BlueStacks یک شبیه‌ساز برای اجرای برنامه‌ها و بازی‌های اندروید در سیستم‌عامل ویندوز یا مکینتاش است. گاهی اوقات شاید نیاز باشد برنامه‌ها یا بازی‌هایی که در تلفن هوشمند یا تبلت اندرویدی خود داریم را در دسکتاپ اجرا کنیم؛ برای چنین کاری نیازمند نصب یک شبیه‌ساز در رایانه خود هستیم؛  زیرا بدون یک شبیه‌ساز برنامه‌های اندروید در ویندوز یا مک اجرا نخواهند شد. در این مطلب قصد داریم به معرفی یکی از برترین برنامه‌های شبیه‌ساز اندروید در دسکتاپ بپرداریم. تا انتها با ما همراه باشید.

BlueStacks چیست؟

bluestacks-724press.com

BlueStacks نرم‌افزاری است که آخرین نسخه از سیستم‌ عامل اندروید را در کامپیوترهای تحت ویندوز یا مک شبیه‌سازی می‌کند. چنین فرآیندی به شما این امکان را می‌دهد تا از ماوس و صفحه کلید خود برای کار با برنامه‌ها و بازی‌های اندرویدی موجود در تلفن همراه یا تبلت خود استفاده کنید. همچنین به کمک BlueStacks می‌توانید اندازه صفحه‌نمایش برنامه را مطابق میل خود تغییر دهید و چندین برنامه را بطور همزمان اجرا کنید. برای کسانی که به بازی‌های اندوردی علاقه زیادی دارند نیز، BlueStacks می‌تواند گزینه جذابی بنظر برسد؛ زیرا این برنامه ویژگی‌های زیادی برای گیمرها ازجمله امکان پخش استریم بازی‌های اندرویدی را ارائه می‌کند. همچنین گرافیک قوی‌تر در رایانه‌ها، به BlueStacks این امکان را می‌دهد تا بازی‌ها را با بالاترین کیفیت ممکن اجرا کند و از این نظر جذابیت‌های بصری بازی بشدت افزایش پیدا می‌کند. در کنار این ویژگی‌ها، حالت‌های مختلفی برای انواع بازی وجود دارد که از مهمترین آنها می‌توان به حالت MOBA و حالت تیراندازی اشاره کرد.

مطلب مرتبط: ۵ شبیه‌ساز برتر اندروید و مقایسه‌ی Blustacks و Nox و ...

برای اجرای BlueStacks به چه سیستمی نیاز داریم؟

سیستم موردنیاز برای اجرای شبیه ساز اندروید-724press.com

بجز بحث‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، اجرای نرم‌افزار BlueStacks در اولین مرحله نیاز به دسترسی ادمین دارد. حداقل سیستم موردنیاز برای نصب و اجرای BlueStacks 5 به شرح زیر است:

  • سیستم عامل: ویندوز ۷ و بالاتر
  • پردازنده: پردازنده اینتل یا AMD
  • رم: حداقل ۴ گیگابایت
  • فضای ذخیره‌سازی: ۵ گیگ فضای ذخیره‌سازی آزاد
  • آپدیت بودن درایورهای کارت گرافیک

با داشتن چنین سیستمی می‌توانید BlueStacks ۵ را روی سیستم خود اجرا کنید؛ اما برای تجربه بهتر در استفاده از این نرم‌افزار، می‌بایست   سیستم رایانه شما قوی‌تر باشد، به همین دلیل توسعه‌دهندگان این برنامه، سیستم زیر را پیشنهاد داده‌اند:

  • سیستم عامل: ویندوز ۱۰
  • پردازنده: اینتل یا AMD چند هسته‌ای با امتیاز بنچمارک بیشتر از ۱۰۰۰
  • گرافیک: اینتل/Nvidia / ATI با امتیاز بنچمارک بیشتر از ۷۵۰
  • رم: ۸ گیگابایت یا بیشتر
  • فضای ذخیره‌سازی: SSD

نکته: فراموش نکنید که مجازی سازی دستگاه خود را باید فعال کنید.

نحوه دانلود و نصب ‌BlueStacks در ویندوز

همانطور که گفته شد برای اجرای بازی‌ها و برنامه‌های اندروید در ویندوز نیازمند نصب BlueStacks هستید، به همین منظور مراحل زیر را دنبال‌ کنید:

  1. مرورگر خود را باز کنید و به وبسایت رسمی این نرم‌افزار بروید.
  2. روی دانلود BlueStacks کلیک کنید و سپس آن را در سیستم خود ذخیره کنید.
  3. فایل دانلود را اجرا کنید.
  4. با استفاده از گزینه Customize installation مسیر نصب پیش‌فرض برنامه را تغییر دهید.
  5. هنگامی که محل نصب را مشخص کردید، روی گزینه نصب کلیک کنید؛ بسته به اتصال به اینترنت و سیستم سخت افزاری رایانه، مدت زمان نصب برنامه متفاوت خواهد بود.
  6. درصورتی که با خطا مواجه شدید، آنتی ویروس سیستم خود را غیرفعال کنید.
  7. زمانی که نصب برنامه به پایان رسید، BlueStacks بصورت خودکار اجرا می‌شود.
  8. به جهت دسترسی به فروشگاه گوگل، می‌بایست به وارد حساب کاربری گوگل خود شوید.

