یکی از قابلیت‌های جذاب در اینستاگرام امکان برقراری ارتباط با سایرین از طریق ارسال پیام است؛ این قابلیت تحت عنوان Direct در پنل کاربری اینستاگرام قرار دارد. با استفاده از این ویژگی می‌توانید با سایرین در ارتباط باشید، اما گاهی ممکن است یک پیامی را به اشتباه برای فردی ارسال کنید که درنتیجه نیاز به حذف آن پیام خواهید داشت. خوشبختانه حذف پیام‌ها در اینستاگرام بسیار ساده است. در این مطلب قصد داریم نحوه حذف پیام‌ها ارسال شده در اینستاگرام را آموزش دهیم؛ تا انتهای این آموزش با ما همراه باشید.

نحوه حذف پیام‌های شخصی در اینستاگرام

درست همانند حذف پیام‌های شخصی در فیس‌بوک، می‌توانید هر پیامی را که در چت‌های مختلف برای دیگران ارسال کرده‌اید، حذف نمایید. این کار با استفاده از قابلیتی که در اینستاگرام به عنوان Unsend شناخته می‌شود، صورت می‌پذیرد. این قابلیت پیام‌ انتخاب شده را هم از حساب شما و هم از حساب شخص گیرنده پیام حذف می‌کند.

نحوه حذف پیام‌های شخصی در اپلیکیشن اینستاگرام از طریق تلفن همراه

به جهت حذف یک پیام شخصی در اپلیکیشن اینستاگرام، برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS باید مسیر مشابهی را طی کنید. به همین منظور ابتدا باید در تلفن هوشمند خود وارد اپلیکیشن شوید.

در گوشه چپ بالای صفحه روی آیکون مربوط به پیام‌ها تپ کنید.

 بخش پیام‌های اینستاگرام - 724press.com

صفحه پیام‌ها باز خواهد شد؛ اکنون باید به سراغ گفت‌ و گویی که قصد حذف پیامی در آن را دارید، بروید. سپس پیام موردنظر  را    پیدا کنید.

مطلب مرتبط:   آموزش ارسال پست در اینستاگرام از کامپیوتر

انگشت خود را روی پیام موردنظر نگه دارید تا منوی مربوط به پیام‌ها ظاهر شود؛ سپس از بین گزینه‌های موجود، گزینه Unsend را انتخاب نمایید.

گزینه unsend پیام - 724press.com

با این کار اینستاگرام پیام موردنظر را از بخش گفت و گوی هر دو طرف پیام حذف می‌کند. بطوریکه انگار این پیام ارسال نشده است.

نحوه حذف پیام‌های شخصی در اپلیکیشن اینستاگرام از طریق کامپیوتر

برای حذف پیام‌های اینستاگرام تفاوتی در سیستم‌عامل (ویندوز، مکینتاش، لینوکس و...) وجود ندارد و تنها کافی است از طریق مرورگر وارد وب‌سایت رسمی اینستاگرام شوید.

پس از ورود به سایت اینستاگرام، اطلاعات حساب کاربری خود را برای ورود به حساب کاربری خود وارد کنید.

از طریق نوار بالای صفحه، روی آیکون مربوط به پیام‌های شخصی کلیک کنید.

 اینستاگرام کامپیوتر - 724press.com

از طریق بخش پیام‌ها به سراغ چت موردنظر رفته و سپس روی آیکون سه نقطه موجود در کنار پیامی که می‌خواهید حذف شود، کلیک کنید.

حذف پیام - 724press.com

از طریق منوی موجود، روی گزینه Unsend کلیک کنید تا پیام حذف شود.

گزینه unsend در کامپیوتر - 724press.com

یک پیام مبنی‌بر اطمینان از حذف پیام، روی صفحه ظاهر می‌شود که می‌بایست در این بخش نیز روی Unsend کلیک کنید.

