ممکن است یک تصویر با تمام رنگ‌های زیبا و جذابی که دارد، اما از نگاه شما نیاز به تغییراتی در رنگ‌ بعضی از جزئیات داشته باشد. برای اینکه بتوانید رنگ جزئیات و اشیاء را در یک تصویر تغییر دهید، می‌توانید از برنامه‌های مختلف ویرایش تصویر استفاده کنید. ما در این مطلب قصد داریم به کمک ابزار Replace Color در فتوشاپ رنگ اشیاء در یک تصویر را تغییر دهیم؛ تا انتهای این آموزش با ۷۲۴پرس همراه باشید.

آموزش تغییر رنگ اشیاء در فتوشاپ

برای اینکه درک بهتری از چگونگی تغییر رنگ در فتوشاپ با استفاده از ابزار Replace Color داشته باشید، در این آموزش از تصویر سیب استفاده می‌کنیم؛ قصد داریم در پایان کار سیب قرمز تصویر زیر را به یک سیب سبز تبدیل کنیم.

 سیب قرمز-724press.com

 ابتدا تصویر موردنظر را در برنامه فتوشاپ باز کنید. اگر قصد دارید چندین عکس را به‌صورت همزمان ویرایش کنید، می‌توانید آنها را در یک سند باز کنید.

مطلب مرتبط:   چگونه تصاویر را در فتوشاپ آیینه کنیم؟

اکنون به سراغ نوار منوی بالای صفحه رفته و از طریق مسیر Image > Adjustments > Replace Color ابزار موردنظر را انتخاب کنید.

 کلیک روی نوار منو در فتوشاپ-724press.com

یک پنجره کوچک با عنوان “Replace Color” ظاهر می‌شود. اجازه دهید پنجره تا انتهای کار ویرایش باز بماند؛ سپس روی رنگی که در تصویر می‌خواهید تغییر کند، کلیک نمایید. در مثال تصویر سیب، روی رنگ قرمز خالص روی سیب کلیک می‌کنیم، زیرا این دقیقاً همان چیزی است که می‌خواهیم تغییر دهیم.

 پنجره تغییر رنگ-724press.com

در پنجره Replace Color، روی آیکون قطره چکان که علامت “+” در کنار خود دارد کلیک کنید. سپس روی رنگ “Result” کلیک کنید تا رنگ موردنظر را برای سیب انتخاب کند.

 انتخاب رنگ دلخواه در فتوشاپ-724press.com

زمانی که ابزار “Color Picker” باز می‌شود، رنگ موردنظر را انتخاب کنید. اگر از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنید، می‌توانید از این ابزار برای گرفتن رنگ از یک تصویر دیگر نیز استفاده نمایید. همچنین مکینتاش نیز یک ابزار تشخیص رنگ داخلی دارد که می‌توانید از آن برای انتخاب رنگ استفاده کنید. درنهایت روی OK کلیک کنید.

 انتخاب رنگ دلخواه-724press.com

در این مرحله از آموزش ۷۲۴پرس، از ماوس یا پد لمسی لپتاپ برای انتخاب سیب (شیء) در تصویر استفاده کنید. با این کار در لحظه تغییر رنگ روی شیء انتخاب شده را مشاهده خواهید کرد.

 تغییر رنگ شیء موردنظر در فتوشاپ-724press.com

مجدداً به پنجره Replace Color برگشته و نوار لغزنده گزینه “Hue” را جابجا کنید تا رنگ موردنظر شما تنظیم شود. زمانی که همه چیز خوب بنظر می‌رسد، روی OK کلیک کنید.

 تغییر رنگ با کمک ابزار در فتوشاپ-724press.com

همانطور که مشاهده می‌کنید پس از کلیک روی OK تغییر رنگ به‌صورت لحظه‌ای اعمال می‌شود.

سخن پایانی

نرم‌افزار فتوشاپ یکی از کاملترین و قوی‌ترین ابزارها برای ویرایش تصاویر مختلف است؛ به کمک این نرم‌افزار می‌توانید تغییرات زیادی در تصاویر اعمال نمایید؛ بعنوان یکی از ساده‌ترین ترفندها، می‌توانید رنگ اشیاء موجود در یک تصویر را تغییر دهید. برای چنین کاری می‌توانید از قابلیت “Replace Color” استفاده نمایید. کافی است شیء موردنظر را انتخاب کنید، سپس از طریق این ابزار رنگ آن را تغییر دهید.