استاندار خراسان جنوبی در گفتگوی تلویزیونی در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۳ در تهران، با بیان اینکه خراسان جنوبی از ظرفیت های بالا در حوزه‌های مختلف برخوردار است، گفت: «پیشران‌های اقتصادی استان در شش حوزه فعال می‌باشند که می‌توان به کشاورزی و تولید زرشک و عناب به عنوان اولین و تولید زعفران به عنوان دومین تولید کننده کشور اشاره کرد».

قناعت، با اشاره به ظرفیت‌های معدنی ادامه داد: «خراسان جنوبی جز چند استان اول در بحث ذخایر معدنی کشور بوده و ۵۰ نوع ماده معدنی شناخته شده دارد و در راستای سفر دوم رئیس جمهور به استان، برای سرمایه‌گذاران این حوزه مشوق‌هایی همچون تخفیفات دولتی در نظر گرفته شد».

وی، با اشاره به روستای جهانی خراشاد بیرجند، افزود: «خراشاد، در حوزه گردشگری و صنایع دستی بسیار مهم بوده و تولید حوله در این روستا علاوه‌بر اشتغال‌زایی، زمینه صادرات به چندین کشور را نیز فراهم کرده است».

شایان ذکر است، وزیر کشور از غرفه خراسان جنوبی در این نمایشگاه بازدید کرد و استاندار در جریان این بازدید، گزارشی اجمالی از اقدامات صورت گرفته برای بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها در دولت سیزدهم را مطرح نمود.