مدت زیادی است که گوشی‌های سری A برند سامسونگ در بازار گوشی‌های هوشمند می‌درخشند و جزو انتخاب‌های اصلی مردم قرار گرفته‌اند، اما به‌تازگی برندی نوظهور به‌نام ریلمی به‌وجود آمده که راه صد ساله‌ی سامسونگ را در عرض چند ماه طی کرده است! برند نوظهور ریلمی با وجود سابقه‌ی کم‌تر، بسیار خوش درخشیده و طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که بین دوراهی خرید سامسونگ یا ریلمی گرفتار شده‌اید، با ما در این مطلب همراه باشید تا دو مدل از بهترین میان‌رده‌های این دو برند، با نام‌های گلکسی a32 و ریلمی c21 را با یکدیگر مقایسه کنیم.

قیمت گوشی سامسونگ کاملا بستگی به مدل و مشخصات گوشی دارد. سامسونگ برای ماندن در بازار پر رقابت گوشی‌های هوشمند، دست به تولید سری‌های مختلف گوشی کرد. هر سری گوشی سامسونگ، مشخصات فنی و در نتیجه قیمت متفاوت‌تری دارد تا دست خریدار را برای خرید گوشی سامسونگ باز نگه دارد. در لیست قیمت گوشی سامسونگ مدل‌های بسیاری پیدا می‌شود. سامسونگ سعی کرده است تا بالاترین کیفیت را برای تمام اقشار مردم ارائه کند تا هر کسی با حداقل بودجه بتواند یک گوشی سامسونگ در دستش بگیرد.

طراحی و کیفیت ساخت

در طراحی سامسونگ گلکسی a32، مقداری تغییر در قسمت چینش دوربین‌ها و حالت مکعبی بدنه دیده می‌شود که در مدل‌های قبلی این برند، به چشم نمی‌آید. این مدل در قسمت قاب پشتی یک ماژول دوربین چهارگانه دارد که به‌صورت برآمده از بدنه‌ی گوشی موبایل سامسونگ گلکسی  طراحی شده است. پوشش براقی که در این قسمت وجود دارد، به‌شدت اثر انگشت و لکه را به خود جذب می‌کند. اما به ‌نظر می‌رسد که این مشکل در رنگ‌های روشن این مدل مانند سفید و آبی با شدت کمتری وجود داشته باشد.

گلکسی A32 با وزن 184 گرم نسبت به نماینده ریلمی که وزنی 190 گرمی دارد، کمی‌ سبک‌تر است، البته درنظر داشته باشید که نسخه 5G آ32 با وزن 205 گرمی ارائه شده است. همچنین، دوربین‌های سه گانه در ریلمی C21، در یک ماژول مربعی قرار گرفته‌اند و در هر دو گوشی دوربین سلفی، مانند یک قطره اشک در پنل جلویی طراحی شده. دکمه‌های پاور و کنترل صدا در این دو مدل در لبه سمت راست گوشی قرار گرفته‌اند.

نمایشگر

نمایشگر a32 شامل یک پنل 6.4 اینچی Super AMOLED با نسبت تصویر کشیده‌ 20:9، وضوح 1080 در 2400 پیکسل، تراکم پیکسلی 411 پیکسل ‌بر اینچ و نرخ نوسازی 90 هرتزی است. البته، نمایشگر 90 هرتزی OLED مدل 4G در گلکسی A32 5G جای خود را به یک نمایشگر 60 هرتزی TFT LCD داده است. باتوجه به این اعداد و مشخصات، می‌توان گفت که این مدل تمام انتظارات نمایشگر یک گوشی میان‌رده را برآورده می‌کند.

گوشی ریلمی مدل c21 مجهز به یک صفحه نمایش لمسی خازنی با فناوری IPS LCD به اندازه‌ای معادل با 6.5 اینچ است که حاشیه‌های کم آن باعث می‌شود تا با لذت بیشتری تصاویر و فیلم‌های مورد علاقه خود را تماشا کنید. رزولوشون این نمایشگر 720 در 1600 پیکسل با تراکم 270، نرخ به‌روزرسانی آن برابر با 60 هرتز و میزان روشنایی معادل با 400 نیت است.

