با سیاست و رویکرد جدید شرکت اپل، آیفون‌های جدید بدون آداپتور شارژر عرضه می‌شوند و این موضوع برخی کاربران این دستگاه را وسوسه می‌کند تا سمت خرید شارژر نرفته و از شارژر مک‌بوک خود برای شارژ آیفون استفاده کنند؛ اما آیا چنین کاری بی‌خطر است؟ در این مطلب قصد داریم به این موضوع که آیا استفاده از شارژر مک‌بوک برای آیفون خطر دارد یا خیر، بپردازیم؛ تا انتها با ما همراه باشید.

از کدام شارژرها می‌توانیم برای آیفون استفاده کنیم؟

اگر شما نیز جزو کاربرانی هستید که آیفون‌های جدید شرکت اپل را خریداری کرده‌اید، شاید از اینکه بشنوید استفاده از شارژر مک‌بوک برای آیفون بی‌خطر است خوشحال شوید. ضمن اینکه باید توجه داشته باشید که نباید از هر مدل شارژری برای شارژ کردن آیفون خود استفاده کنید. اپل همراه با مدل‌های مختلف آیفون ۱۱ یک آداپتور ۱۸ واتی USB-C ارائه می‌کرد. با این حال، این شرکت تصمیم گرفت از آیفون‌ ۱۲ به بعد دیگر آداپتور شارژر را به همراه گوشی‌های خود ارائه نکند و البته دلیلی که برای این کار آورده‌اند، سازگاری بیشتر با محیط زیست است. نکته‌ای که در این میان اهمیت دارد، شارژ سریع تلفن‌های هوشمند است که تقریباً شامل حال همه محصولات یک سال گذشته شرکت‌های بزرگ شده‌ است. شارژ سریع این امکان را به شما می‌دهد تا باتری دستگاه خود را به سرعت شارژ کنید، بطوریکه برخی از دستگاه‌ها امکان شارژ ۵۰ درصدی باتری در عرض ۳۰ دقیقه را به کاربران ارائه می‌دهند. حداقل واتی که برای یک آداپتور شارژ سریع یا همان Fast Charge نیاز دارد، ۲۰ وات است؛ ‌بنابراین شارژر قدرتمند مک‌بوک نیز می‌تواند برای این کار استفاده شود.

شارژ آیفون-724press.com

البته باید توجه داشته باشید که شارژر مک‌بوک نیز از ۳۰ تا ۹۶ وات متغیر است و اگرچه این موضوع ممکن است خطرناک بنظر برسد، اما استفاده از هریک از شارژرهای تایپ سی اپل کاملا بی‌خطر است؛ زیرا این آیفون شماست که تعیین می‌کند چقدر توان از شارژر دریافت نماید.

مطلب مرتبط:  چگونه مشکل شارژ شدن در iOS 15 را برطرف کنیم؟

کدام آیفون‌ها و آیپدها از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند؟

به گزارش ۷۲۴پرس، شرکت اپل لیستی از آیپد و آیفون‌های سازگار که با آداپتورهای شارژ ۱۸، ۲۰، ۲۹، ۳۰، ۶۱، ۸۷ و ۹۶ وات برای شارژ سریع سازگار هستند را منتشر کرده است:

  • آیفون ۸ و بالاتر
  • تمام آیپدهای پرو بجز مدل ۹.۷ اینچی
  • آیپد ایر نسل سوم و بالاتر
  • آیپد مینی نسل پنجم و بالاتر

اپل همچنین اشاره می‌کند که می‌توانید از کابل تبدیل USB-C به لایتنینگ که در جعبه آیفون یا آیپد وجود دارد استفاده کنید.

مطلب مرتبط:  شارژرها و کابل‌های شارژ تقلبی قاتل باتری‌های تلفن‌های هوشمند

همچنین می‌توانید از لوازم جانبی ساخت شرکت‌های دیگر نیز استفاده کنید. بنابراین می‌توانید از هر یک از آداپتورهای رسمی مک‌بوک یا هر آداپتور شارژ جانبی برای شارژ سریع آیفون خود استفاده نمایید.

سخن پایانی

یکی از مزیت‌های حرکت به سمت استفاده از USB-C این است که می‌توانیم از آداپتورهای شارژ برای محصولات مختلفی همچون مک‌بوک، آیپد و... به‌صورت همزمان استفاده کنیم. همین موضوع سبب می‌شود تا نیاز به داشتن آداپتور و همچنین کابل اضافی کمتر شود. در حال حاضر شرکت اپل برای آیفون‌های خود دیگر آداپتور شارژ ارائه نمی‌دهد، اما خوشبختانه به لطف تکنولوژی تایپ سی می‌توانید از آداپتورهای مک‌بوک یا سایر دستگاه‌های خود برای شارژ سریع این محصول استفاده نمایید.