YouTube بعنوان بزرگ‌ترین پلتفرم محتوای ویدیویی، به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا برای خود کانال بسازند و ویدیوهای دلخواه خود را در آن بارگذاری کرده و با دیگران به اشتراک بگذارند. هر کاربری بنا به استفاده‌ای که از کانال یوتیوب خود دارد، می‌تواند نامی برای آن انتخاب کند؛ اما ممکن است شما در میانه راه بخواهید محتوای کانال را تغییر داده یا اینکه نام بهتری برای کانال خود پیدا کرده‌اید. در این مطلب قصد داریم نحوه تغییر نام کانال در یوتیوب را آموزش دهیم. تا انتهای این آموزش با ۷۲۴پرس همراه باشید.

وقتی نام کانال خود را تغییر می‌دهید چه اتفاقی می‌افتد؟

زمانی که نام جدیدی برای کانال خود انتخاب کرده و آن را تغییر می‌دهید، یوتیوب از نام جدید در پلتفرم خود استفاده خواهد کرد.  درصورتی که نام کانال فعلی خود را با استفاده از مترجم کانال ترجمه کرده‌اید، باید آن ترجمه را برای نام جدید خود آپدیت کنید. علاوه‌بر این اگر نشان تأیید در کانال خود داشته باشید، پس از تغییر نام کانال، آن نشان را از دست خواهید داد.

مطلب مرتبط:   چگونه در یک ویدیوی یوتیوب، جمله یا کلمات خاصی را جست‌وجو کنیم؟

چگونه نام کانال یوتیوب را با کامپیوتر تغییر دهیم؟

اگر رایانه‌ای تحت هرکدام از سیستم عامل‌های ویندوز، مکینتاش، لینوکس و کروم‌بوک استفاده می‌کنید، برای تغییر نام کانال یوتیوب خود به سراغ وبسایت YouTube Studio بروید. برای شروع یکی از مرورگرهای وب رایانه خود را باز کرده و به آدرس YouTube Studio رفته و سپس وارد حساب کاربری (گوگل) یوتیوب  شوید. در سایت مذکور، از طریق نوار سمت چپ صفحه روی گزینه Customization کلیک کنید.

 شخصی سازی سازی کانال یوتیوب-724press.com

زمانی که صفحه شخصی‌سازی بارگذاری شد، به سراغ گزینه Basic Info بروید.

 اطلاعات کاربری کانال یوتیوب-724press.com

در صفحه اطلاعات اولیه، روی آیکون مداد که در کنار نام کانال قرار دارد، کلیک کنید.

 آیکون مداد-724press.com

اکنون می‌توانید نام کانال خود را تغییر دهید؛ روی بخش Name کلیک کرده و نام جدید را در آن تایپ کنید. سپس از طریق نوار منوی بالای صفحه، به سراغ گزینه Publish رفته و روی آن کلیک کنید. این کار سبب ثبت و منتشر شدن نام جدید شما در کانال یوتیوب خواهد شد.

تغییر نام کانال یوتیوب-724press.com

نکته: توجه داشته باشید که نام جدید کانال شما طی مدت چند روز در سراسر پلتفرم یوتیوب آپدیت خواهد شد و نباید توقع تغییرات آنی داشته باشید.

نکته: پیشنهاد می‌کنم درصورتی که می‌خواهید یک برند جدید را در کانال خود پیاده‌سازی کنید، به جای تغییر نام کانال فعلی، یک کانال جدید بسازید و محتوای کانال جدید را آپدیت کنید.

مطلب مرتبط:   چگونه اپلکیشین یوتیوب را شخصی‌سازی کنیم؟

چگونه نام کانال یوتیوب خود را در تلفن همراه تغییر دهیم؟

خوشخبتانه از طریق اپلیکیشن یوتیوب می‌توانید با استفاده از آیفون، آیپد یا تلفن اندرویدی خود، نام کانال یوتیوب را تغییر دهید. برای این کار ابتدا می‌بایست اپلیکیشن یوتیوب خود را حتماً آپدیت کنید.

اپلیکیشن را اجرا کرده و سپس از طریق منوی بالای صفحه، روی آیکون پروفایل کاربری خود تپ کنید.

 پروفایل کاربری یوتیوب-724press.com

در صفحه کاربری خود، روی گزینه Your Channel کلیک کنید.

 کانال یوتیوب-724press.com

زمانی که وارد صفحه کانال شدید، به سراغ گزینه Edit Channel رفته و روی آن تپ کنید تا وارد بخش ویرایش کانال شوید.

 ویرایش کانال یوتیوب-724press.com

اکنون در صفحه تنظیمات کانال هستید و می‌توانید با تپ کردن روی آیکون مداد که در کنار نام کانال قرار دارد، نام کانال خود را ویراش کنید.

 تغییر نام کانال یوتیوب در اپلیکیشن-724press.com

در کادر کوچکی که نام فعلی کانال در آن نوشته شده تپ کرده و سپس نام جدید را وارد نمایید. درنهایت روی OK تپ کرده تا نام جدید در کادر ثبت شود.

 تغییر نام کانال یوتیوب-724press.com

نکته: توجه داشته باشید، زمانی که نام کانال یوتیوب خود را تغییر می‌دهید، بهتر است برای ایجاد ثبات در سایر پلتفرم‌ها ازجمله توییتر، اینستاگرام، اسکایپ و... نیز از همان نام استفاده کنید.

سخن پایانی

داشتن یک نام مرتبط با برند کاری بسیار مهم است؛ بخصوص اینکه نام کانال، سایت و... که با آن برای خود یک کسب و کار راه‌ انداخته‌اید، متناسب با شغلتان باشد و به نوعی تعریفی از آن را در نگاه اول ارائه کند. درصورتی که در یوتیوب قصد تغییر نام کانال خود را دارید، باید به این موضوع دقت کنید. تغییر نام کانال یوتیوب سخت نیست، می‌توانید از طریق رایانه یا تلفن همراه خود این کار را به سادگی انجام دهید. اما باید درنظر داشته باشید که تغییر نام در یوتیوب و اعمال آن در سراسر پلتفرم چند روز طول خواهد کشید.