فضای ابری iCloud ویژگی همگام‌سازی فایل‌ها در دستگاه‌های مختلف اپل متعلق به یک اپل آیدی را دارد؛ اما آیا  همگام‌سازی تصاویر موجود در iCloud در مک‌بوک شما با مشکل مواجه شده است؟ مطمئناً هنگامی که بخواهید تصاویر گرفته شده در آیفون را از طریق iCloud در مک همگام‌سازی کنید، این مشکل می‌تواند آزاردهنده باشد. اما مهمترین مورد درباره این موضوع دانستن علت این مشکل  است؛ چنین اتفاقی ممکن است در اثر تنظیمات نادرست در پیکربندی یا نقص در کتابخانه‌ها و... رخ دهد. در این مطلب قصد داریم روش‌های مختلف برای برطرف ساختن مشکل همگام‌سازی در iCloud را مورد بررسی قرار دهیم؛ تا انتهای این آموزش با ما همراه باشید.

مطئمناً رخ دادن چنین مشکلی می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد، بنابراین سعی داریم روش‌های مختلفی را برای برطرف کردن همگام‌سازی تصاویر در سیستم‌عامل مکینتاش ارائه کنیم.

iCloud Photos را فعال کنید

فعالسازی ایکلاد - 724press.com

اگر راه‌اندازی مک‌بوک خود را به تازگی انجام داده‌اید، عکس‌های شما تا زمانی که iCloud Photos را فعال نکرده‌اید، با سیستم همگام‌سازی نخواهند شد. برای این کار می‌بایست مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برنامه Photos را باز کنید.
  • از طریق نوار منو Photos > Preferences را انتخاب کنید.
  • روی تب iCloud کلیک کنید و سپس تیک مربوط به گزینه iCloud Photos را بزنید.
  • سپس می‌توانید از بین گزینه‌های “Download Originals to this Mac” و “Optimize Mac Storage”  یکی را با توجه به نوع عملکرد، انتخاب کنید. گزینه اول نسخه‌های اصلی کتابخانه‌های تصاویر شما را در مک‌بوک دانلود می‌کند، درحالی که گزینه دوم نمونه‌هایی با رزولوشن پایین‌تر را برای بهینه‌سازی فضای ذخیره‌سازی انتخاب می‌کند.

نکته: همگام‌سازی تصاویر برای اولین بار ممکن است زمان بیشتری نیاز داشته باشد؛ بنابراین نباید انتظار داشته باشید که تمامی تصاویر شما به سرعت دانلود و در مک ذخیره شوند.

Apple ID خود را بررسی کنید

بررسی اپل آیدی - 724press.com

اگر جزو کسانی هستید که از چندین اپل آیدی استفاده می‌کنند، ممکن است در انتخاب اپل آیدی خود برای همگام‌سازی iCloud Photos استفاده کرده باشید. به همین دلیل بهتر است ابتدا از مشابه بودن اپل آیدی موجود در دو دستگاه اپل خود اطمینان حاصل کنید. برای بررسی اپل آیدی می‌بایست وارد System prefernces شده و سپس روی گزینه Apple ID کلیک کنید. در اینجا می‌توانید لیستی از آیدی‌هایی که در مک‌بوک خود ثبت کرده‌اید را مشاهده کنید؛ سپس درصورت نیاز برای همگام‌سازی iCloud می بایست بین آیدی‌ها جابجا شوید.

نکته: در دستگاه‌های مبتنی‌بر iOS و iPadOS برای مشاهده اپل آیدی می‌بایست به تنظیمات دستگاه رفته و سپس روی پروفایل کاربری خود تپ کنید تا Apple ID نمایش داده شود.

