استفاده از چند حساب کاربری معمولاً در سیستم‌هایی کاربرد دارد که چند کاربر از آنها استفاده می‌کنند. همانطور که با چندین حساب کاربری می‌توانید وارد ویندوز شوید، در سیستم‌عامل مکینتاش نیز می‌توانید چند حساب کاربری همزمان داشته باشید. درصورتی که دیگر قصد ندارید از آن سیستم استفاده کنید، می‌توانید حساب کاربری خود را حذف کنید. در این مطلب قصد داریم نحوه حذف ایمن حساب کاربری در سیستم‌عامل مکینتاش آموزش دهیم؛ با ما همراه باشید.

حذف حساب کاربری در سیستم‌عامل مکینتاش

قبل از اینکه برای حذف حساب کاربری خود اقدام کنید، می‌بایست از دسترسی ادمین حساب خود اطمینان داشته باشید. برای همین موضوع ابتدا روی لوگوی اپل که در بالای صفحه قرار دارد و سپس از طریق منوی آن روی گزینه System Preferences کلیک کنید.

تنظیمات مک - 724press.com

در تنظیمات سیستمی مکینتاش به سراغ گزینه Users & Groups بروید و روی آن کلیک کنید.

صفحه کاربران مک - 724press.com

این گزینه تمامی حساب‌های کاربری موجود در مک را نشان می‌دهد. حساب‌ها در سمت چپ صفحه نمایش داده می‌شوند؛ درصورتیکه زیر نام کاربری حساب شما عبارت Admin نوشته شده باشد، شما دسترسی ادمین خواهید داشت. در شرایطی که حساب کاربری شما ادمین نیست، باید به سراغ یکی از حساب‌های با دسترسی ادمین بروید.

حساب‌های کاربری مک - 724press.com

با حساب کاربری ادمین مراحل قبل را دنبال کنید و سپس در پایین صفحه Users & Groups روی آیکون قفل کلیک کنید.

آیکون قفل مک - 724press.com

رمزعبور حساب کاربری را وارد کنید. زمانی که این کار را انجام دادید، روی Unlock کلیک کنید تا حساب باز شود.

باز کردن حساب مک - 724press.com

انجام این کار به شما این امکان را می‌دهد تا در حساب‌های کاربری تغییراتی ایجاد کنید. ضمناً می‌توانید از طریق همین صفحه حساب کاربری مخصوص خود را نیز به حالت ادمین تغییر دهید. برای این کار کافی است روی نام کاربری حساب خود کلیک کرده و سپس تیک مربوط به گزینه Allow user to administer this computer بزنید.

دسترسی به ادمین مک - 724press.com

نکته: برای اعمال شدن این تغییرات باید سیستم را ری‌استارت کنید.

مطلب مرتبط: آموزش خروج از حساب کاربری گوگل تمامی دستگاه‌ها در یک زمان

پس از اینکه حساب کاربری خود را به حالت ادمین تغییر دادید، به تنظیمات سیستم بازگردید و مجدد وارد بخش Users & Groups شوید. بار دیگر روی آیکون قفل که در پایین صفحه قرار دارد کلیک کنید؛ رمزعبور حساب کاربری خود را وارد کرده و روی گزینه Unlock کلیک نمایید. به جهت حذف حساب کاربری موردنظر خود از دستگاه مک‌بوک، از طریق نوار سمت چپ روی حساب موردنظر و سپس روی آیکون “-“ (نماد منفی) که در زیر بخش Login Options  قرار دارد، کلیک کنید.

حذف اکانت مک - 724press.com

در پنجره‌ای که ظاهر می‌شود سه گزینه برای انتخاب دارید:

حذف حساب کاربری در مک - 724press.com

  • می‌توانید برخی از داده‌های حساب کاربری خود را تحت Home Folder در یک فضای ذخیره‌سازی مجازی و در پوشه کاربران ذخیره کنید.
  • پوشه Home را بدون تغییرات در پوشه کاربران رها کنید.
  • پوشه Home را حذف کنید.
  • پس از انتخاب هرکدام از این موارد، روی گزینه Delete User کلیک کنید تا حساب کاربری از روی سیستم حذف شود.

سخن پایانی

استفاده از کامپیوتر بصورت مشترک بخصوص در شرکت‌ها رواج دارد؛ می‌توانید در یک سیستم چندین حساب کاربری ایجاد کنید و برای هر حساب بصورت جداگانه رمزعبور قرار دهید. این ویژگی برای هر دو سیستم‌عامل ویندوز و مکینتاش قابل اجرا است. اما گاهی لازم است یکی از حساب‌ها حذف شود؛ برای اینکه بتوانید حساب کاربری خود را در مکینتاش حذف کنید، نیاز است تا آن حساب دسترسی ادمین داشته باشد. توجه داشته باشید که قبل از حذف حساب کاربری حتماً داده‌های مهم خود را بر روی یک حافظه جانبی ذخیره کنید یا در پوشه کاربران قرار دهید و پس از حذف حساب کاربری آنها را در فضای ابری یا حافظه‌های همچون فلش مموری کپی کنید.