برای چرخاندن یک تصویر در کامپیوتر می‌توانید از برنامه‌های مختلفی استفاده کنید؛ حتی برنامه Photos ویندوز نیز قابلیت چرخاندن تصاویر در زاویه ۹۰ درجه را دارد. درصورتی که بخواهید تصویر موردنظر خود را در زاویه دلخواه بچرخانید باید به سراغ ابزارهای پیشرفته‌تری همانند فتوشاپ بروید. Adobe Photoshop ابزارهای مختلفی برای چرخاندن تصاویر ارائه می‌کند؛ ما نیز در این مطلب قصد داریم نحوه چرخاندن یک تصویر در زوایای مختلف را در نرم‌افزار فتوشاپ بررسی کنیم؛ تا انتها با ما همراه باشید.

چرخش تصویر با استفاده از گزینه‌های از پیش تعریف شده در فتوشاپ

فتوشاپ چرخش ۹۰ و ۱۸۰ درجه‌ای تصاویر را بعنوان گزینه‌های از پیش تعریف شده ارائه می‌کند. برای استفاده از این گزینه‌های ابتدا می‌بایست تصویر موردنظر خود را در فتوشاپ باز کنید. برای این کار می‌توانید روی تصویر دلخواه کلیک راست کرده و از طریق Open With > Adobe Photoshop تصویر را در فتوشاپ اجرا نمایید.

باز کردن تصویر در فتوشاپ-724press.com 

اکنون می‌توانید تصویر موردنظر خود را در صفحه اصلی فتوشاپ مشاهده کنید.

 تصویر در فتوشاپ-724press.com

برای اینکه بتوانید با استفاده از گزینه‌های پیش‌فرض فتوشاپ بچرخانید، باید از طریق نوار منوی بالای صفحه به سراغ Image رفته و سپس در بین گزینه‌های زیرمجموعه این بخش، روی Image Rotation کلیک کنید.

 چرخش تصاویر در فتوشاپ-724press.com

گزینه‌های زیر برای چرخش تصویر به اندازه ۹۰ و ۱۸۰ درجه قابل استفاده هستند:

مطلب مرتبط:   ایجاد انحراف و شیب دار کردن متن ها در فتوشاپ

180̊: همانطور که از نام این گزینه پیداست، با استفاده از آن یک تصویر به اندازه ۱۸۰ درجه خواهد چرخید.

CW 90̊: این گزینه تصویر را به اندازه ۹۰ درجه در جهت عقربه‌های ساعت می‌چرخاند.

90̊ CCW: این گزینه سبب چرخش تصویر به اندازه ۹۰ درجه خلاف جهت عقربه‌های ساعت می‌شود.

 چرخش تصویر در فتوشاپ-724press.com

چرخش تصویر با گزینه شخصی سازی فتوشاپ

برای اینکه بتوانید یک تصویر را با زاویه دلخواه خود بچرخانید، می‌توانید مسیر قبلی را تکرار کرده و این بار از گزینه ...Arbitrary استفاده کنید.

 چرخش دلخواه تصویر-724press.com

پس از انتخاب این گزینه یک پنجره کوچک باز می‌شود که می‌توانید به کمک تغییر در مقادیر آن، تصویر خود را به اندازه موردنظر بچرخانید. کافی است در بخش Angel عدد زاویه دلخواه را وارد کنید و سپس یکی از گزینه‌های CW (ساعتگرد) و CCW (پاد ساعتگرد) را انتخاب و درنهایت روی گزینه OK کلیک نمایید.

زاویه دلخواه برای چرخش تصویر در فتوشاپ-724press.com

مشاهده خواهید کرد که تصویر به اندازه زاویه تعیین شده توسط شما در صفحه می‌چرخد.

چرخش تصویر با استفاده از گزینه Freeform در فتوشاپ

یک روش دیگر برای چرخش تصاویر در نرم‌افزار فتوشاپ، استفاده از ابزار Freeform است. به کمک این قابلیت می‌توانید تصویر را آزادانه به هر طرف که می‌خواهید بچرخانید؛ هرچند دیگر اطلاعی از زاویه چرخش تصویر نخواهید داشت. برای استفاده از این قابلیت به نوار منوی بالای صفحه رفته و سپس روی Edit > Freeform کلیک کنید.

 چرخش دستی تصویر در فتوشاپ-724press.com

اشاره‌گر ماوس را به خارج از ناحیه تصویر برده تا آیکون آن تغییر کند؛ سپس روی ماوس کلیک کرده و از این طریق تصویر را به سمت چپ یا راست بچرخانید.

مطلب مرتبط:   آموزش تغییر اندازه لایه‌ها در فتوشاپ

زمانی که تصویر به اندازه دلخواهتان چرخید، از طریق گزینه‌های موجود در بالای صفحه روی آیکون تیک کلیک کنید تا تغییرات اعمال شود.

گزینه تیک فتوشاپ-724press.com

درنهایت برای اعمال تغییرات در تصویر، از کلیدهای ترکیبی Shift + Ctrl + S برای ذخیره تصویر جدید استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای این کار به نوار منو مراجعه کرده و از طریق Fie > Save As تصویر را ذخیره کنید.

ذخیره فایل در فتوشاپ-724press.com

نکته: درصورتی که تصویر اولیه برایتان اهمیت دارد، حتماً از گزینه Save As استفاده کرده و تصویر جدید را با نام دیگری ذخیره کنید تا روی تصویر قبلی ذخیره نشود.

سخن پایانی

برای چرخاندن تصاویر می‌توانید از ابزارهای مختلفی استفاده کنید؛ درصورتی که تنها می‌خواهید یک تصویر را تحت زاویه ۹۰ درجه بچرخانید، می‌توانید از برنامه Photos در ویندوز استفاده کنید و برای چنین کاری به سراغ برنامه سنگین‌تری همانند    فتوشاپ نروید. اما درصورتی که می‌خواهید از ابزارهای پیشرفته‌تر استفاده کنید، می‌توانید از مراحل گفته شده بالا در فتوشاپ استفاده نمایید. درصورتی که بخواهید تصاویر خود را در تلفن‌های هوشمند اندروید و iOS بچرخانید، می‌توانید از ابزارهای پیش‌فرش این سیستم‌عامل‌ها استفاده نموده و نیازی به نصب برنامه‌های جانبی نخواهید داشت.