شاید به هر دلیلی بخواهید تصویری که در اختیار دارید را بصورت آیینه‌ای بچرخانید؛ برای مثال تصویر سلفی خود یا یک تصویر منظره‌ای را در جهت افقی یا عمودی آیینه کنید؛ برای این کار در نرم‌افزار فتوشاپ باید به سراغ قابلیت Flip رفته و از آن برای قرینه کردن تصویر خود استفاده نمایید. در این مطلب قصد داریم نحوه آیینه کردن تصاویر در جهت‌های افقی و عمودی را در نرم‌افزار فتوشاپ مورد بررسی قرار دهیم؛‌ تا انتها با ما همراه باشید.

آموزش استفاده از Flip در نرم‌افزار فتوشاپ

درصورتی که در نرم‌افزار فتوشاپ به سراغ گزینه Flip بروید، می‌توانید تمام لایه‌های یک تصویر را بصورت یکجا چرخانده و آیینه کنید. به همین جهت ابتدا می‌بایست وارد فتوشاپ شده و تصویر موردنظر را در آن باز کنید. برای این کار می‌توانید روی عکس کلیک راست کرده و از بخش Open With برنامه فتوشاپ را انتخاب کنید.

 باز کردن فتوشاپ-724press.com

زمانی که تصویر در صفحه اصلی فتوشاپ ظاهر شد، می‌توانید ویرایش‌های لازم را روی آن انجام دهید.

 تصویر در فتوشاپ-724press.com

حالا برای مشاهده چرخش‌های قابل دسترسی در این تصویر، به سراغ نوار منوی بالای صفحه رفته و روی Image و سپس گزینه Image Rotation کلیک کنید.

 چرخش تصویر در فتوشاپ-724press.com

در بین گزینه‌های موجود در این بخش، می‌توانید برای چرخاندن و آیینه کردن تصویر در جهت افقی روی Flip Canvas Horizontal و برای جهت عمودی روی Flip Canvas Vertical کلیک کنید.

آیینه شدن افقی یا عمود عکس در فتوشاپ-724press.com

نکته: بهتر است برای آیینه کردن تصاویر سلفی از گزینه Flip Canvas Horizontal استفاده کنید.

مطلب مرتبط:  چگونه لوگوها را با استفاده از فتوشاپ حذف کنیم؟

نکته: این قابلیت در نرم‌افزار فتوشاپ برای سیستم عامل‌های ویندوز و مک مشابه است و درصورتی که بخواهید تصویر را به حالت قبل برگردانید، می‌توانید به سادگی از کلیدهای میانبر Ctrl + Z در ویندوز و Command + Z در مک استفاده کنید. همچنین می‌توانید مجدداً به همان بخش مراجعه کرده و روی گزینه Flip  عمودی یا افقی برای بار دوم کلیک کنید تا تصویر به حالت قبل برگردد.

تصویر آیینه شده در فتوشاپ-724press.com

زمانی که ویرایش‌های لازم روی عکس به پایان رسید بهتر است با استفاده از کلیدهای میانبر Shift + Ctrl + S یک ذخیره جدید از عکس داشته باشید، حتماً نام فایل جدید را تغییر دهید تا روی نسخه اصلی ذخیره نشود.

ذخیره تصویر در فتوشاپ-724press.com

چگونه یک بخش خاص از یک تصویر را برگردانیم؟

درصورتی که قصد دارید تنها بخشی از یک تصویر را بصورت آیینه‌ای برگردانید و مابقی قسمت‌های تصویر در جهت قبلی ثابت بمانند، ابتدا باید از ابزارهای دیگر فتوشاپ برای انتخاب آن بخش کمک گرفته و سپس از قابلیت Flip استفاده کنید. به همین منظور ابتدا به سراغ نوار ابزار سمت چپ فتوشاپ رفته و سپس بسته به نحوه جداسازی بخش موردنظر، روی یکی از گزینه‌های Rectangular Marquee Tool یا Elliptical Marquee Tool کلیک کنید.