نحوه دانلود و نصب BlueStacks در مکینتاش

  1. ابتدا می‌بایست با مراجعه به وبسایت رسمی این برنامه، نسخه مکینتاش آن را دانلود کنید.
  2. زمانی که فایل نصب را اجرا می‌کنید، از شما می‌خواهد که تأیید کنید آیا می‌خواهید برنامه را اجرا کنید؛ برای ادامه روی گزینه Open کلیک کنید.
  3. پنجره نصب در صفحه ظاهر می‌شود؛ اکنون می‌بایست روی گزینه Install Now کلیک کنید تا پروسه نصب BlueStacks آغاز شود.
  4. زمانی که پنجره helper در صفحه ظاهر شد، نام کاربری و رمزعبور خود را وارد کنید و سپس روی گزینه Install Helper کلیک نمایید.
  5. پس از تأیید اطلاعات کاربری خود، یک پاپ‌آپ با عبارت System Extension Blocked ظاهر می‌شود که باید گزینه Open Security & Privacy را انتخاب نمایید.
  6. در تنظیمات سیستم وارد تب General شده و سپس روی گزینه Allow کلیک کنید.
  7. درصورتی که از نسخه Big Sur (macOS 11) استفاده می‌کنید، نیاز به ری‌استارت کردن سیستم خواهید داشت؛ به همین منظور روی گزینه Restart که در پایین تنظیمات امنیتی و خصوصی قرار دارد، کلیک کنید.
  8. اگر از نسخه macOS 10.15 یا پایین‌تر استفاده می‌کنید، می‌توانید بلافاصله پس از انجام مراحل بالا، برنامه را اجرا کنید.

مطلب مرتبط: چگونه اپلیکیشن‌های اندرویدی را در سیستم‌عامل مکینتاش (macOS) اجرا کنیم؟

چگونه حساب کاربری گوگل خود را در BlueStacks تنظیم کنیم؟

ورود به حساب کاربری گوگل در بلواستک-724press.com

پس از اینکه نرم‌افزار BlueStacks را در سیستم خود نصب کردید، برای دسترسی به برنامه‌ها و بازی‌ها نیاز به داشتن حساب کاربری گوگل خواهید داشت. به همین منظور مراحل زیر را دنبال کنید تا وارد حساب کاربری گوگل خود در این برنامه شوید:

  1. روی آیکون فروشگاه گوگل کلیک کنید؛‌ با این کار گزینه ورود به حساب کاربری در صفحه ظاهر می‌شود.
  2. روی گزینه sign in کلیک کنید و سپس اطلاعات حساب خود را وارد نمایید.
  3. توافقنامه گوگل را تأیید کنید.
  4. می‌توانید گزینه همگام‌سازی داده‌های گوگل را فعال کنید تا به همه فایل‌ها و برنامه‌های مرتبط با حساب گوگل خود دسترسی داشته باشید.
  5. اکنون می‌توانید وارد حساب کاربری گوگل خود شوید.
  6. درصورتی که از مک استفاده می‌کنید و حساب کاربری گوگل ندارید، ابتدا می‌بایست یک حساب کاربری گوگل برای خود ایجاد نمایید.

چگونه برنامه‌های اندوریدی را در فروشگاه گوگل دانلود و در BlueStacks اجرا کنیم؟

فروشگاه گوگل-724press.com

زمانی که وارد حساب کاربری خود شدید، می‌توانید دانلود و نصب برنامه‌ها و بازی‌ها را از طریق فروشگاه گوگل در BlueStacks آغاز کنید. برای کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد محیط BlueStacks شده و سپس روی فروشگاه گوگل کلیک کنید تا باز شود.
  2. نام برنامه یا بازی موردنظر خود را جستجو کنید.
  3. روی گزینه Install کلیک کنید تا برنامه دانلود و نصب شود. همه برنامه‌های دانلود شده در صفحه اصلی قابل دسترسی هستند.
  4. به منظور استفاده از برنامه و بازی‌های دانلود شده می‌توانید روی آیکون موجود در صفحه اصلی کلیک کنید.
  5. با استفاده از تب Manager می‌توانید بین برنامه‌های مختلف جابجا شوید. درصورتی که بخواهید دو برنامه را بصورت همزمان اجرا کنید، باید از Multi-instance manager استفاده نمایید.

مطلب مرتبط: چگونه برنامه‌های اندروید را در ویندوز ۱۱ اجرا کنیم؟

سخن پایانی

برخی از برنامه‌های توسعه‌یافته برای سیستم عامل اندورید بسیار فراتر از نمونه‌های مشابه در ویندوز یا مک هستند؛‌ به همین دلیل ممکن است بخواهید چنین برنامه‌هایی را در یک صفحه بزرگتر و با استفاده از ماوس و صفحه کلید اجرا کنید؛ به همین دلیل بهتر است با استفاده از نرم‌افزار رابطی همچون BlueStacks آنها را در رایانه‌های خود اجرا کنید. همچنین می‌توانید بازی‌های متنوعی که در سیستم‌عامل اندروید عرضه می‌شوند را به راحتی و با استفاده از BlueStacks در کامپیوترهای خود اجرا کنید و از مشاهده این بازی‌ها در صفحه نمایش بزرگتر لذت ببرید و محدودیت‌های یک تلفن هوشمند همچون مصرف باتری، رم و فضای ذخیره‌سازی را با چنین کاری دور بزنید.