یکی از میانبرهای اولیه در ویندوز و هر سیستم‌عاملی برخورداری از آیکون‌های موجود در صفحه اصلی است؛‌ بطور پیش‌فرض زمانی که ویندوز ۱۱ را بر روی رایانه خود نصب می‌کنید، هیچ‌ آیکونی حتی “This PC” و “Recycle Bin” بر روی صفحه دسکتاپ نمایش داده نمی‌شوند. درصورتی که به ظاهر کلاسیک ویندوز علاقه‌مند هستید، خوشبختانه می‌توانید آیکون‌های مخصوص دسکتاپ را به راحتی در ویندوز ۱۱ فعال کنید. در این مقاله قصد داریم نحوه فعال ساختن آیکون‌های دسکتاپ در ویندوز ۱۱ را مورد بررسی قرار دهیم؛ تا انتهای آموزش با ما همراه باشید.

در ابتدا روی یک فضای خالی دسکتاپ کلیک راست و سپس از منوی موجود روی گزینه Personalize کلیک کنید.

منوی شخصی‌سازی - 724press.com

با این کار مستقیماً وارد بخش Personalization پنجره تنظیمات ویندوز خواهید شد. اکنون در بین گزینه‌های موجود به سراغ Theme رفته و روی‌ آن کلیک کنید.

تم‌های ویندوز - 724press.com

صفحه تم‌ها را به سمت پایین اسکرول کرده و سپس روی گزینه Desktop icon setting کلیک کنید.

تنظیمات آیکون  - 724press.com

در بخش Desktop icons می‌توانید گزینه‌های موردنظر خود را انتخاب کرده تا آیکون مربوط به آنها به صفحه دسکتاپ اضافه شود. در همین صفحه یک پیش‌نمایش از آیکون‌ها نمایش داده می‌شود که می‌توانید با استفاده از گزینه ...Change Icon نسبت به تغییر ظاهر آیکون‌های موجود اقدام کنید.

انتخاب آیکون ها - 724press.com

نکته: برای انتخاب هر کدام از آیکون‌ها، کافی است تیک کنار هر آیکون را بزنید و درنهایت با کلیک روی Apply > OK تغییرات انجام شده را به سیستم اعمال کنید.

مطلب مرتبط: چگونه Action Center ویندوز ۱۱ را شخصی‌سازی کنیم؟

نکته: با استفاده از گزینه “Allow themes to change desktop icons” به تم‌های انتخاب شده این اجازه را خواهید داد تا آیکون‌های دسکتاپ را تغییر دهند.

نکته: می‌توانید تمامی آیکون‌های موجود در صفحه دسکتاپ ویندوز را پنهان کنید؛ برای این کار کافی است روی صفحه دسکتاپ کلیک راست کرده و سپس از طریق منوی موجود View > Show Desktop Icons را تغییر دهید.

سخن پایانی

پس از نصب ویندوز ۱۱ مشاهده خواهید کرد که هیچ آیکونی در صفحه دسکتاپ این ویندوز وجود ندارد؛ خوشبختانه همانند ویندوز ۱۰، می‌توانید به سادگی با مراجعه به تنظیمات صفحه دسکتاپ آیکون‌های پیش‌فرض ویندوز را به صفحه دسکتاپ اضافه کنید. این آیکون‌ها شامل This PC، Recycle Bin، Control Panel و... می‌شوند. همچنین امکان تغییر آیکون‌ها نیز وجود دارد.