 انتخاب ابزار برش تصویر در فتوشاپ-724press.com

زمانی که ابزار موردنیاز انتخاب شد، ناحیه‌ای که می‌خواهید جدا شود را با استفاده از ماوس و کشیدن کادر دور آن انتخاب نمایید.

 انتخاب بخش موردنظر در فتوشاپ-724press.com

هنگامی که ناحیه موردنظر انتخاب شد، به سراغ نوار منوی بالای صفحه رفته و از طریق تب Edit روی گزینه Transform و سپس بسته به این که می‌خواهید چرخش افقی یا عمودی باشد، یکی از گزینه‌های Flip Horizontal یا Flip Vertical کلیک کنید.

چرخاندن بخشی از تصویر در فتوشاپ-724press.com

با پایان این کار مشاهده می‌کنید که بخش انتخاب شده به تنهایی در کل تصویر آیینه شده است؛ البته باید ظرافت کافی در انتخاب ناحیه موردنظر داشته باشید که به عناصر موجود در تصویر ضربه نزند.

آیینه شده بخشی از تصویر در فتوشاپ-724press.com

چگونه یک لایه از تصویر را آیینه کنیم؟

درصورتی که تصویر شما دارای چندین لایه است و نمی‌خواهید تمام تصویر را با قابلیت Flip برگردانید، می‌بایست ابتدا لایه موردنظر را انتخاب کرده و سپس آن را در جهت افقی یا عمودی آیینه کنید. به همین جهت ابتدا به نوار سمت راست صفحه و بخش Layers مراجعه کرده و لایه مورد نظر را انتخاب کنید؛ همچنین برای این کار می‌توانید روی لایه موردنظر در تصویر رفته و با کلیک راست کردن روی آن بخش، لایه مرتبط با آن را انتخاب کرد.

نکته: اگر هنگام مراجعه به لایه‌ها، آيکون قفل را در کنار لایه مشاهده کردید، روی این آیکون کلیک کنید تا لایه‌ها باز و قابل ویرایش شوند.

انتخاب لایه در فتوشاپ-724press.com

پس از انتخاب لایه موردنظر، به سراغ نوار منوی بالا صفحه رفته و روی تب Edit کلیک کنید. حالا در میان گزینه‌های موجود به سراغ Transform رفته و سپس برای آیینه کردن افقی یا عمودی روی یکی از گزینه‌های Flip Horizontal یا Flip Vertical کلیک کنید.

چرخش لایه تصویر در فتوشاپ-724press.com

فتوشاپ درحالیکه تمامی لایه‌های تصویر ثابت هستند، لایه انتخاب شده را در جهت موردنظر آیینه می‌کند.

مطلب مرتبط:  آموزش باز کردن قفل لایه‌ها در نرم‌افزار فتوشاپ

برگرداندن تصاویر در تلفن‌های هوشمند

اگر از هر یک تلفن‌های هوشمند آیفون یا اندروید استفاده می‌کنید، به سادگی و با استفاده از قابلیت‌های درون دستگاه می‌توانید تصاویر را در جهت افقی یا عمودی آیینه کنید. البته بدون داشتن برنامه‌های پیشرفته‌تر قادر به برگرداندن بخشی از تصویر به کمک ابزارهای داخل دستگاه نخواهید بود.

سخن پایانی

قابلیت آیینه کردن تصویر بنا به استفاده‌ای که تصویر دارد، می‌تواند مورداستفاده کاربران قرار بگیرد؛ به همین دلیل می‌توانید از نرم‌افزار فتوشاپ برای این کار استفاده کنید، زیرا فتوشاپ یکی از قوی‌ترین ابزارهای برگرداندن و آیینه کردن تصویر در جهت‌های افقی و عمودی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به کمک این برنامه می‌توانید تمام تصویر یا بخشی از آن را در جهت دلخواه آیینه کنید.