اگر شما نیز جزو کاربرانی هستید که روزانه و به مدت زیادی به اینترنت متصل می‌شوید، حتماً سرعت اینترنت برایتان بسیار مهم است. مطمئناً روزهایی را تجربه کردید که اینترنت بسیار کند است؛ شاید در چنین لحظاتی قصد داشته باشید تا سرعت آن را بدانید و از تفاوت سرعت واقعی و سرعت مورد ادعای سرویس ارائه‌دهنده اینترنت آگاه شوید. در این مطلب به معرفی ۶ وبسایت که به‌صورت رایگان سرعت اینترنت شما را مورد آزمایش قرار می‌دهند، می‌پردازیم؛ تا انتها با ۷۲۴پرس همراه باشید.

معرفی ۶ وبسایت رایگان تست سرعت اینترنت

سرویس‌های آنلاین بسیاری برای بررسی سرعت واقعی دریافت و ارسال اطلاعات و به عبارتی همان سرعت اینترنت شما وجود دارند که در ادامه به بررسی و معرفی بهترین سایت‌های تست سرعت اینترنت خواهیم پرداخت.

وبسایت TestMy.net

testmynet-724press.com

اولین وبسایتی که برای تست سرعت اینترنت معرفی می‌کنیم، وبسایت TestMy.net است. درواقع این وبسایت به نوعی با تمرکز بر نتایج پهنای باند، نسبت به سایر برنامه‌ها و وبسایت‌های تست سرعت اینترنت متفاوت عمل می‌کند. براساس توضیحاتی که در این سایت ارائه می‌شود، بدلیل برخی قابلیت‌ها همانند سرورهای Host این سرویس، TestMy.net مطمئن است که نتایج تست‌های خود را تا حد امکان به نتایج یک مرور واقعی در وب نزدیک نموده است. همانطور که گفته شد، نحوه انجام تست در این وبسایت متفاوت از بقیه است؛ به نوعی که به‌جای ارائه یک تست جامع، شما می‌توانید نحوه انجام تست را براساس دانلود، آپلود یا تأخیر تعیین کند. همچنین می‌توانید از آزمون‌های ترکیبی نیز در این وبسایت استفاده کنید. نکته حائز اهمیت، به واقعیت نزدیک بود نتایج آزمون‌ها و مقایسه نتایج شما با میانگین‌هایی در مقیاس شهر، کشور و جهان است. همچنین می‌توانید با استفاده از نمودار ارائه شده در این وبسایت، به‌صورت عددی نیز وضعیت سرعت دانلود، آپلود و حتی تأخیر اینترنت خود را مشاهده کنید.

مطلب مرتبط:  بررسی ۵ تصور درباره افزایش سرعت اینترنت و علت کار نکردن آنها

وبسایت SpeedSmart

speedsmart-724press.com

درصورتی که به دنبال یک آزمونگر سرعت اینترنت با تمرکز بر دقت و سهولت استفاده هستید، بنظر می‌رسد وبسایت SpeedSmart یک گزینه مناسب برای شما باشد. برخی از وبسایت‌های تست سرعت اینترنت از روش چند رشته‌ای برای آزمایش سرعت اینترنت استفاده می‌کنند؛ به گزارش ۷۲۴پرس، روش Multithreading عملکردهای مختلفی دارد، اما در این مورد، به معنای این است که آزمون‌ها بهترین سرعت دانلود و آپلود ممکن را به شما ارائه می‌کنند. موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که چنین آزمونی واقع‌بینانه نخواهد بود. با وجود چنین شرایطی چرا باید از چنین آزمونی استفاده کرد؟ وبسایت SpeedSmart از نزدیک بودن نتایج آزمایش‌ها به واقعیت اطمینان دارد و می‌توانید با اکتفا به همین موضوع از این روش استفاده کنید. خوشبختانه این تست بسیار سریع و آسان است و البته نتایج بهترین حالت ممکن را در اختیار شما می‌گذارد.

