در جریان سفر صبح امروز دکتر قالیباف به خراسان جنوبی و حضور در جلسه شورای اداری شهرهای طبس، بشرویه، فردوس و سرایان، امامان جمعه و فرمانداران شهرستان‌های مذکور، نماینده مردم و استاندار خراسان جنوبی، هر یک مطالبات خود را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار ۷۲۴پرس، از اهم مطالبات مطرح شده از سوی مسئولین شهرستان طبس می‌توان به نظارت بر تورهای گردشگری، اختصاص ۲ درصد درآمد معادن زغال سنگ برای آبادانی و رفع دغدغه کارمندان ادارات در خصوص شرکت‌های واسطه‌ای برای تخصیص بیمه اشاره کرد.

مسئولین شهرستان بشرویه، ساخت سالن ورزشی و حوزه علمیه، راه‌اندازی اداراتی که به صورت نمایندگی فعالیت می‌کنند و اختصاص قیر رایگان برای بهسازی معابر روستایی را مطرح کردند.

مسئولین شهرستان فردوس خواستار توجه به عدم وجود خطوط هوایی و راه‌آهن، پروژه ناتمام پژوهشکده انار، مشکلات انتقالات آب و فعال سازی ۷ هزار مجوز معادن بودند.

به گزارش ۷۲۴پرس، مسئولین شهرستان سرایان نیز به توسعهٔ رشته‌های دانشکدهٔ کشاورزی، تأمین زیرساخت‌های شهرک صنعتی و رسیدگی به واحدهای تعطیل شده اشاره کردند.

در ادامهٔ جلسه، حجت‌الاسلام نصیرایی، نماینده مردم بشرویه سرایان و طبس در مجلس شورای اسلامی، خواستار پیوستن شهرستان‌های غربی استان به خط انتقال آب از خلیج فارس به یزد شد؛ همچنین تصویب اعتبارات محرومیت‌زدایی برای استان و فراهم کردن معافیت‌های مالیاتی از خواسته‌های استاندار برای پیگیری در سطح ملی بود.

گفتنی است، مسئولین مذکور، در گزینش مناسب‌تر کارمندان ادارات، تولید اشتغال، رفع تورم و گرانی، بهبود وضعیت معیشت مردم و سرعت بخشیدن به اجرای طرح مسکن ملی اتفاق نظر داشتند.

به گزارش ۷۲۴پرس دات کام، قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمرکززدایی در حل مشکلات کشور ضروری است، افزود: «این امر مهم در دولت جدید پیگیری می‌شود تا حل مشکلات استان‌ها در خود استان‌ها صورت گیرد و از ارجاع به مرکز کشور و طولانی‌شدن روند پیگیری آن، جلوگیری شود؛ همچنین استقلال استان‌ها در حل مسائل اشتغال از تغییرات عمده‌ای است که در سال جاری رقم خواهد خورد و در راستای تورم طرح‌های مختلفی اجرایی می‌شود».