زمانی که در حال طراحی یک قالب در نرم‌افزار فتوشاپ هستید، لایه‌های مختلفی در فایل خود خواهید داشت. در چنین مواقعی نیاز است که اندازه هر لایه را براساس فضایی که برای آن درنظر گرفته‌اید، تغییر دهید. خوشبختانه در فتوشاپ روش‌های مختلفی برای تغییر اندازه یک لایه وجود دارد. در این مطلب قصد داریم به روش‌های مختلف تغییر اندازه لایه‌ها در فتوشاپ بپردازیم؛ تا انتهای این آموزش با ما همراه باشید.

تغییر اندازه لایه‌ها با استفاده از ابزار Freeform

  • برای تغییر اندازه یک لایه با استفاده از ماوس یا تاچ‌پد لپتاپ، می‌توانید از گزینه Freeform در فتوشاپ استفاده کنید. برای این کار ابتدا فایل موردنظر خود را در فتوشاپ باز کنید و سپس از طریق پنل Layers که در سمت راست رابط کاربری فتوشاپ قرار دارد، لایه‌‌ای که می‌خواهید اندازه آن را تغییر دهید، انتخاب کنید.

انتخاب لایه در فتوشاپ-724press.com

نکته: درصورتی که نمی‌توانید پنل لایه‌های را مشاهده کنید، از طریق نوار بالای صفحه نرم‌افزار روی Window و سپس Layers کلیک کنید. پس از اینکه لایه موردنظر را انتخاب کردید، می‌بایست به سراغ تب Edit که در نوار ابزار بالای صفحه قرار دارد رفته و سپس از گزینه‌های موجود در لیست آن، روی Free Transform کلیک کنید.

 تغییر اندازه لایه در فتوشاپ-724press.com

  • همچنین می‌توانید با استفاده از کلیدهای میانبر Ctrl+T به این ابزار بصورت مستقیم دسترسی پیدا کنید. اکنون یک کادر دور لایه موردنظر شما اضافه می‌شود که بوسیله کشیدن آن می‌توانید اندازه لایه موردنظر را تغییر دهید.

 تغییر سایز لایه‌ها در فتوشاپ-724press.com

  • زمانی که کارتان در این بخش به پایان رسید، می‌بایست روی آیکون تیک که در بالای صفحه قرار دارد، کلیک کنید. این کار سبب اعمال تغییرات در اندازه لایه می‌شود.

 اعمال تغییرات در فتوشاپ-724press.com

  • حالا باید به مسیر File > Save As در نوار ابزار بالای صفحه نرم‌افزار رفته و فایل خود را ذخیره کنید.

 ذخیره فایل فتوشاپ-724press.com

مطلب مرتبط:  آموزش باز کردن قفل لایه‌ها در نرم‌افزار فتوشاپ

تغییر اندازه لایه‌ها به یک مقدار ثابت

برای تغییر ابعاد لایه‌ها به یک اندازه خاص، از ابزار Move در فتوشاپ استفاده کنید.

  • با این ابزار می‌توانید بصورت دستی طول و عرض لایه مورد نظر را تغییر دهید. به جهت استفاده از این روش، در پنل Layers که در نوار ابزار سمت راست فتوشاپ قرار دارد، روی لایه موردنظر خود کلیک کنید.

انتخاب لایه موردنظر-724press.com

  • از لیست ابزارها که در سمت چپ صفحه قرار دارد، ابزار Move را انتخاب کنید. عموماً ابزار Move در نوار ابزار سمت چپ نرم‌افزار در ردیف اول قرار دارد. بعنوان روش جایگزین می‌توانید از کلید V برای فعال کردن این ابزار استفاده کنید.

 انتخاب ابزار در فتوشاپ-724press.com

  • حالا باید از طریق نوار بالای صفحه روی گزینه Show Transform Controls کلیک کنید تا فعال شود.

 انتخاب کادر مناسب در فتوشاپ-724press.com

  • اکنون می‌توانید به کمک ابزارهایی که دور لایه انتخابی قرار گرفته‌اند، اندازه لایه را تغییر دهید. البته دیگر نیاز نیست کادر دور لایه را برای تغییر اندازه آن بکشید،

تغییر اندازه لایه انتخاب شده در فتوشاپ-724press.com

  • تنها کافی است روی هرکدام از مربع‌های دور عکس کلیک کرده و سپس از طریق گزینه‌های موجود در بالای صفحه عدد موردنظر خود را وارد کنید. در نوار ابزار بالای صفحه گزینه‌های W و H موجود هستند که می‌توانید عدد موردنظر خود را در کادرهای مقابل آنها وارد نمایید.

نکته: توجه داشته باشید که مقادیر موجود در مقابل هرکدام از این گزینه‌ها، براساس پیکسل است. بنابراین در مقابل هر عددی که وارد می‌کنید، “px” نمایش داده می‌شود.

 اندازه برحسب پیکسل در فتوشاپ-724press.com

  • زمانی که ابعاد لایه را براساس اندازه‌های مورد نظر خود تغییر دادید، روی تیک موجود که در بالای صفحه قرار دارد، کلیک کنید تا تغییرات روی لایه اعمال شود.
  • حالا باید به مسیر File > Save As در نوار ابزار بالای صفحه نرم‌افزار رفته و فایل خود را ذخیره کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+S تصویر جدید را ذخیره کنید.

سخن پایانی

با برنامه‌های مختلفی ازجمله Paint و... می‌توان روی تصاویر موجود در کامپیوتر، تغییراتی اعمال کرد. اما زمانی که یک تصویر دارای لایه‌های مختلف باشد، نیاز به یک برنامه قوی‌تر همچون فتوشاپ خواهید داشت. با استفاده از فتوشاپ می‌توانید لایه‌های موجود در یک تصویر را بصورت جداگانه ویرایش کنید و اندازه هرکدام را بنا به اندازه مورد نظر خود تغییر دهید. برای اینکه اندازه یک لایه را در فتوشاپ تغییر دهید، می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید که ساده‌ترین آنها استفاده از کلیدهای میانبر Ctrl+T است. با استفاده از این گزینه و همچنین ماوس می‌توانید اندازه طول و عرض لایه موردنظر را تغییر دهید.