وبسایت Speedtest

speedtest-724press.com

سومین وبسایتی که به معرفی و بررسی عملکرد آن می‌پردازیم، وبسایت Speedtest است؛ جالب است بدانید Speedtest یکی از محبوب‌ترین وبسایت‌ها در زمینه تست سرعت اینترنت است. این محبوبیت دلیل قابل توجهی نیز دارد، زیرا از سال ۲۰۰۶  وبسایت Speedtest که با راه‌اندازی این وبسایت همراه بوده تا به الان بیش از ۳۵ میلیارد تست در آن انجام شده است. استفاده از این سرویس بسیار ساده است و کافی است پس از ورود به وبسایت رووی گزینه “GO” که در صفحه اول قرار دارد، کلیک کنید. البته این تمام خدماتی که Speedtest انجام می‌دهد نیست و به کمک این سرویس می‌توانید به سرعت و آسانی سروری که Speedtest به آن متصل شده و همچنین تعداد اتصالات را تغییر دهید. علاوه‌بر این می‌توانید اطلاعاتی درمورد افراد دیگر از سراسر جهان جمع‌آوری کنید. ضمناً با استفاده از شاخص‌های جهانی Speedtest، می‌توانید اینترنت خود را با شهرهای دیگر در کشور و همچنین سایر نقاط جهان مقایسه کنید. نکته مثبت دیگری که درباره وبسایت Speedtest می‌توان به آن اشاره کرد، ارائه این سرویس در طیف گسترده‌ای از پلتفرم‌ها همانند اندورید و iOS است.

وبسایت Fast

Fast-724press.com

اگر به دنبال یک وبسایت هستید که خیلی سریع و ساده بتوانید از آن برای مشاهده نتایج تست‌ سرعت اینترنت خود استفاده کنید، می‌توانید به وبسایت Fast مراجعه نمایید. همانطور که از نام این وبسایت انتظار داریم، حتماً سریع‌ترین ارائه کننده تست سرعت اینترنت در این لیست است. نکته مثبت دیگری که درباره این وبسایت می‌توان اشاره کرد، ساده بودن نتایج است؛ بگونه‌ای که کاربر هنگام دیدن آنها گیج نخواهد شد. همچنین می‌توانید در وبسایت Fast، اطلاعاتی درباره سرعت آپلود و تأخیر نیز بدست آورید. ضمناً می‌توانید ویژگی‌های آزمایش را به روش‌های مختلف تنظیم کنید: برای مثال می‌توانید اینکه چند اتصال موازی می‌خواهید یا مدت زمان آزمایش را از قبل تنظیم کنید.

وبسایت SpeedOf.me

SpeedOfMe-724press.com

پنجمین وبسایت این لیست از ۷۲۴پرس، یک سرویس سبک بنام SpeedOf.Me است که بر روی انواع پلتفرم‌ها کار می‌کند. اگر بدنبال سرویسی برای تست سرعت در مرورگرهای دسکتاپ و تلفن هوشمند خود هستید، SpeedOf.Me می‌تواند یک گزینه مناسب باشد. استفاده از این وبسایت به جهت تست سرعت اینترنت ساده است و با کلیک روی یک گزینه می‌توانید پروسه تست سرعت را شروع کنید. نمودار استفاده شده در این سرویس و همچنین تجزیه و تحلیل‌های جامع از نتایج سرعت اینترنت شما جالب بنظر می‌رسند. همچنین گزینه‌هایی برای اشتراک‌گذاری نتایج فعلی و همچنین بررسی‌های قبلی در SpeefOf.Me وجود دارد.

مطلب مرتبط:   آموزش افزایش سرعت و بهبود عملکرد مرورگر سافاری در مکینتاش

وبسایت Speedcheck

speedcheck-724press.com

بعنوان آخرین وبسایت به سراغ Speedcheck می‌رویم؛ این سرویس یک آزمون سرعت اینترنت را ساده و البته بی‌نقص ارائه می‌کند. علاوه‌بر این نتایج آزمون ساده و در عین حال جامع هستند. Speedcheck هر کاری که ممکن است پس از انجام تست سرعت مدنظر داشته باشید را انجام می‌دهد و اطلاعاتی درمورد سرعت دانلود، آپلود، تأخیر، آدرس IP و همچنین ارائه کننده سرویس اینترنت ارائه می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های قابل ملاحظه Speedcheck، امکان ارائه اطلاعات دقیق‌تری درمورد پایداری شبکه مورد استفاده است. در این آزمون می‌توانید نحوه تغییر سرعت اینترنت در طول آزمایش و همچنین میزان داده‌‌ای که سرویس واقعاً منتقل کرده را مشاهده کنید.

سخن پایانی

داشتن اطلاعات از سرعت واقعی اطلاعات و چیزی که ارائه کننده سرویس اینترنت ادعا می‌کند، امتیاز خوبی برای شما بعنوان یک کاربر بحساب می‌آید. وبسایت‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای تست سرعت اینترنت خود استفاده کنید؛ همچنین برخی از شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت نیز در صفحه کاربری گزینه‌ای برای تست سرعت قرار داده‌اند؛ در این مطلب از ۷۲۴پرس دات کام، سعی کردیم بهترین وبسایت‌های موجود در سرتاسر جهان در زمینه تست سرعت اینترنت را معرفی کنیم. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اکثر این وبسایت‌ها از یک پروتکل برای بررسی سرعت اینترنت بهره می‌برند و فقط در ارائه برخی اطلاعات با یکدیگر متفاوت هستند.