دوربین

گوشی گلکسی a32 در هردو مدل 4g  و5g  دارای 4 دوربین شامل لنزهای عریض، فوق‌ عریض، ماکرو و عمق‌سنج می‌شود که کیفیت این لنزها به‌ترتیب برابر با 64، 8، 5 و 5 مگاپیکسل است. اما درمورد نماینده ریلمی باید بگوییم که تنها به سه لنز عریض با کیفیت 13 مگاپیکسل، ماکرو با رزولوشن 2 مگاپیکسل و حسگر عمق با کیفیت 2 مگاپیکسل مجهز شده است.

در گوشی a32 نوع فیلم برداری به HD@30fps و FHD@30fps محدود شده است، درحالیکه در ریلمی سی 21 می‌توان از کیفیت 1080p هم برای فیلم برداری استفاده کرد. دوربین سلفی در این گوشی کیفیت 5 مگاپیکسل قدرت دارد، اما در دو نسخه 5G و 4G گوشی گلکسی آ32 از کیفیت‌های 13 و 20 مگاپیکسل استفاده شده است.

مشخصات فنی

گوشی C21 با استفاده از تراشه 12 نانومتری مدیاتک Helio G35 و پردازنده 8 هسته‌ای 2.3 گیگاهرتز Cortex-A53، توانایی پردازش کارهای گرافیکی و داده‌ها را دارد. این مدل با حافظه داخلی 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت ساخته شده است و خوشبختانه از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند.

در نسخه‌ی 4G گوشی  galaxy A32 از تراشه‌ 12 نانومتری هلیو G80 مدیاتک و در نسخه‌ 5G از تراشه‌ 7 نانومتری Dimensity 720 مدیاتک استفاده شده است. هر دو تراشه قابلیت اتصال به شبکه‌های Wi-Fi 5 و بلوتوث نسخه‌ی 5.1 را دارند. نسخه 5G این مدل به‌صورت 4/64، 4/128، 6/128 و8/128 گیگابایت و نسخه 4G به‌صورت 4/128، 6/128، و 8/128 به ‌فروش می‌رسند.

باتری

نسخه‌ 4G گلکسی A32 سامسونگ، از باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری بهره می‌گیرد که شارژ کردن آن با آداپتور 15 واتی موجود در بسته بندی گوشی، حدود 1 ساعت و 45 دقیقه زمان می‌برد. نسخه‌های مختلف Galaxy a32 در زمینه‌ی باتری مشابه با یکدیگر هستند. همچنین، انرژی Realme C21 به ‌وسیله یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت تامین می‌شود.

نتیجه گیری

بسیاری از خریداران کنجکاو که به‌تازگی با برند ریلمی آشنا شده‌اند می‌خواهند بدانند: گوشی ریلمی برای کدام کشور است. به این دسته از افراد باید بگوییم باز هم با یک برند برجسته و آینده‌دار چینی دیگر مواجه هستیم. شرکتی با محصولاتی متنوع در دنیای تلفن همراه.

همانطور که در این مطب خواندید، گوشی A32 به‌عنوان یک میان‌رده می‌تواند با ارائه تجربه خوب و سریع در زمینه نمایشگر و عملکرد سخت افزاری مطلوب، انتخاب مناسبی برای شما باشد. از طرف دیگر، گوشی های ریلمی هم درزمینه طراحی و کیفیت ساخت، امتیاز بالایی دریافت کرده و دوربین کاربران به‌ عنوان گزینه‌ای درنظر گرفته شده که نسبت به قیمت آن ارزش خرید بالایی دارد.

درآخر، انتخاب نهایی با خود شما است تا تمام انتظارات و نیازهای خود از یک گوشی را درنظر بگیرید و با کمک مقایسه‌ای که در این مطلب دراختیارتان گذاشتیم، بهترین تصمیم را داشته باشید. مشخصات کدام یک از گزینه‌ها با نیازهای شما مطابقت دارد؟

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی ۷۲۴پرس در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.