گاهی اوقات نیاز است تا عکس‌های خود را در قالب یک فایل PDF برای دیگران ارسال کنیم. امکان تبدیل عکس به فایل پی‌دی‌اف در سیستم‌ عامل‌های مختلف امکان‌پذیر است. در این مطلب قصد داریم چگونگی تبدیل عکس به فایل PDF در سیستم‌عامل iOS را مورد بررسی قرار دهیم؛ تا انتهای آموزش با ما همراه باشید.

Shortcuts یک برنامه مخصوص تلفن‌های هوشمند اپل است که به شما کمک می‌کند تا در آیفون یا آیپد خود میانبرهای مختلفی ایجاد کنید و به کمک یکی از همین میانبرها، کارهای مختلفی ازجمله تبدیل عکس‌ها به PDF را انجام دهید. به کمک این برنامه می‌توانید به سادگی و با کمک Shortcuts عکس‌های خود را بعنوان ورودی و درنهایت یک فایل PDF شامل عکس‌ها را بعنوان خروجی در مکان دلخواهی از حافظه ذخیره کنید.

ساخت یک فایل PDF با استفاده از عکس‌ها

برای شروع ابتدا می‌بایست اپلیکیشن رایگان Shortcuts را دانلود و نصب نمایید؛ سپس کافی است مراحل زیر را دنبال کنید تا عکس‌های خود را تبدیل به پی‌دی‌اف کنید.

وارد برنامه Shortcuts شوید؛ سپس در بالای صفحه سمت راست روی آیکون “+” تپ کنید.

 اضافه کردن عکس - 724press.com

اکنون صفحه‌ای تحت عنوان “Untitled Shortcut” باز می‌شود. در اینجا می‌بایست روی نوار جستجو تپ کنید.

 نوار جستجو آیفون - 724press.com

در نوار جستجو عبارت “Search Photos” را تایپ کنید؛ سپس روی گزینه “Select Photos” که در بخش نتایج جستجو ظاهر می‌شود، تپ کنید. با این کار برنامه عکس‌های شما را بعنوان ورودی درنظر می‌گیرد.

 انتخاب عکس - 724press.com

در بخش “Select Photos” که پس از وارد کردن پوشه تصاویر اضافه می‌شود، گزینه “Select Multiple” را فعال کنید. این گزینه به شما اجازه می‌دهد تا چندین عکس را برای تبدیل به PDF انتخاب کنید.

انتخاب چند عکس - 724press.com

مجدد به سراغ نوار جستجو بروید و این بار عبارت “Make PDF” را تایپ کنید. پس از اینکه نتایج جستجو ظاهر شدند، روی گزینه “Make PDF” تپ کنید تا ابزار تبدیل عکس‌های ورودی به پی‌دی‌اف را به برنامه اضافه نمایید.

 گزینه ساخت پی‌دی‌اف - 724press.com

یک بار دیگر نیاز به نوار جستجو است؛ این بار عبارت “Search” را در این بخش تایپ کرده و در بخش نتایج ابزار مربوط به اشتراک‌گذاری را انتخاب کنید. این ابزار اشتراک‌گذاری یا ذخیره فایل PDF در دستگاه را امکان‌پذیر می‌کند.

 گزینه اشتراک‌گذاری فایل - 724press.com

اکنون به سراغ تنظیمات برنامه بروید. برای این کار می‌بایست در صفحه “Untitled Shortcuts” روی آیکون تنظیمات تپ کنید.

 گزینه تنظیمات - 724press.com

در صفحه تنظیمات به سراغ بخش “Name” رفته و در آنجا نام موردنظر خود را تایپ کنید؛ سپس روی “Add to Home Screen” تپ کنید تا نتیجه نهایی در صفحه اصلی آیفون ایجاد شود.

 اضافه کردن فایل به صفحه - 724press.com

اکنون می‌توانید یک آیکون برای فایل ایجاد شده خود انتخاب کنید، امکان شخصی‌سازی (تغییر رنگ آیکون) نیز وجود دارد. درنهایت روی گزینه “Done” که در بالای صفحه سمت راست قرار دارد، تپ کنید.

 ساخت آیکون برنامه - 724press.com

برنامه Shortcuts پنجره سافاری را باز می‌کند. در این پنجره، از طریق نوار پایین به سراغ گزینه “Share” (فلش به سمت بالا در یک کادر) رفته و روی آن تپ کنید.

 آیکون اشتراک‌گذاری سافاری - 724press.com

از طریق برگه باز شده اشتراک‌گذاری، روی آیکون “Add to Home Screen” تپ کنید.

 اضافه کردن فایل به صفحه اصلی - 724press.com

در پنجره جدیدی که باز می‌شود، روی گزینه “Add” که در بالای صفحه قرار دارد، تپ کنید.

 اجیاد فایل در صفحه اصلی - 724press.com

اکنون دسترسی سریع به فایل تبدیل شده از طریق صفحه اصلی آیفون امکان‌پذیر است. می‌توانید پنجره سافاری را بسته و سپس به سراغ آیکون ساخته شده بروید تا عکس‌ها را تبدیل به پی‌دی‌اف کنید.

 آیکون فایل در صفحه اصلی - 724press.com

هنگامی که میانبر باز می‌شود، از شما می‌خواهد تا عکس‌هایی که می‌خواهید در قالب یک فایل PDF ترکیب شوند را انتخاب کنید. عکس‌های خود را انتخاب کرده و سپس از طریق گزینه “Done” که در بالای صفحه قرار دارد، این کار را پایان دهید.

 انتخاب عکس‌ها در برنامه - 724press.com

مطلب مرتبط: چگونه فرمت PDF را به فرمت تصویر JPG تبدیل کنیم؟

برنامه تبدیل عکس‌ها به یک فایل PDF را آغاز می‌کند. وقتی این کار به پایان رسید، از شما خواسته می‌شود تا یکی از گزینه‌های اشتراک‌گذاری یا ذخیره را انتخاب کنید.

 ذخیره فایل - 724press.com

سخن پایانی

همواره و در هر سیستم‌عاملی می‌توانید تصاویر و سایر فایل‌های خود را با استفاده از ابزار و برنامه‌های مختلف به یک فایل PDF تبدیل کنید. اگر آیفون یا آیپد دارید، می‌توانید از یک برنامه رایگان برای این کار استفاده کنید. برنامه Shortcuts یک ابزار کاربردی رایگان است که بصورت کامل مأموریت تبدیل عکس‌ها به PDF را برای شما انجام می‌دهد و همچنین امکان اشتراک‌گذاری نتایج را برایتان فراهم می‌کند.