هم‌زمان با هفته جهاد کشاورزی، با حضور مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، فرماندار شهرستان فردوس و سایر مسئولین شهرستان قطعات مجتمع دام سبک اسلامیه و واحد گاوداری شیری گلستانه، افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ۷۲۴پرس، آیین واگذاری قطعات مجتمع دام سبک شهر اسلامیه با حضور مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، برگزار شد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان فردوس در آیین واگذاری قطعات مجتمع هم‌سبک باغشهر اسلامیه، با اشاره به آماده‌بودن صددرصدی ۱۰۰ قطعه از ۱۱۵ قطعه، بیان کرد: «مجموع ظرفیت قطعات ۱۰ هزار رأس بوده و تمام قطعات مشخص شده است».

امیرزاده، ضمن تشکر از دست‌اندرکاران این امر، گفت: «تعدادی از مسئولین مربوطه دررابطه‌با واگذاری زمین در خصوص شرکت شهرک‌ها در حال حاضر در تهران هستند و مراحل نهایی این مجتمع را پیگیری می‌کنند تا به سرانجام برسد».

واگذاری ۱۱۵ قطعه از مجتمع دام سبک شهر اسلامیه 3 - 724press.com

وی، با اشاره به اعتبارات متعلقه اظهار داشت: «اعتبار دولتی‌ای که در این مجتمع اختصاص‌یافته ۷۹۰ میلیون تومان است و دامداران نیز در عرصه خودیاری، ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه انجام داده‌اند».

اشتغال ۱۵۰ نفر در پی تحقق یک وعده چندساله

رئیس شورای شهر اسلامیه، با بیان اینکه بخشی از کار مجتمع هم‌سبک حدود یک سال و نیم گذشته کلید خورده است، افزود: «سال‌های سال بود که تنها وعده‌ووعید داده می‌شد دریغ از برداشتن یک گام به سمت اقدام قول‌های مطرح شده؛ اما امروز به همت مسئولین و دولت این اتفاق ارزشمند رقم خورده است».

آذر همایون، با اشاره به شرایط باغی اسلامیه و نگهداری دام در باغ منزل‌های مسکونی، بیان کرد: «به‌زودی دام‌ها به این محل انتقال داده می‌شوند و یک قطب مهم اشتغال‌زایی برای ۱۵۰ نفر به‌صورت مستقیم را در بر می‌گیرد».

وی، با تأکید بر بحث شروع ساخت‌وساز این مجتمع، تصریح کرد: «نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، برای انجام ساخت مبلغ یک میلیارد تومان را در نظر گرفته‌اند؛ اما به‌هرحال دامداران از نظر نقدینگی و معیشت دچار مشکل بوده و خواستار تخصیص اعتبار ویژه برای این طرح هستیم».

سند قطعی برای مجتمع هم‌سبک اسلامیه

به گزارش خبرنگار سایت خبری ۷۲۴پرس، فرماندار شهرستان فردوس، با اشاره به اینکه پروژه مجتمع هم‌سبک در ظاهر یک منطقه بیابانی به چشم می‌خورد، افزود: «این پروژه درواقع یک نقطه تولید و یک نقطه امید است».

روشن، با تأکید بر فراهم‌شدن بستر کار تولید، بیان کرد: «شاید زیرساختی که امروز افتتاح می‌شود تا یکی دو سال آینده به بهره‌برداری رسیده و زمینه‌ساز یک زنجیره تولید باشد».

وی، با بیان واگذاری قطعی زمین به بهره‌برداران و مطالبه تکمیل این زنجیره ادامه داد: «شیر، گوشت، تأمین نهاده و علوفه می‌تواند در شهرستان رقم بخورد و باتوجه‌به آماده‌بودن زیرساخت‌های آب و برق، پیوستن تولید به بخش نگهداری دام تحقق یابد».

