برقراری ارتباط بین تلفن همراه هوشمند و لپتاپ، یکی از ویژگی‌های کاربردی بین سیستم‌های عامل است. توانایی کنترل بر برنامه‌های سیستم‌عامل اندروید از طریق ویندوز ۱۰ می‌تواند یک قابلیت جذاب برای کاربران باشد. از مواردی که می‌توان در تلفن‌های اندرویدی توسط ویندوز ۱۰ کنترل کرد، پخش موسیقی است. با استفاده از این ویژگی‌ می‌توانید موسیقی در حال پخش در تلفن اندرویدی را از طریق لپتاپ مبتنی‌بر ویندوز ۱۰ کنترل کنید؛ تا انتهای آموزش با ما همراه باشید.

درصورتی که یک تلفن هوشمند اندرویدی و همچنین یک کامپیوتر تحت ویندوز ۱۰ دارید، می‌توانید با استفاده از برنامه “Your Phone” با استفاده از لپتاپ به برنامه‌های تلفن هوشمند (همانند رسانه‌های پخش شده) خود دسترسی و کنترل داشته باشید. برای این کار در قدم اول می‌بایست برنامه “Your Phone” را در رایانه شخصی خود که تحت ویندوزهای ۱۰ یا ۱۱ است تنظیم کنید. این برنامه یکی از برنامه‌های پیش‌فرض در ویندوز است و شما باید برنامه “Your app companion” را در تلفن هوشمند خود نصب نمایید.

پخش موزیک در ویندوز - 724press.com

نکته: در هنگام نصب، امکان دسترسی به مدیریت تماس‌ها، پیام‌ها و دسترسی به فایل‌ها، تصاویر و رسانه‌‌ها را به برنامه بدهید.

مطلب مرتبط:  چگونه در ویندوز ۱۰ پیام‌های iMessages را دریافت کنیم؟

زمانی که تلفن همراه به ویندوز متصل شد، پخش کننده صدا هنگام پخش موسیقی در تلفن همراه به سادگی در برنامه “Your Phone” دسکتاپ ظاهر می‌شود. در این برنامه نام هنرمند، عنوان قطعه، آلبوم و کنترل‌های برنامه نمایش داده می‌شوند. این ویژگی برای هر صوتی که در تلفن همراه شما پخش می‌شود، ازجمله موسیقی و پادکست نمایش داده می‌شود. اگر به هر دلیلی پخش‌کننده صوتی در دسکتاپ نمایش داده نمی‌شود، می‌توانید با مراجعه به Setting > Personalization رفته و سپس روی کلید تغییر وضعیت بخش “Audio Player” کلیک کنید تا این ویژگی فعال شود.

فعال کردن پخش موسیقی تلفن همراه در ویندوز - 724press.com

سخن پایانی

در مواقعی ممکن است در حال پخش موسیقی از بلندگوی تلفن هوشمند خود باشید و همزمان در کامپیوتر تحت ویندوز مشغول کار هستید، با استفاده از برنامه “Your App” می‌توانید رابط کاربری پخش‌کننده موسیقی را در صفحه دسکتاپ ویندوز مشاهده کنید و همچنین از طریق ویندوز برنامه موسیقی داخل اندروید را کنترل نمایید؛ البته برای این کار نیازمند نصب برنامه جانبی در تلفن اندرویدی خود هستید.