مطلب مرتبط: آموزش ۴ روش برای راه‌اندازی مجدد Finder در مکینتاش

استفاده از ویژگی Force Quit در برنامه تصاویر

خروج از برنامه‌ها در اپل - 724press.com

گاهی اوقات برنامه Photos در مکینتاش بدون دلیل مشخصی همگام‌سازی تصاویر را متوقف می‌کند؛‌ به همین دلیل برای برطرف کردن چنین نقصی بهتر است از قابلیت Force Quit مک استفاده کنید. معمولاً پس از اجرای مجدد برنامه این ایراد برطرف شده است. برای این کار، کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • منوی اپل را باز کرده و روی گزینه Force Quit کلیک کنید.
  • روی Photos و سپس Force Quit کلیک کنید.
  • حالا مجدداً وارد برنامه تصاویر شوید و روند همگام‌سازی تصاویر را بررسی کنید.

وضعیت سیستم iCloud را بررسی کنید

وضعیت سرور تصاویر - 724press.com

در زمان‌هایی ممکن است ایراد کار از سمت شما یا مک‌بوک نباشد، گاهی ایرادات و خطاهای بخش سرور iCloud ممکن است چنین مشکلاتی ایجاد کند؛ به همین دلیل بهتر است از طریق صفحه Apple’s System Status وضعیت سرور را بررسی کنید و درصورت وجود نقص در سرور، تا برطرف شدن ایرادات برای همگام‌سازی تصاویر خود صبر کنید.

مک‌بوک را ری‌استارت کنید

ری‌استارت کردن مک - 724press.com

راه‌اندازی مجدد سیستم‌عامل در برخی موارد می‌تواند برخی اشکالات سیستمی را برطرف کند؛ این موضوع درباره مکینتاش هم صدق می‌کند و با ری‌استارت کردن مک‌بوک شاهد برطرف شدن مشکلات مربوط به یک برنامه هستیم. برای این کار کافی است روی لوگوی اپل در بالای صفحه کلیک کرده و سپس گزینه Restart را انتخاب کنید. البته بهتر است قبل از ری‌استارت کردن سیستم، تیک مربوط به باز کردن پنجره‌ها بعد از ری‌استارت را برداید.

فضای بیشتری در حافظه آزاد کنید

فضای ذخیره‌سازی مک - 724press.com

درصورتی که حافظه مک نزدیک به پر شدن باشد، ممکن است همگام‌سازی تصاویر به درستی انجام نشود. بنابراین بهتر است برای همگام‌سازی کامل و دقیق، فضای بیشتری از حافظه را آزاد کنید. پنل مربوط به مدیریت ذخیره‌سازی را باز کنید (برای این کار می‌بایست مسیر About This Mac > Storage > Manage را دنبال کنید). سعی کنید در آزاد سازی فضای ذخیره‌سازی دقت کافی داشته باشید تا فایل‌های مهم خود را حذف نکنید.

کش DNS را خالی کنید

کش DNS مک - 724press.com

کش DNS منسوخ می‌تواند از اتصال مک شما به سرورهای iCloud جلوگیری کند. خوشبختانه حذف حافظه پنهان یا کش DNS سبب می‌شود تا هر آدرس وبی که داشته‌اید مجدد وارد نمایید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا Launchpad را باز کنید و سپس Other > Terminal را انتخاب نمایید.
  • دستور زیر را در پنجره ترمینال وارد کنید.
...sudo killall -HUP mDNSResponder
  • سپس کلید Enter را فشار دهید.

Photo Library را تعمیر کنید

تعمیر کتابخانه مک - 724pres.com

در شرایطی که هیچکدام از پیشنهادات بالا برای برطرف شدن مشکل همگام‌سازی تصاویر به شما کمک نکرد، بهتر است به سراغ کتابخانه‌ها و خطاهای احتمالی در آنها بروید. خوشبختانه برنامه Photos می‌تواند مشکلات داخلی خود را شناسایی و آنها را تصحیح کند. برای این که بتوانید چنین کاری انجام دهید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • از برنامه Photos خارج شوید. درصورتی که این برنامه هنگ کرده است، باید از قابلیت Force Quit استفاده کنید.
  • کلیدهای میانبر Option + Cmd را فشار دهید و سپس آیکون تصاویر را در Dock یا Launchpad انتخاب کنید.
  • روی گزینه Repair کلیک کنید.

