فایل‌های پی‌دی‌اف جزو اسناد پراستفاده در سیستم‌ عامل‌های مختلف هستند. اما گاهی لازم است این فایل‌ها را به تصویر تبدیل کرد؛ برای اینکه صفحات PDF را به تصویر با فرمت JPG تبدیل کنید، می‌توانید از ابزار تبدیل آنلاین Adobe استفاده نمایید یا اینکه از صفحه موردنظر خود اسکرین‌شات بگیرید و آن را با فرمت JPG ذخیره کنید. در این مطلب قصد داریم تبدیل فایل پی‌دی‌اف به عکس را با هر دو روش تبدیل آنلاین و اسکرین شات آموزش دهیم؛ با ما همراه باشید.

استفاده از ابزار تبدیل آنلاین PDF به JPG در Adobe

شرکت ادوبی ابزار آنلاینی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که به کمک آن می‌توان یک فایل PDF را به عکسی با فرمت JPG تبدیل کرد. با کمک این ابزار می‌توانیم تمامی صفحات فایل را به چندین عکس تبدیل کنیم.

برای شروع از طریق مرورگر کامپیوتر خود وارد وبسایت ادوبی شوید یا از طریق Adobe’s online PDF to JPG conversion مستقیماً وارد صفحه تبدیل آنلاین فایل پی‌دی‌اف شوید. در صفحه موردنظر، روی گزینه Select a File که در وسط صفحه قرار دارد کلیک کنید.

انتخاب فایل در ادوبی - 724press.com

با این کار، فایل اکسپلورر ویندوز بصورت خودکار باز می‌شود؛ اکنون می‌بایست به سراغ فایل PDF موردنظر بروید. روی فایل دو بار کلیک کنید تا در ابزار آنلاین ادوبی آپلود شود.

انتخاب فایل پی‌دی‌اف - 724press.com

سپس در بخش Convert PDF to JPG، روی نوار کشویی مربوط به Convert to کلیک کنید و از بین گزینه‌های موجود JPG را انتخاب نمایید. سپس از طریق گزینه Convert to JPG که با رنگ آبی مشخص شده و در سمت راست پایین صفحه قرار گرفته کلیک کنید. با این کار، ادوبی شروع به تبدیل فرمت فایل می‌کند.

تبدیل فایل Pdf ادوبی - 724press.com

پس از اینکه کار تبدیل فرمت فایل به پایان رسید، عبارت Your file is ready در صفحه ظاهر می‌شود؛ می‌توانید با کلیک روی گزینه Download فایل‌های تبدیل شده را بصورت ZIP دریافت نمایید.

دانلود فایل پی‌دی‌اف - 724press.com

به فایل اکسپلورر ویندوز و از آنجا به سراغ فایل دانلود شده بروید.

فایل زیپ دانلود شده - 724press.com

روی فایل زیپ کلیک راست کنید و گزینه Open with > Windows Explorer را انتخاب نمایید.

باز کردن فایل عکس - 724press.com

در پوشه باز شده، می‌توانید تصاویری که توسط ادوبی از فایل PDF تبدیل شده‌اند، مشاهده کنید.

تصاویر دانلود شده - 724press.com

از فایل PDF خود اسکرین شات بگیرید

درصورتی که نمی‌خواهید برای تهیه عکس از فایل پی‌دی‌اف خود به سراغ ابزار آنلاین ادوبی بروید یا اینکه می‌خواهید تنها از صفحات خاصی عکس بگیرید، می‌توانید از صفحات فایل PDF خود اسکرین شات بگیرید. پس از تهیه اسکرین شات می‌توانید عکس‌ها را با فرمت JPG ذخیره کنید.

مطلب مرتبط: چگونه فرمت PDF را به فرمت تصویر JPG تبدیل کنیم؟

نکته: اگر فایل PDF دارای صفحات زیادی است و شما نیز نیاز به ذخیره تعداد عکس بالایی دارید، بهتر است از ابزار آنلاین ادوبی استفاده کنید.

از طریق فایل اکسپلورر به سراغ پوشه حاوی فایل پی‌دی‌اف خود بروید.

پی‌دی‌اف در اکسپلورر - 724press.com

روی فایل موردنظر کلیک راست کنید و سپس از طریق منو به Open With > Microsoft Edge بروید. با این کار فایل پی‌دی‌اف توسط ابزار داخلی مرورگر اج نمایش داده می‌شود.

باز کردن مرورگر اج - 724press.com

نکته: می‌توانید از ابزارهای دیگر مشاهده فایل PDF که در کامپیوتر خود دارید، استفاده نمایید. ما بخاطر اینکه دیگر برنامه جانبی خاصی روی سیستم خود نصب نکنید، استفاده از مایکروسافت اج را پیشنهاد دادیم.

زمانی که PDF در مرورگر اج باز شد، از طریق نوار ابزار بالای صفحه روی گزینه Fit to Page کلیک کنید. این گزینه یک آیکون مستطیلی شکل است.

تمام صفحه کردن پی‌دی‌اف - 724press.com

اج اکنون یک نمایش کامل از فایل PDF شما به نمایش می‌گذارد.

نمایش تمام صفحه pdf در اج - 724press.com

به سراغ برنامه Snip & Sketch بروید تا به کمک آن از صفحات پی‌دی‌اف اسکرین شات بگیرید. به جهت دسترسی به این ابزار از طریق منوی استارت و کادر جستجو Snip & Sketch را جستجو کنید.

برنامه snip ویندوز - 724press.com

در این برنامه روی گزینه New که در سمت چپ بالای صفحه قرار دارد، کلیک کنید.

اسکرین شات جدید - 724press.com

صفحه کامپیوتر شما آماده ذخیره تصویر بصورت اسکرین شات می‌شود (تیره شدن صفحه نشان دهنده این موضوع است). حالا می‌بایست از طریق نوار بالایی صفحه روی گزینه Rectangular Snip (اولین آیکون) کلیک کنید.

مدل اسکرین شات - 724press.com

با استفاده از اشاره‌گر ماوس، کادر تصویر را طوری تنظیم کنید که صفحه موردنظر را بصورت کامل پوشش دهد. همچنین می‌توانید بصورت دلخواه اسکرین‌شات را از بخشی از صفحه که موردنظرتان است، تهیه کنید. زمانی که اسکرین شات آماده شد، تصویر را می‌توانید در برنامه Snip مشاهده کنید. درصورتی که از تصویر آماده شده رضایت دارید، می‌توانید آن را ذخیره کنید. آیکون فلاپی که در نوار ابزار بالای صفحه قرار دارد، مخصوص ذخیره عکس است.

ذخیره اسکرین شات - 724press.com

زمانی که پنجره ذخیره تصویر باز می‌شود، از منوی کشویی که در مقابل Save as type قرار دارد، گزینه JPG را انتخاب و سپس روی Save کلیک کنید. از طریق File name می‌توانید نام موردنظر را برای هر تصویر انتخاب کنید.

تغییر فرمت تصویر - 724press.com

سخن پایانی

فایل‌های PDF ازجمله بهترین فایل‌ها برای نمایش اسناد متنی و تصویری در کامپیتورها، تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها است. ابزارهای متنوعی برای نمایش این فایل‌ها در ویندوز موجود است، اما گاهی نیاز به ذخیره این برخی از صفحات یک فایل PDF بصورت عکس داریم. برای این کار می‌توان از ابزارهای آنلاینی همچون ابزار آنلاین تبدیل شرکت ادوبی و یا ابزارهای آفلاینی برای تهیه اسکرین شات از صفحات پی‌دی‌اف استفاده کرد.