ویرایش فایل‌های PDF در گذشته بسیار دشوار بود، اما اخیراً با افزوده شدن قابلیت‌هاب جدید به نرم‌افزار مایکروسافت Word، این پروسه به‌طور قابل توجهی ساده شده است. تا قبل از اینکه Word توانایی ویرایش فایل‌های پی‌دی‌اف را داشته باشد، برای ویرایش این اسناد باید از نرم‌افزار Adobe Acrobat استفاده می‌کردید. درصورتی که آخرین نسخه‌ ورد را در سیستم خود نصب کرده باشید، می‌توانید با استفاده از این برنامه، یک سند PDF را به سادگی ویرایش کنید. برای این کار به نرم‌افزار Word 2013 و بالاتر نیاز خواهید داشت. تا انتهای آموزش با ما همراه باشید.

ویرایش یک سند PDF با نرم‌افزار Word

برای ویرایش اسناد پی دی اف در مایکروسافت ورد باید مراحل ذیل را طی کنید:

قدم اول: وارد کردن فایل PDF در نرم‌افزار Word

باز کردن ورد-724press.com

ابتدا نرم‌افزار ورد را باز کرده و سپس از طریق نوار منوی بالای صفحه به سراغ File > Open بروید. در اینجا اسنادی که اخیراً در نرم‌افزار ورد باز شده‌اند را خواهید دید. روی گزینه Browse کلیک کنید و سپس فایل PDF موردنظر خود را انتخاب کنید. درصورتی که فایل موردنظر را در پوشه مشاهده نمی‌کنید، از منوی کشویی پایین پنجره گزینه “All Files” را انتخاب کنید. پس از انتخاب فایل پی‌دی‌اف و اجرای آن در Word، یک کادر در صفحه ظاهر می‌شود که در آن بیان می‌کند برنامه سند را تبدیل و بارگذاری می‌کند، این کار کمی بیشتر از اسناد استاندارد طول می‌کشد. باید به این نکته توجه داشته باشید که احتمالاً قالب‌‌بندی اصلی فایل را از دست خواهید داد. این موضوع می‌تواند شامل پاورقی‌ها، ستون‌ها، جداول و هر چیز دیگری که به قالب بندی خاص فایل مرتبط است، شود. همچنین درصورتی که فونت سند PDF در سیستم شما نصب نباشد، این ویژگی نیز دست‌خوش تغییرات می‌شود.

مطلب مرتبط:  آشنایی با بهترین برنامه‌های رایگان ویرایش PDF

قدم دوم: تبدیل فایل

هشدار در ورد-724press.com

همچنین مایکروسافت بیان می‌کند که اسناد متنی به اندازه سایر اسناد PDF که شامل جداول، نمودارها، پاورقی‌ها و نمودارها هستند، قالب‌بندی خود را از دست نمی‌دهند. بارگذاری چنین اسنادی نیز کمی بیشتر طول می‌کشد. پس از اجرا شدن سند در ورد، بهتر است قالب‌بندی آن را به دقت بررسی کنید و تنظیمات مرتبط با آن را اصلاح کنید. بعنوان مثال، همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، پس از باز شدن فایل PDF در نرم‌افزار ورد، این فایل بدلیل ساده بودن و نداشتن قالب بندی خاص، بدون هیچ تغییری در نرم‌افزار Word اجرا شده است.

PDF edit with Word-724press.com

قدم سوم: ویرایش سند PDF

اکنون دیگر نوبت ویرایش فایل است. می‌توانید به سادگی اطلاعات جدیدی را به متن اضافه کرده و همچنین برخی از اطلاعات موجود را حذف کنید. ضمناً می‌توانید با افزودن یا حذف عناصر مختلف همچون جداول یا جلوه‌های دیگر فایل موجود را دستخوش تغییرات کنید. علاوه‌بر این می‌توانید حاشیه‌ها، اندازه صفحه و... را نیز ویرایش نمایید. بعنوان مثال، در تصویر زیر یک جدول را ویرایش (هایلایت کردیم) و چند تغییر در متن ایجاد کردیم.

جدول گذاری در ورد-724press.com

قدم چهارم: ویرایش عکس‌های موجود در سند PDF

خوشبختانه نرم‌افزار Word از تصاویر موجود در یک سند پی‌دی‌اف پشتیبانی می‌کند. به کمک این برنامه تغییرات زیادی از جمله برش تصویر، تغییر موقعیت، جایگزین کردن تصویر و... امکان‌پذیر است. همچنین مجموعه‌ای از گزینه‌های قالب‌بندی برای تصاویر وجود دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

  • سایه‌ها
  • بازتاب‌ها (Reflections)
  • درخشش
  • لبه‌ها
  • جلوه‌های هنری
  • فرمت و چرخش سه بعدی

به سادگی می‌توانید روی تصویر موردنظر خود کلیک راست کرده و سپس یکی از گزینه‌های Size and Position یا Format Picture را انتخاب کنید تا تغییرات لازم را اعمال نمایید. ویرایشگر ورد برای فایل‌های PDF بسیار پیشرفته‌تر از ویرایشگرهای آنلاین و رایج این فایل‌ها است. به کمک این ویرایشگر می‌توانید محتوای PDF خود را با استفاده از Word به سادگی منتشر کنید.

ویراش تصاویر در ورد-724press.com

در واقع این برنامه یک ایده جذاب برای مشاغل کوچکی است که قصد دارند محتوای خود را به سرعت منتشر نمایند. همچنین می‌توانید با اعمال رمزعبور برای فایل PDF خود، آنها را محافظت کنید و همچنین در حالت Read Only قرار دهید.

مطلب مرتبط:  چگونه به یک فایل PDF متن اضافه کنیم؟

قدم پنجم: ذخیره سند PDF

export pdf from word-724press.com

زمانی که تمام تغییرات لازم روی سند PDF انجام شد و آن را به‌صورت کامل ویرایش کردید، باید فایل را ذخیره نمایید. به سادگی می‌توانید فایل موردنظر را در قالب PDF ذخیره نمایید. برای این کار کافی است مسیر File > Save As را دنبال کرده و در زمانی که پنجره ذخیره‌سازی باز شد، در بخش Save as Type، گزینه PDF را انتخاب نمایید. همچنین می‌توانید از طریق File > Export گزینه Create PDF/XPS Document را انتخاب کنید تا فایل به‌صورت پی‌دی‌اف ذخیره کند.

سخن پایانی

علاوه‌بر اینکه می‌توانید از ابزارهای آنلاین و آفلانی مختلف برای ویرایش فایل‌های PDF استفاده کنید، به راحتی می‌توانید این فایل‌ها را توسط نرم‌افزار Word ویرایش کنید. امکانات نرم‌افزار ورد برای ویرایش یک سند پی‌دی‌اف قابل قبول و مناسب است. به کمک ویرایشگر ورد می‌توانید جداول، متن، حاشیه‌ها، پاورقی، تصاویر و... یک سند PDF را ویرایش کنید؛ اما همچنان این ویژگی‌ها جای کار دارند. بنابراین نباید انتظارات زیادی از آن داشته باشید.