بسته به حجم کتابخانه‌های موجود در برنامه تصاویر پروسه تعمیر طول خواهد کشید. پس از پایان رسیدن این پروسه، مجدداً وارد برنامه تصاویر شده و وضعیت همگام‌سازی تصاویر را بررسی کنید.

مطلب مرتبط: آموزش تعمیر دیسک‌ها در سیستم‌عامل مکینتاش

فهرست همگام‌سازی را حذف کنید

فهرست کتابخانه‌ها - 724press.com

می‌توانید فایل‌های ضمیمه که حاوی داده‌های همگام‌سازی هستند را حذف کنید. این کار باعث می‌شود مک تمام کتابخانه‌های عکس شما را از اول همگام‌سازی کند. نحوه انجام این کار بصورت زیر است:

  • از برنامه تصاویر خارج شوید.
  • برنامه Finder را باز کنید و فایل‌هایی که حاوی کتابخانه‌های تصاویر است را انتخاب کنید؛ بطور پیش‌فرض این فایل‌ها باید در پوشه تصاویر قرار داشته باشند.
  • تمامی فایل‌های مرتبط با کتابخانه‌ها را انتخاب کنید و سپس روی Show Package Contents کلیک کنید.
  • وارد پوشه‌های با عناوین resources > cpl > CloudSync.noindex شوید.
  • تمام فایل‌های موجود در پوشه CLoudSync.noindex را انتخاب و حذف نمایید.
  • برنامه تصاویر را مجدداً اجرا کنید.

سیستم‌عامل را آپدیت کنید

آپدیت مکینتاش - 724press.con

به‌روز رسانی سیستم‌عامل مکینتاش می‌تواند مشکلات برنامه‌ها ازجمله Photos را برطرف کند. اگر پس از راه‌حل‌های مختلف گفته شده همچنان مشکلات پابرجا بود، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی لوگوی اپل در بالای صفحه کلیک کرده و سپس گزینه About This Mac را انتخاب نمایید.
  • روی Software Update کلیک کنید.
  • گزینه update Now را انتخاب کنید.

iCloud Photos را مجدداً فعال کنید

فعالسازی مجدد تصاویر آی‌کلاد - 724press.com

غیرفعال کردن و سپس فعال‌سازی برنامه iCloud Photos در برخی موارد می‌تواند مشکلات مربوط به همگام‌سازی تصاویر را برطرف نماید. برای این کار وارد برنامه تصاویر شده و سپس از طریق نوار منو Photos > Preferences را انتخاب کنید. اکنون باید به سراغ تب iCloud رفته و تیک مربوط به فعال بودن iCloud Photos را بردارید. حالا می‌بایست از تصاویری که قبل از غیرفعال شدن iCloud Photos دانلود شده بودند، یک کپی تهیه کنید؛ برای این کار در پنجره پاپ‌آپ روی گزینه Download کلیک کنید. درنهایت مک‌بوک را ری‌استارت کنید و مراحل گفته شده را تکرار کنید؛ این بار تیک مربوط به گزینه iCloud Photos را بزنید تا این قابلیت مجدد فعال شود.

مطلب مرتبط: آموزش ویرایش تصاویر با برنامه Photos در مکینتاش

سخن پایانی

همگام‌سازی تصاویر از طریق iCloud یک قابلیت جذاب بین دستگاه‌های اپل است؛ البته در نسخه مکینتاش ممکن است گاهی خطاهایی در همگام‌سازی تصاویر رخ دهد. به همین دلیل بهتر است روش‌هایی را برای برطرف کردن این مشکل دنبال کنید. هر زمان که در همگام‌سازی تصاویر iCloud در مک با خطا مواجه شدید، بهتر است در ابتدا با روش‌هایی همچون استفاده از قابلیت Force Quit مکینتاش سعی در برطرف کردن این مشکل داشته باشید و سپس درصورتی که مشکل همچنان پابرجا بود، به سراغ روش‌های پیچیده‌تر بروید.