قابلیت Dark Mode در نرم‌افزارها بخصوص در شب‌ها و در زمان‌هایی که نور محیط کم است، استفاده می‌شود. حالت تاریک با فعال کردن یک تم تیره کمک می‌کند تا چشم‌ها در هنگام کار با نرم‌افزارهای مختلف در نور کم، کمتر اذیت شوند. یکی از نرم‌افزارهایی که دارای حالت تاریک یا همان Dark Mode است، مجموعه آفیس در سیستم‌عامل اندروید است. در این مقاله قصد داریم نحوه فعال کردن دارک مورد را در آفیس اندروید بررسی کنیم؛ تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

Dark Mode در مجموعه آفیس چگونه کار می‌کند؟

مجموعه آفیس در سیستم‌عامل اندروید دارای سه حالت نمایش Dark Mode، Light Mode و System default است. اگر گزینه پیش‌فرض سیستم را انتخاب کنید، بنا به وضعیت تم گوشی اندوریدی (تم روشن یا تیره) استفاده می‌کند. این ویژگی بگونه‌ای است که اگر تم گوشی یا تبلت شما تیره باشد، حالت پیش‌فرض مجموعه آفیس نیز تیره می‌شود؛ همین موضوع درباره تم روشن اندروید نیز صادق است.

مطلب مرتبط: چگونه نمایش Dark Mode را در برنامه های آفیس فعال کنیم؟

نحوه فعال ساختن Dark Mode مجموعه آفیس

برای اینکه حالت تاریک نمایش را در مجموعه آفیس برای سیستم‌عامل اندروید خود فعال کنید، کافی ابتدا برنامه را اجرا کرده و سپس روی آیکون مربوط به حساب کاربری که در بالای صفحه قرار دارد، تپ کنید.

 آیکون حساب کاربری - 724press.com

اکنون پنجره‌ای با عنوان “Me” ظاهر می‌شود، در این صفحه به سراغ گزینه تنظیمات که با آیکون چرخ‌دنده مشخص است رفته و روی آن تپ کنید.

 صفحه تنظیمات آفیس - 724press.com

در صفحه تنظیمات روی و در بخش “Display Preferences” روی گزینه “Theme” تپ کنید.

 انتخاب تم افیس - 724press.com

حالا می‌توانید سه گزینه Light، Dark و System Default را در این بخش مشاهده کنید.

انتخاب تم در آفیس - 724press.com

پس از انتخاب هرکدام از این سه حالت، پیامی در صفحه ظاهر می‌شود که بیان می‌کند برای اعمال تغییرات برنامه باید مجدداً راه‌اندازی شود. برای بستن این پیام، روی گزینه “Got It” تپ کنید.

ری‌استارت آفیس - 724press.com

پس از انتخاب حالت نمایش تاریک، Microsoft Office را ببندید و سپس دوباره برنامه را اجرا نمایید. اکنون می‌توانید مشاهده کنید که حالت تاریک برای آفیس فعال شده است.

 حالت تاریک آفیس - 724press.com

برای اینکه حالت نمایش را تغییر دهید، دوباره همین مسیر را تکرار کرده و این بار گزینه light را انتخاب نمایید.

حالت روشن آفیس - 724press.com

پیشنهاد: درصورتی که بنا به ساعات مختلف روز و شب، تم دستگاه اندرویدی خود را تغییر می‌دهید و حالات روشن و تاریک را در روز و شب فعال می‌نمایید، بهتر است حالت نمایش مجموعه آفیس را نیز روی حالت System Default قرار دهید. با این کار بنا به تم اندروید، حالت نمایش آفیس نیز تغییر خواهد کرد.

سخن پایانی

حالت نمایش یکی از ویژگی‌هایی است که امروزه در اکثر برنامه‌ها و سیستم‌ عامل‌ها وجود دارد؛ از ویندوز گرفته تا اندروید همگی دارای حالت نمایش براساس ساعت شبانه‌روز هستند. ویژگی Dark Mode حالتی است که برای ساعات شب قابلیت دارد؛ این ویژگی سبب می‌شود با تاریک کردن فضای برنامه مورداستفاده، چشمان کاربر کمتر اذیت شوند. یکی از برنامه‌هایی که از این ویژگی استفاده می‌کند، مجموعه آفیس در سیستم‌عامل اندروید است. به سادگی می‌توانید با ورود به تنظیمات آفیس، حالت نمایش تاریک را فعال کنید.