با اعلام رحمتی زاده رئیس اداره راه و شهرسازی خوسف، ۱۰۰ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن و به‌منظور واگذاری به ۲۵۰۰ نفر محقق شد.

به گزارش خبرنگار ۷۲۴پرس، رحمتی زاده ضمن اشاره به پیگیری‌های سفر دوم ریاست‌جمهوری، گفت: «دو طرح فعال در کشور تحت عنوان نهضت ملی مسکن و طرح حمایت از جوانی جمعیت جاری است که در طرح نهضت ملی مسکن افرادی که ثبت‌نام می‌کنند در شهرستان خوسف تنها ۴۰ میلیون تومان آورده باید داشته باشند».

وی از ارائه زمین ویلایی به مردم در طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان خوسف خبر داد و افزود: «تسهیلاتی که قرار است به افراد ارائه شود بر اساس آخرین اخبار شورای پول و اعتبار ۵۵۰ میلیون تومان تعیین شده؛ اما هنوز به‌صورت رسمی ابلاغ نشده است».

رئیس اداره راه و شهرسازی خوسف افزود: «در طرح نهضت ملی مسکن خوسف تاکنون دو مرحله قرعه‌کشی را انجام داده‌ایم که در مرحله اول زمین به ۲۰ نفر و در مرحله دوم زمین به ۶۸ نفر زمین واگذار شده است».

رحمتی زاده با بیان اینکه ۱۰۰ هکتار زمین با پیگیری‌های شبانه‌روزی و مجدانه به محدوده شهر خوسف ابلاغ شده است، افزود: «در محدوده فعلی شهر تعداد زمین محدودی می‌توانستیم واگذار کنیم که با اضافه‌شدن این ۱۰۰ هکتار گنجایش واگذاری زمین به دو هزار و ۵۰۰ نفر را پیش‌بینی کرده‌ایم که اتفاق بسیار امیدبخش و خبر خوبی برای مردم شهرستان خوسف و حتی سرریز جمعیت از مرکز استان به شهرستان است».

وی در مصاحبه با خبرنگار ۷۲۴پرس تصریح کرد: «چنانچه تعداد متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن خوسف اضافه‌تر هم شود این امکان را داریم که ۱۰۰ هکتار دیگر هم الحاق کنیم؛ چراکه محدودیتی در الحاق اراضی نداریم».

 

کلید مسکن-724press.com

رحمتی زاده افزود: «تاکنون از محل طرح نهضت ملی مسکن بعد از سفر دوم ریاست‌جمهوری و مصوبه خاصی که برای شهرستان برای سرریز جمعیت بیرجند به خوسف تعیین شد، تعداد یک هزار و ۷۲۰ نفر ثبت‌نام کردند که متقاضیان باید در ادامه تشکیل پرونده دهند».

وی تصریح کرد: «در محدوده فعلی شهر خوسف هیچ زمینی برای واگذاری نداریم و واگذاری زمین منوط به ارائه طرح راه و شهرسازی در سایت ۱۰۰ هکتاری است؛ برای این مهم مشاور اعزامی از یزد در حال تهیه طرح در سایت ۱۰۰ هکتاری است و طبق قول این مشاور در خردادماه این طرح تحویل راه و شهرسازی خواهد شد».

وی با اشاره به قانون جوانی جمعیت هم گفت: «در این طرح هم تاکنون دو مرحله قرعه‌کشی را انجام داده‌ایم و نسبت به سایر شهرستان‌های استان خراسان جنوبی خیلی جلوتر هستیم».

به گفته وی، در فاز اول ۵۵ نفر و در فاز دوم ۵۳ نفر قرعه‌کشی شدند و فاز بعدی هم به‌محض به حدنصاب رسیدن تعداد متقاضیان طرح جوانی جمعیت انجام خواهد شد.

وی عنوان کرد: «خانواده‌های دارای فرزند سوم یا بیشتر که فرزند آنها از تاریخ ۲۴ آبان سال ۱۴۰۰ متولد شده، مشمول طرح جوانی جمعیت می‌شوند».

به گفته این مسئول، خدمات و اقدامات بسیار شایسته‌ای به‌خصوص بعد از سفر دوم ریاست‌جمهوری در خوسف اتفاق افتاده که متأسفانه انعکاس خوبی در شهرستان نداشته است تا مردم آرامش داشته باشند. الحاق ۱۰۰ هکتار زمین آرزوی دیرین مردم شهرستان خوسف بوده است؛ چراکه سرانه کاربری‌های آموزشی، تجاری، فضای سبز پایین‌تر از حد استاندارد بود که به جهت عدم وجود زمین امکان افزایش سرانه و جبران کسری فراهم نبود که با الحاق ۱۰۰ هکتار به محدوده شهر خوسف رفع این کمبودها نیز در دستور کار مشاور قرار گرفته است.

وی با گلایه از اینکه علی‌رغم آمادگی مشاور در جهت تسریع در ارائه طرح سایت ۱۰۰ هکتاری ولی متأسفانه دستگاه‌های خدمات‌رسان و به‌ویژه آب منطقه‌ای در پاسخگویی به استعلامات یا تأخیر دارند و یا اینکه کلی‌گویی و رفع تکلیف کرده‌اند،  افزود: «لازم است این دغدغه‌مندی در راستای تحقق شعار دولت در سایر دستگاه‌های اجرایی نیز فراهم باشد؛ چرا که موضوع مسکن ذاتاً امری چندجانبه است که نیازمند تشریک مساعی همگان است».

رحمتی زاده همچنین از عدم استقرار اداره ثبت در شهر خوسف گلایه و عنوان کرد: «بعد از قرعه‌کشی و واگذاری اراضی، متقاضیان می‌بایست برای اخذ وام، سند زمین را در رهن بانک بگذارند که متأسفانه دراین‌رابطه اداره ثبت‌اسناد و املاک شهرستان بیرجند به جهت تراکم کاری تأخیر چندماهه دارد؛ لذا استقرار این اداره در شهرستان بسیار ضروری است».