هشدار حذف پیام - 724press.com

مطلب مرتبط:  چگونه حساب کاربری غیرفعال اینستاگرام خود را دوباره فعال کنیم؟

 نحوه حذف کل پیام‌های یک گفت و گو در اینستاگرام

درصورتی که می‌خواهید کل پیام‌های رد و بدل شده با یک شخص را حذف کنید، باید به این نکته توجه داشته باشید که با وجود امکان حذف کلیه‌ پیام‌ها، آنها صرفاً در تلفن همراه شما حذف می‌شوند و شخص مقابل همچنان به پیام‌های رد و بدل شده با شما را در حساب اینستاگرامی خود دسترسی دارد.

حذف کل پیام‌های موجود از طریق تلفن همراه

به جهت حذف همه پیام‌های موجود در بخش پیام‌های حساب کاربری اینستاگرام، کافی است در تلفن همراه خود (اندروید یا آی‌او‌اس)، وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید و سپس روی آیکون پیام‌ها که در بالای صفحه قرار دارد، تپ کنید.

در لیست پیام‌های موجود با افراد مختلف، درصورتی که از تلفن هوشمند اندرویدی استفاده می‌کنید، روی نام کاربری فرد موردنظر انگشت خود را نگه دارید تا منوی پیام‌ها بصورت پاپ‌آپ ظاهر شود؛ از میان گزینه‌های موجود روی Delete کلیک کنید تا کلیه پیام‌های رد و بدل شده با این مخاطب حذف شوند.

حذف پیام‌های اینستاگرام - 724press.com

اگر تلفن همراه شما آیفون است، کافی است روی نام مخاطب موردنظر انگشت خود را به سمت چپ بکشید تا گزینه Delete ظاهر شود؛ سپس روی آن کلیک کنید تا کلیه پیام‌های رد و بدل شده با این شخص حذف شوند.

حذف کل پیام‌های موجود از طریق کامپیوتر

به جهت حذف تمام پیام‌های رد و بدل شده با دنبال کنندگان در اینستاگرام از طریق لپتاپ، صرف نظر از نوع سیستم‌عامل (ویندوز، مکینتاش و...) باید به وب‌سایت رسمی اینستاگرام مراجعه کرده و وارد حساب کاربری خود شوید.

اکنون می بایست از طریق نوار بالا، روی گزینه پیام‌ها کلیک کنید تا وارد این بخش شوید.

پیام‌های اینستاگرام کامیپوتر - 724press.com

در صفحه پیام‌ها از طریق نوار سمت چپ، مکالمه موردنظر خود را انتخاب کنید. سپس روی آیکون علامت تعجب که در یک دایره قرار دارد، کلیک کنید تا جزئیات مربوط به پیام ظاهر شود.

گزینه‌های حذف پیام - 724press.com

در بین گزینه‌های موجود روی Delete Chat  و سپس Delete کلیک کنید تا تمامی پیام‌های رد و بدل شده با این مخاطب حذف شوند.

حذف پیام‌های اینستاگرام سایت - 724press.com

نکته: برای حذف سایر پیام‌ها، می‌بایست مراحل گفته شده را تکرار کنید.

سخن پایانی

اپلیکیشن ایسنتاگرام قابلیتی برای ارسال و دریافت پیام بین کاربران دارد؛ به کمک این ویژگی کاربران می‌توانند با سایر افراد به گفت و گو بپردازند. اما گاهی نیاز خواهد بود تا پیام‌های خود را حذف کنیم؛ برای حذف پیام‌ها در اینستاگرام می‌توانید از طریق تلفن هوشمند و مرورگر وب در کامپیوتر اقدام کنید. ویژگی Unsend توانایی حذف پیام ارسال شده برای هر دو طرف را داراست؛‌ این درحالی است که اگر پیام موردنظر را با گزینه Delete حذف کنید، پیام صرفاً در حساب اینستاگرام شما حذف می‌شود.