استفاده از کنترلرهای PS5 برای تایپ رمزعبور و جستجوی محتوا در برنامه‌ها دشوار است. با این حال، می‌توانید برای سهولت چنین کارهایی از ماوس و صفحه کلید کامپیوتر خود استفاده نمایید. توجه داشته باشید که نمی‌توانید از ماوس و صفحه کلید برای انجام بازی‌ها در پلی استیشن 5 استفاده نمایید. به همین دلیل مجبور به انتخاب بازی‌های PS4 که با کنسول PS5 سازگار هستند، خواهید بود. همچنین برخی برنامه‌ها همانند Spotify، YouTube و Netflix از ماوس و صفحه کلید پشتیبانی می‌کنند. در این مطلب قصد داریم نحوه استفاده از ماوس و صفحه‌کلید در کنسول Play Station 5 را مورد بررسی قرار دهیم؛ تا انتهای آموزش با ما همراه باشید.

آموزش متصل کردن ماوس و صفحه کلید به PS5

خوشبختانه PS5 طیف وسیعی از صفحه‌کلیدها و ماوس‌های سیمی، بی‌سیم و بلوتوثی را پشتیبانی می‌کند. در این میان ساده‌ترین روش استفاده از کابل USB برای متصل کردن ماوس و صفحه کلید به کنسول است. برای این کار می‌توانید صفحه کلید و ماوس را به پورت‌های USB پشت کنسول متصل نمایید.

اتصال ماوس به کنسول - 724press.com

نکته: درصورتی که پورت‌های آزاد USB کمی دارید، بهتر است یک هاب یو‌اس‌بی تهیه و صفحه کلید و ماوس را از طریق آن به کنسول متصل کنید.

نکته: اگر جزو افرادی هستید که به ظاهر شیک کار اهمیت می‌دهید، می‌توانید با تهیه ماوس و صفحه کلید بی‌سیم، آنها را از طریق بلوتوث به PS5 متصل کنید.

مطلب مرتبط:  چگونه از دسته بازی کنسول Xbox One S برای کنترل دستگاه اندرویدی استفاده کنیم؟

اتصال ماوس و صفحه‌کلید به پلی استیشن 5 از طریق بلوتوث

PS5 را روشن کرده و سپس وارد تنظیمات شوید. آیکون تنظیمات در گوشه چپ بالای صفحه بین آیکون‌های جستجو و پروفایل کاربری قرار دارد.

تنظیمات PS5 کنسول - 724press.com

در صفحه تنظیمات به سراغ Accessories بروید.

تنظیمات لوازم جانبی - 724press.com

در بخش General، گزینه Bluetooth Accessories را انتخاب کنید.

تنظیمات بلوتوث - 724press.com

حالا ماوس و صفحه کلید را در حالت Pairing قرار دهید تا به کنسول متصل شوند.

پس از اتصال هریک از آنها، به بخش Keyboard یا Mouse در بخش لوازم جانبی کنسول رفته و تغییرات پیکربندی را انجام دهید. گزینه‌های پیکربندی شامل سرعت اشاره‌گر ماوس و نرخ تأخیر و تکرار کلیدهای صفحه کلید می‌شود. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که گاهی اتصال بلوتوث با خطا مواجه می‌شود؛‌ پس اگر همچنان تاکید به استفاده از تجهیزات بی‌سیم دارید، بهتر است از صفحه کلید یا ماوس با دانگل USB استفاده کنید.

استفاده از صفحه کلید و ماوس در PS5

پس از اتصال ماوس و صفحه کلید به کنسول، همانطور که گفتم از آنها می‌توانید در موارد خاصی همچون وارد کردن رمز عبور، جستجوی محتوا در Netflix، Spotify و YouTube و... استفاده کنید. متأسفانه PS5 یک مرورگر اختصاصی ندارد؛ بنابراین نمی‌توانید آدرس وب‌سایت را برای مرور وب تایپ کنید.

سخن پایانی

همانطور که امکان استفاده از کنترلرهای کنسول در کامپیوتر وجود دارد،  می‌توانید از ماوس و صفحه‌کلید در کنسول خود استفاده نمایید. در کنسول PS5 امکان اتصال ماوس و صفحه‌کلید برای استفاده در بخش‌های مختلف وجود دارد؛ به همین منظور می‌توانید ماوس و صفحه‌کلید موردنظر خود را  بصورت  سیمی یا   بی‌سیم (بلوتوثی یا دانگل USB) به PS5 متصل کنید.