صفرشدن نرخ بیکاری در خراسان جنوبی، با راه‌اندازی ۶۴ واحد راکد

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، با اشاره به وجود ۲۳ شهرک در سطح استان، گفت: «اگر اشتغال این شهرک‌ها به تمام ظرفیت خود رقم بخورد، هیچ آمار بیکاری‌ای در استان وجود نخواهد داشت؛ همچنین ۶۴ واحد راکد شناسایی شده که سال گذشته ۱۴ واحد را وارد گردونه تولید کرده‌ایم».

وی، افزود: «در سال جاری نیز از بین اقتصاددانان جوان سطح استان تعدادی را مأمور کرده‌ایم که در ارائه راه‌حل برای راه‌اندازی این واحدهای راکد ما را یاری کنند و مصمم هستیم که پالایشگاه لبنیات را راه‌اندازی کرده و از ارسال شیر تولیدی به خارج از استان جلوگیری کنیم».

پالایشگاه لبنیات-724press.com

جعفری، با اشاره به ادای دین به بخش کشاورزی، گفت: «۹۰درصد کارمندان این حوزه مسئولیت‌پذیر و خودجوش بوده و سخت تلاش می‌کنند؛ و با وجود وجدان، تعهد و اخلاص عمل، گشایش‌ها رونق می‌گیرد».

وی، با تأکید بر خواستن و تلاش در راه خواستن، افزود: «واگذاری ۱۰۰ قطعه مجتمع هم‌سبک اسلامیه، یک اقتصاد سازندگی است که در کنار آن شاهد گشایش در حوزه رشد تولید خواهیم بود».

به گزارش 724Press.com، مدیرکل جهاد کشاورزی، با بیان اینکه مهار تورم در گرو پیشی‌گرفتن عرضه بر تقاضا است، تصریح کرد: «امروز کشوری می‌تواند سرش را بالا بگیرد و بگوید در منطقه اول هستم که بتواند اول قدرت تأمین امنیت غذایی را تثبیت کند».

جعفری، ضمن بیان سخت بودن گذر از یک مرحله، اظهار داشت: «امروز سختی کار را لمس می‌کنیم؛ اما قطعاً از رکود خارج خواهیم شد».

افتتاح گاوداری شیری در زمین‌های ۹۹ساله

افتتاح گاوداری شیری در زمین‌های ۹۹ساله-724press.com

امیرزاده، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان فردوس دررابطه‌با افتتاح پروژه گاوداری شیری صنعتی شهر اسلامیه، گفت: «این پروژه با سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان و دریافت تسهیلات یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان احداث شده و برای ۲ نفر به‌صورت مستقیم اشتغال‌زایی کرده است».

رضا گلستانه، بهره‌بردار این پروژه در گفت‌وگو با خبرنگار ۷۲۴ پرس بیان کرد: «پروژه گاوداری شیری صنعتی از لحاظ کارشناسی ۸۰ درصد تکمیل شده و سود سالانه آن حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان برآورد شده است؛ همچنین در صورت دریافت تسهیلات قصد توسعه محل و افزایش تعداد دام سنگین را داریم».

گلستانه، با اشاره به همکاری پایاپای جهاد کشاورزی افزود: «زمین احداثی مجموعه مانند واحدهای مسکن مهر بوده و واگذاری ۹۹ساله دارد».

افتتاح گاوداری شیری اسلامیه-724press.com

وی، با بیان اینکه گاوداری شیری در حوزه پرورش دام سنگین و جمع‌آوری شیر خام فعالیت دارد، گفت: «در حال حاضر بین ۳۵ تا ۴۰ رأس دام سنگین نگهداری می‌شود و انعقاد قرارداد برای همکاری با شرکت‌های لبنی در دستور کار هیئت‌مدیره مجموعه و شرکت‌تعاونی قرار دارد».

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، در پایان بازدید از پروژه‌های شهرستان فردوس، سری هم به کارخانه تعطیل شده شیر زد و در گفت‌وگو با صاحبان و سرمایه‌گذاران مجموعه بیان کرد: «این کارخانه ظرفیت فراوری کل شیر تولید شده در شهرستان را دارد که برای راه‌اندازی مجدد و رفع مشکل، هفته آینده کارگروه تسهیل در مرکز استان برگزار و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد».