خراسان جنوبی هم‌زمان با آغاز محرم و ایام اربعین، حال و هوای دیگری به خود می‌گیرد و مردمانش در بسترهای مختلف عاشقانه‌هایشان برای ائمه اطهار را مدح می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری ۷۲۴پرس، این روزها خراسان جنوبی حال و هوای دیگری دارد. دیوارهای مشکی‌پوش شهر بارهاوبارها سوگ حسین (ع) را یادآوری کرده و کوچه‌ها با پرچم‌هایی سبز، سرخ و مشکی، دلت را بین‌الحرمین وصل می‌کند.

هر کس به طریقی برای شهید کربلا بی‌قراری می‌کند. یکی محفل عزای خانگی بر پا کرده... یکی با برپایی ایستگاه صلواتی به عزاداران خیرات می‌دهد و دیگری هم راه کربلا را پیش می‌گیرد.

 مردم این دیار همانند دیگر نقاط خراسان جنوبی از یک ماه گذشته در ایام محرم سوگواری می‌کنند. حالا بعد از روزها عزاداری، رفتند و می‌روند تا اربعینشان را در بین‌الحرمین به سوگ بنشینند.

پیاده روی اربعین

رفتند تا با پای دل، مهمان اباعبدالله شده و بر شبکه‌های ضریح سالار دشت کربلا دخیل بندند. کوچک و بزرگ راهی شدند... عده‌ای برای زیارت و جمعی هم برای خدمت. هر چند دستشان خالی است با قلبی مملو از عشق و امید راهی کربلا شدند تا در مسیر عاشقی، عقده از دل بگشایند.

این روزها خراسان جنوبی در باب الزمان و باب المراد کاظمین موکب‌هایی از جنس خدمت‌رسانی به زائران حسین (ع) برپا کرده و در اشتیاقی وصف‌ناشدنی، عاشقانه‌هایشان را برای اهل‌بیت (ع) می‌سرایند. آمده‌اند تا باری دیگر در مسیر همدلی قدم گذاشته و درس ایثار، فداکاری و خدمت به خلق که از ائمه معصوم به نصیحت گرفته‌اند را مشق کند.

آمده‌اند تا نگذارند فرهنگ اربعین کم‌رنگ شود و رؤیای دشمن را در راستای ازبین‌بردن چهره اسلام که برگرفته از عاشورای حسینی است، کابوس کنند.