در هر زمانی ممکن است داده‌های ذخیره شده در فضاهای ذخیره سازی، ناگهان به دلایل مختلف حذف شوند؛ به همین دلیل همیشه باید از داده‌های مهم خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. این موضوع شامل داده‌های موجود در حافظه PS4 نیز می‌شود و خوشبختانه می‌توانید با صرف زمان کوتاهی از اطلاعات موجود در این کنسول محافظت کنید. در این مطلب قصد داریم نحوه تهیه نسخه پشتیبان از داده‌های پلی‌استیشن ۴  از طریق روش‌های مختلف را بررسی کنیم؛ تا انتهای آموزش با ما همراه باشید.

تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات ذخیره شده در PS4

تهیه نسخه پشتیبان در کنسول پلی استیشن ۴ روش‌های پیچیده‌ای ندارد و شما برای این کار دو راه پیش‌رو خواهید داشت: استفاده از فلش مموری برای کپی کردن اطلاعات یا اینکه آنها را در یک فضای ابری آپلود کنید. البته می‌توانید از تمامی داده‌های موجود در PS4 یک نسخه کامل پشتیبانی تهیه کنید؛ اما مسلماً این روش در مقابل گزینه‌هایی که سریع‌تر و کارآمد هستند، یک روش فوق‌العاده وقت‌گیر است.

مطلب مرتبط:  چه تفاوتی بین PlayStation 4 و PlayStation 4 Slim و PlayStation 4 Pro وجود دارد؟

روش اول: استفاده از یک فلش مموری برای کپی کردن اطلاعات

کپی اطلاعات ps4 در فلش-724press.com

اولین روشی که می‌توانید از اطلاعات ذخیره شده در PS4 نسخه پشتیبان تهیه کنید، استفاده از یک USB است.

نکته: حتماً باید فلش مموری را قبل از شروع این فرآیند، فرمت کنید. زیرا در غیر اینصورت فرآیند اجرا نخواهد شد. فلش را از طریق پورت USB به پلی استیشن متصل کنید. اکنون در PS4 به مسیر زیر بروید:

Setting > Application Saved Data Management > Saved Date in System Storage > Copy to USB Storage Device

حالا بازی موردنظر را انتخاب    کنید و برخی یا همه داده‌های ذخیره شده مرتبط با آن را کپی کنید. درصورتی که می‌خواهید چندین داده ذخیره شده را همزمان کپی کنید، کلید Option در کنترلر را فشار دهید و سپس گزینه Select Multiple Applications را انتخاب نمایید. سپس داده‌های ذخیره شده و موردنظر از بازی‌هایی که می‌خواهید را انتخاب کرده و گزینه Copy را انتخاب کنید.

روش دوم: تهیه نسخه پشتیبان با ذخیره داده‌ها در فضای ابری

اپلود اطلاعاتps4 در فضای ابری-724press.com

روش دومی که به کمک آن می‌توانید از داده‌های ذخیره شده در PS4 نسخه پشتیبان تهیه کنید، ذخیره‌سازی در فضای ابری است. از آنجایی که این گزینه یکی از امتیازات بخش PS Plus است، برای ذخیره داده‌ها در فضای ابری حتماً باید عضو PS Plus باشید. همانند روش قبل، به مسیر زیر مراجعه کنید:

Settings > Application Saved Data Management > Saved Data in System Storage > Upload to Online Storage

از طریق مسیر گفته شده می‌توانید به داده‌های ذخیره شده بازی‌ها دسترسی پیدا کنید. مراحل اولیه این پروسه نیز همانند روش قبل است، پس کافی است یک بار دیگر روش اول را مطالعه کنید. همچنین می‌توانید داده‌های ذخیره شده هر بازی را مستقیماً از صفحه اصلی PS4 به فضای ذخیره‌سازی ابری منتقل کنید. برای این کار کافی است، بازی را در صفحه اول انتخاب کرده و سپس کلید Option را در کنترلر فشار دهید و سپس مراحل Upload/Download Saved Data > Upload All/Select and Upload را دنبال کنید.

همچنین در منوی مدیریت داده‌های ذخیره شده، یک گزینه بسیار کارامد وجود دارد که به کمک آن، داده‌های ذخیره شده بازی‌ها بصورت خودکار در فضای ابری آپلود می‌شوند. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد تا زمانی که PS4 در حالت استراحت است، داده‌های ذخیره شده‌ای که قرار است بصورت خودکار آپلود شوند را انتخاب کنید.

مطلب مرتبط:  آموزش ساخت لینک دانلود مستقیم برای فایل‌های Google Drive

چگونه داده‌های ذخیره شده را به PS4 منتقل کنیم؟

انتقال اطلاعات به پلی استیشن-724press.com

درصورتی که بنا به هر دلیلی داده‌های موجود در PS4 پاک شوند یا اینکه یک کنسول PS4 جدید خریداری کردید، می‌توانید داده‌های ذخیره شده در فلش مموری یا فضای ابری را به سادگی به PS4 منتقل کنید. برای این کار ابتدا می‌بایست به منوی Application Saved Data Management مراجعه کنید. درصورتی که می‌خواهید اطلاعات موجود در فلش مموری را به پلی استیشن منتقل کنید، ابتدا باید فلش را به کنسول متصل کنید و سپس به Saved Data On USB Storage Device > Copy to System Storage رفته و داده‌های موردنظر را انتخاب کنید؛ سپس کافی است روی گزینه Copy کلیک کنید. درصورتی که می‌خواهید داده‌های موجود در فضای ابری را به پلی استیشن۴ منتقل کنید، به مسیر Saved Data in Online Storage > Download to System Storage رفته و گزینه دانلود را انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید در صفحه اصلی کنسول، بازی موردنظر را انتخاب کرده و سپس کلید Option را در کنترلر فشار داده و سپس Saved Data in Online Storage > Download to System Storage را انتخاب کنید.

با استفاده از این دو روش می‌توانید به سادگی اطلاعات و داده‌های ذخیره شده از هر بازی را به یک فضای ذخیره سازی خارجی منتقل کرده و درصورت نیاز مجدداً به پلی استیشن برگردانید.

سخن پایانی

از آنجایی که بازی‌های پلی استیشن دارای داستان‌های بلند هستند و بازی‌هایی نیستند که بتوان آنها را در مدت بسیار کوتاه انجام داد، ممکن است نیاز باشد تا داده‌های مربوط به بازی را ذخیره کنید تا مجدد نیاز به انجام مراحل طی شده نباشد.  همچنین این امکان وجود دارد پس از مدت‌ها مجدد بخواهید به سراغ بازی‌های از قبل انجام شده بروید؛ برای چنین مواردی نیاز است تا داده‌های بازی را ذخیره کنید، اما ذخیره داده‌های بازی فضای ذخیره سازی کنسول را پر خواهد کرد و همچنین برای از دست نرفتن آنها، بهتر است آنها را در فلش مموری یا یک فضای ابری ذخیره کنید. با این کار عملاً از این داده‌ها یک نسخه پشتیبان تهیه خواهید کرد و هر زمان که به این داده‌ها نیاز داشتید به سادگی می‌توانید آنها را به PS4 منتقل کرده و از بازی خود لذت ببرید.