یکی از تغییراتی که مایکروسافت در ویندوز ۱۱ ایجاد کرد، مکان قرار گرفتن منوی استارت در صفحه دسکتاپ است. علاوه‌بر جابجا شدن این منو در ویندوز ۱۱، تغییراتی نیز در چینش برنامه‌ها در این منو اتفاق افتاده است. شاید برخی کاربران مایل باشند تا منوی استارت را به مکان قبلی (همانند منوی استارت در ویندوزهای قبلی) منتقل کنند. در این آموزش قصد داریم به چگونگی جابجایی منوی استارت در ویندوز ۱۱ بپردازیم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

منوی استارت در ویندوز ۱۱

قبل از اینکه بخواهیم جابجایی منوی استارت را بررسی کنیم، بهتر است درباره تغییرات قابل توجه این منو در ویندوز ۱۱ بدانیم. این تغییرات شامل موارد زیر می‌شود:

  • نوار کلیدها و کلیدهای سمت چپ حذف و به پایین منتقل شده‌اند.
  • کاشی‌ها و گروه‌های برنامه‌ها حذف شده‌اند.
  • آیکون استارت به همراه سایر برنامه‌های سیستم به مرکز Taskbar منتقل شده است.

انتقال منوی استارت ویندوز ۱۱ به سمت چپ صفحه

محل قرارگیری فعلی که مایکروسافت برای منوی استارت در ویندوز ۱۱ درنظر گرفته است، بد نیست؛ می‌توان گفت این سبک نوعی الگوبرداری از Dock در سیستم‌عامل مکینتاش است. شاید بتوان گفت این حرکت جدید و جذابی برای ویندوز بشمار می‌رود؛ اما بدلیل اینکه کاربران ویندوز سال‌هاست که به ظاهر قبلی عادت کرده‌اند، ممکن است رضایت چندانی از این تغییرات نداشته باشند. بنابراین در اینجا قصد داریم نحوه جابجایی منوی استارت و انتقال آن به محل قرارگیری در ویندوز‌های قبل‌تر را بررسی کنیم. خوشبختانه مایکروسافت این ویژگی را در اختیار کاربران قرار داده تا بتوانند منوی استارت را با استفاده از تنظیمات سیستم جابجا کنند. برای این کار کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی Taskbar کلیک راست و سپس از طریق منو گزینه Taskbar setting را انتخاب کنید.
  • روی گزینه Taskbar behaviors کلیک کنید تا گزینه‌های زیرمجموعه آن نمایش داده شوند.
  • اکنون می‌بایست روی گزینه Taskbar alignment و سپس گزینه Left کلیک کنید.
  • با این کار، آیکون استارت، منوی استارت و گروه برنامه‌های پین شده بصورت کامل به سمت چپ صفحه منتقل می‌شوند.

انتقال منوی استارت ویندوز ۱۱ - 724press.com

مطلب مرتبط: چگونه برنامه‌های پر استفاده در منوی استارت ویندوز ۱۰ را پنهان کنیم؟

استفاده از منوی استارت ویندوز ۱۰ در ویندوز ۱۱

اگر همچنان نسبت به منوی استارت ویندوز ۱۱ نگاه منفی دارید، می‌توانید از یک هک رجیستری استفاده کنید تا به کمک آن منوی استارت ویندوز ۱۰ را پیاده کنید. البته توجه داشته باشید این چنین ترفندهایی تا قبل از آپدیت‌های رسمی ویندوز ۱۱ باقی خواهند ماند و پس از آن مایکروسافت با آپدیت‌های منظم آنها را حذف خواهد کرد. البته در حال حاضر که نسخه بتا این سیستم‌عامل ارائه شده است، می‌توانید از این هک رجیستری استفاده کنید. البته تغییراتی که در رابط کاربری ویندوز ۱۱ ایجاد شده‌اند، سعی در آسان کردن کار برای کاربران دارند و از آنجایی که با آپدیت‌های جدید قطعاً هک رجیستری نیز حذف می‌شود بهتر است به رابط کاربری ویندوز ۱۱ عادت کنید.

سخن پایانی

ویندوز ۱۱ با تغییرات زیادی در رابط کاربری ارائه شد؛ این تغییرات شامل جابجایی منوی استارت در Taskbar و شبیه شدن این منو به Dock مکینتاش است. ممکن است کاربرانی در ابتدای کار نسبت به این تغییرات جبهه بگیرند و برای شبیه‌سازی این تغییرات به نسخه‌های قبلی اقدام کنند. مایکروسافت این امکان را به کاربران می‌دهد تا منوی استارت را در صفحه جابجا و به سمت چپ منتقل کنند؛ اما امکان تغییرات بیشتر به کاربران نمی‌دهد و درصورتی که با استفاده از هک قصد داشته باشید منوی ویندوز ۱۰ را در این ویندوز پیاده کنید، در آپدیت‌های ویندوز ۱۱ حذف خواهد شد.