شاید زمانی که Reset Factory را می‌شنوید، ناخودآگاه یاد بازگشت به تنظیمات کارخانه در تلفن‌های هوشمند اندرویدی خواهید افتاد. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا مشکلات نرم‌افزاری سیستم را برطرف کنید. در ویندوز ۱۱ نیز چنین قابلیتی وجود دارد و به کمک  Reset می‌توانید برخی از مشکلات مربوط به ویندوز در رایانه خود را برطرف سازید. البته توجه داشته باشید که با استفاده از قابلیت بازگشت به تنظیمات اولیه، همه تنظیمات تغییر یافته به حالت اولیه برگردانده می‌شوند. در این مطلب قصد داریم نحوه بازگشت به تنظیمات اولیه را در ویندوز ۱۱ بررسی کنیم؛ تا انتها با ما همراه باشید.

چگونه تنظیمات ویندوز ۱۱ را به حالت اولیه برگردانیم؟

به جهت شروع فرآیند بازنشانی تنظیمات، ابتدا می‌بایست با استفاده از کلیدهای میانبر  Win + I وارد تنظیمات ویندوز ۱۱ شوید. البته می‌توانید با کلیک روی آیکون استارت و سپس Setting از طریق منوی استارت نیز وارد تنظیمات شوید.

هنگامی که وارد برنامه تنظیمات ویندوز شدید، از طریق نوار سمت چپ گزینه System را انتخاب کنید.

 تنظیمات ویندوز-724press.com

در صفحه تنظیمات سیستم، روی گزینه Recovery کلیک کنید.

 ریکاوری ویندوز-724press.com

در منوی مربوط به Recovery، روی گزینه Reset PC که در کنار Reset this PC قرار دارد، کلیک کنید.

 ریست ویندوز-724press.com

زمانی که پنجره Reset this PC را مشاهده کردید، می‌توانید یکی از گزینه‌های موجود را انتخاب نمایید.

مطلب مرتبط:  آموزش ریست کردن تنظیمات شبکه در مک‌بوک

Keep My Files:

این گزینه همه برنامه‌ها و تنظیمات را حذف می‌کند، اما فایل‌های شخصی را نگه می‌دارد.

Remove Everything:

این گزینه سبب حذف همه برنامه‌ها، تنظیمات و حتی فایل‌های شخصی شما می‌شود. درصورتی که قصد دارید دستگاه خود را بفروشید، قطعاً باید این گزینه را انتخاب کنید.

 گزینه های ریست ویندوز-724press.com

زمانی که صفحه “How Would You Like to Reinstall Windows” ظاهر شد، درصورتی که بخواهید ویندوز ۱۱ را مجدداً از طریق فضای ابری نصب کنید، می‌بایست گزینه Cloud Download را انتخاب نمایید. همچنین درصورتی که می‌خواهید نصب ویندوز ۱۱ مجدداً به‌صورت Local انجام پذیرد، می‌بایست گزینه Local Reinstall را انتخاب کنید.

 انتخاب نوع نصب مجدد ویندوز-724press.com

دستورالعمل‌های موجود در صفحه را تا انتها دنبال کنید تا زمانی که بازنشانی به‌صورت کامل انجام شده و ویندوز ۱۱ شما به اصطلاح ریست شود. پس از پایان فرآیند و ریست شدن ویندوز، می‌توانید مجدداً تنظیمات اولیه را پیکربندی کنید یا اینکه به همان حالت پیش‌فرض باقی بگذارید.

سخن پایانی

ریست کردن ویندوز ۱۱ سبب پاک شدن تنظیمات سیستم می‌شود. البته باید توجه داشته باشید که علاوه‌بر تنظیمات و برنامه‌ها می‌توانید بوسیله گزینه‌های موجود در هنگام ریست کردن سیستم، فایل‌های شخصی خود را نیز ریست کنید. پس از پایان فرآیند ریست شدن ویندوز ۱۱، در پیکربندی مجدد تنظیمات و شخصی‌سازی آنها دقت کنید تا مجبور به ریست کردن دوباره سیستم نشوید.