نسخه جدید iOS اکنون برای تعداد زیادی از مدل‌های مختلف آیفون دردسترس است. iOS 15 در حال حاضر حتی برای آیفون ۶ که در سال ۲۰۱۵ عرضه شد، قابل دانلود است. درواقع علی‌رغم اینکه همه مدل‌های آیفون، از آیفون ۶ تا آیفون ۱۳ می‌توانند به iOS 15 ارتقاء پیدا کنند، اما تجربه استفاده از آن برای همه برابر نیست و برخی کاربران گزارشاتی مبنی‌بر خطاها و اشکالاتی به‌خصوص درهنگام استفاده از Wi-Fi داده‌اند. در اینجا می‌خواهیم نحوه رفع این مشکلات را مورد بررسی قرار دهیم؛ تا انتها با ما همراه باشید.

یکی از بیشترین گزارش‌های دریافت شده از سوی کاربرانی که iOS 15 را دریافت کرده‌اند، مربوط به مشکلات اتصال به شبکه وای‌فای بوده است. برخی کاربران دیگر مشکلاتی در هنگام کار با بلوتوث و همچنین دریافت سیگنال آنتن داشته‌اند. اگر شما هم جزو کاربرانی هستید که پس از دریافت iOS 15 برای آیفون خود دچار مشکلاتی در ارتباط وای‌فای شده‌اید، روش‌های زیر را در آیفون خود امتحان کنید.

استفاده از حالت پرواز

حالت پرواز آیفون-724press.com

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای غلبه بر مشکلات وای‌فای، استفاده از حالت پرواز است. برای اینکه در iOS 15 بتوانید این حالت را فعال یا غیرفعال کنید، انگشت خود را از سمت راست بالاترین نقطه صفحه به سمت پایین بکشید؛ با این کار بخش Control Center در دسترس قرار می‌گیرد. اکنون روی آیکون هواپیما تپ کنید تا آن را فعال کنید. چند دقیقه آیفون را در همین وضعیت رها کنید و سپس با تکرار روش گفته شده، مجدداً روی آیکون هواپیما تپ کنید تا حالت پرواز غیرفعال شود؛ حالا به سراغ وای‌فای بروید و وضعیت اتصال به یک شبکه وای‌فای را بررسی کنید.

مطلب مرتبط: نحوه‌ی روشن کردن وای-فای در آیفون: دو روش سریع و معمولی

ری‌ایستارت کردن آیفون

آیفون پس از دریافت نسخه جدید سیستم‌عامل، حتماً ری‌استارت خواهد شد؛ اما درصورتی که پس از راه‌اندازی مجدد دستگاه همچنان مشکلاتی وجود دارد، بهتر است آن را یک بار دیگر ری‌استارت کنید.

برای این کار کافی است:

  • کلید افزایش صدا و سپس کلید کاهش صدا را نگه دارید.
  • کلید Sleep/Wake را نگه دارید.
  • اسلایدر روی صفحه را بکشید تا گوشی خاموش شود.

خاموش کردن آیفون-724press.com

اگر آیفون شما دارای کلید Home است:

  • کلید Sleep/Wake را نگه دارید.
  • اسلایدر روی صفحه را بکشید تا آیفون خاموش شود.

فراموش کردن شبکه موردنظر و اتصال مجدد به آن

اگر همیشه به یک شبکه وای‌فای (شبکه وای‌فای خانگی) متصل می‌شوید و اکنون پس از دریافت iOS 15 برای اتصال به آن دچار مشکلاتی شده‌اید، یک بار از قابلیت فراموشی شبکه استفاده کرده و مجدداً به آن متصل شوید. برای اینکه بتوانید یک شبکه را فراموش کنید مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • وارد تنظیمات آیفون شوید.
  • روی Wifi تپ کنید.
  • روی آیکون “i” که در کنار شبکه موردنظر قرار دارد، تپ کنید.
  • اکنون از طریق منوی موجود، روی گزینه Forget this network تپ کنید.
  • مجدداً روی شبکه موردنظر تپ کنید.
  • رمزعبور را وارد کرده و برای اتصال به شبکه منتظر بمانید.

اتصال مجدد به شبکه در آیفون-724press.com

مطلب مرتبط: نحوه‌ی فراموش کردن شبکه‌های ذخیره‌شده در آیفون

ریست کردن تنظیمات شبکه

یکی دیگر از روش‌های غلبه بر مشکلات اتصال به وای‌فای، ریست کردن تنظیمات شبکه است. با این کار هیچ داده‌ای از بین نخواهد رفت، اما برای اتصال مجدد به یک شبکه وای‌فای یا دستگاه‌های بلوتوث، می‌بایست مجدداً اقدام کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد تنظیمات آیفون شوید.
  • به General > Transfer یا Reset iPhone > Reset بروید.
  • روی Reset Network Setting تپ کنید.

ریست کردن تنظیمات آیفون-724press.com

با این کار تنظیمات آیفون به‌صورت کامل به حالت اولیه بازمی‌گردد.

مطلب مرتبط: چگونه مصرف اینترنت iPhone را کاهش دهیم؟

نصب آپدیت‌های iOS

پس از انتشار iOS 15، اکنون نسخه‌های جدیدتری همانند iOS 15.1 نیز منتشر شده‌اند. درصورتی که دستگاه شما پس از دریافت iOS 15 دچار مشکلاتی شده است که قادر به رفع آنها نیستید، بهتر است برای دریافت iOS 15.1 اقدام کنید. در این نسخه سعی شده تا ایرادات و خطاهای نسخه قبلی پوشش داده شود. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد تنظیمات آیفون شوید.
  • به General > Software Update بروید.
  • وضعیت دسترسی به آپدیت‌های جدید را بررسی و سپس آن را نصب کنید.

آپدیت آیفون-724press.com

سخن پایانی

همواره پس از آپدیت‌های عظیم در هر سیستم‌عاملی، ممکن است خطاهایی رخ دهد که کاربران را با مشکلاتی مواجه کند. دانلود و نصب iOS 15 نیز از این قاعده مستثنی نیست. اخیراً کاربرانی که این نسخه از سیستم‌عامل را دریافت کرده‌اند، گزارشاتی مبنی‌بر مشکلات مربوط به وای‌فای داشته‌اند. برای رفع این مشکلات می‌توانید از روش‌هایی همچون ریست کردن تنظیمات شبکه، فراموش کردن شبکه وای‌فای موردنظر و اتصال مجدد به آن، راه‌اندازی مجدد آیفون و... استفاده کنید. همچنین بهتر است وضعیت نسخه‌ جدیدتر iOS را در آيفون خود بررسی کنید و درصورت وجود، آن را دانلود کنید؛ چون اصولاً این نسخه‌ها برای برطرف کردن خطاهای نسخه اولیه ارائه می‌شوند.