صبح امروز، نشست خبری رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح  خراسان جنوبی، به مناسبت هفته قوه قضائیه با حضور خبرنگاران استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ۷۲۴پرس، محمدپور در این نشست ضمن اشاره به کاهش جرایم فرار از سربازی در استان، افزود: «در ۲سال گذشته در پی افزایش حقوق سربازان وظیفه، فرار از خدمت سربازی کاهش یافته و شاهد بازگشت سربازان فراری هستیم».

وی، اظهار داشت: «برخی جرایم مجازات سنگین داشته و این مجازات‌ها بازدارندگی لازم را دارد و فک تعلیق موارد بسیار معدود رخ داده است؛ همچنین برای رسیدگی به جرایم خاص نیروهای مسلح، محاکمه نظامی تشکیل می‌شود».

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان، با بیان اینکه خراسان جنوبی در حوزه پیشگیری از جرم هم ردیف با استان‌های برتر است، گفت: «در رابطه با این امر سال گذشته ۱۰۲ دوره کلاس آموزشی و ۴ کمیسیون پیشگیری از جرم برگزار شده و همچنان ادامه‌دارد».

وی، با اشاره به بازدید از زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها، افزود: «آمار جمعیت کیفری در استان کم بوده و بیشتر مشکلات در زندان‌ها مربوط به تربیت و فرهنگ می‌باشد که در این رابطه قراردادی برای اعزام روان‌شناس به زندان‌ها با فرماندهان نظامی منعقد شده است».

محمدپور، خاطر نشان کرد: «هر جرمی در هر سطحی از نیروهای مسلح در استان رسیدگی می‌شود و موارد معدودی از پرونده‌ها نیازمند ارجاع به مرکز کشور است؛ همچنین، شهروندان می‌توانند از طریق شماره تلفن ۳۲۲۱۸۲۰۰ و ۰۹۱۵۶۰۴۴۵۳۴ گزارش‌ها و موضوعات خود را با ما مطرح کنند».

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، با اشاره به افزایش آماری جمعیت نیروهای مسلح، ادامه‌داد: «لشکر۳۰ ارتش، تیپ مردم‌پایه سپاه و ۲ تیپ مستقل در منطقه مرزی مستقر شده‌اند، اما جمعیت کیفری نیروهای مسلح استان رو به کاهش است».

محمدپور در حاشیه این نشست و در پاسخ به پیگیری خبرنگار ۷۲۴پرس، در خصوص مشکل اراضی پادگان۰۴ بیرجند، اظهار داشت: «در رابطه با این امر تفاهم‌نامه‌ای بین ارتش و شهرداری رقم خورده است تا اراضی مورد نظر کارشناسی شده و شهرداری و راه‌وشهرسازی به نرخ روز این اراضی را خریداری کرده و تحویل بگیرند».