سرویس دانش و فناوری

آموزش انتقال فایل بین مکینتاش و اندروید با استفاده از بلوتوث

انتقال فایل با بلوتوث

اتصال یک مک‌بوک به یک دستگاه اندرویدی با بلوتوث

طبیعتاً اولین اقدام برای اینک این دو دستگاه از طریق بلوتوث به یکدیگر متصل شوند، فعال کردن بلوتوث در هر دو دستگاه است. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که دو دستگاه باید با یکدیگر “Pair” شوند؛‌ زمانی که دستگاه‌ها به یکدیگر متصل شده باشند، در دفعات بعدی نیازی به تکرار این روند نیست و پس از روشن شدن بلوتوث بصورت خودکار به یکدیگر متصل می‌شوند.

مطلب مرتبط: روش‌های حل مشکل کار نکردن بلوتوث در مک‌بوک اپل

برای اینکه مک‌بوک خود را به یک دستگاه اندرویدی متصل کنید، کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • بلوتوث مک‌بوک خود را از طریق نوار منوی بالای صفحه و مسیر System Preferences > Bluetooth فعال کنید.
  • بلوتوث دستگاه اندرویدی خود را از طریق تنظیمات دستگاه و مسیر Setting > Bluetooth فعال کنید.
  • گزینه Bluetooth Sharing را در مک‌بوک خود با استفاده از مسیر System Preferences فعال کنید. در همین صفحه می‌توانید محل موردنظر برای ذخیره فایل‌های دریافتی انتخاب کنید.
  • در دستگاه اندرویدی خود، نام بلوتوث مک‌بوک را پیدا کرده و پس از انتخاب آن، در صورت نیاز رمزعبور را وارد کنید.
  • پس از وارد کردن صحیح رمزعبور در اندروید، گزینه اتصال در مک‌بوک ظاهر می‌شود که با کلیک روی آن دو دستگاه به یکدیگر متصل می‌شوند.

فعال کردن بلوتوث در مک - 724press.com

موارد گفته شده تمام آن چیزی است که برای پیکربندی اتصال مک‌بوک و یک دستگاه اندرویدی نیاز دارید.

نحوه ارسال فایل از دستگاه اندرویدی به مک‌بوک

پس از اینکه دو دستگاه را با موفقیت به یکدیگر متصل کردید، می‌توانید فایل‌های موردنظر خود را با استفاده از منوی اشتراک‌گذاری به مک ارسال کنید. این ویژگی در بسیاری از برنامه‌ها همانند گالری تصاویر وجود دارد. کافی است مراحل زیر را در دستگاه اندرویدی خود دنبال کنید:

  • به سراغ پوشه یا برنامه‌ای که می‌خواهید فایلی را از طریق آن ارسال کنید بروید.
  • روی آیکون Share تپ کنید.
  • گزینه بلوتوث را در منوی موجود انتخاب کنید.
  • زمانی که درخواست ارسال فایل در مک‌بوک ظاهر شد، آن را تأیید کنید تا فایل به مک انتقال پیدا کند.
  • فایل‌های دریافتی از طریق محلی که از قبل در مک تعیین کرده‌اید، منتقل می‌شود. اگر محلی را برای فایل‌های دریافت شده انتخاب نکرده باشید، مک بصورت پیش‌فرض پوشه Downloads را برای آنها انتخاب می‌کند. همانطور که امکان انتقال یک فایل از اندورید به مکینتاش وجود دارد، بصورت بالعکس نیز می‌توانید فایل دیگری را از مک به اندروید منتقل کنید.

ارسال فایل در اندروید - 724press.com

نحوه ارسال فایل از مک‌بوک به دستگاه اندرویدی

پروسه انتقال فایل از طریق بلوتوث و از مکینتاش به اندروید اندکی متفاوت است. با وجود اینکه مکینتاش نیز همانند اندورید دارای منوی اشتراک‌گذاری است، اما بلوتوث جزو لیست ابزارهای انتقال داده این سیستم‌عامل نیست. خوشخبتانه یک برنامه داخلی در مک کار انتقال فایل از طریق بلوتوث را به خوبی انجام می‌دهد. برای استفاده از این برنامه و همچنین ارسال فایل مراحل زیر را دنبال کنید:

مطلب مرتبط:‌ آموزش فعال کردن بلوتوث در ویندوز ۱۱

  • ابتدا برنامه Bluetooth File Exchange را باز کنید. برای دسترسی به این برنامه مسیر Applications > Utilities را دنبال کنید.
  • به سراغ فایلی که می‌خواهید از طریق بلوتوث ارسال شود بروید.
  • روی گزینه Send کلیک کنید.
  • دستگاه اندرویدی که از قبل به آن متصل شده بودید را انتخاب کنید.
  • مجدداً روی گزینه Send کلیک کنید.
  • در دستگاه اندرویدی فایل‌های دریافتی را تأیید کنید.
  • فایل‌های دریافتی بنا به نوع فرمتی که دارند، هرکدام در بخش‌های مختلف حافظه ظاهر می‌شوند؛‌برای مثال پس از دریافت تصاویر از طریق بلوتوث، کافی است به گالری تصاویر خود مراجعه کنید.

برنامه بلوتوث در مکینتاش - 724press.com

مزایا و محدودیت‌های اشتراک‌گذاری از طریق بلوتوث

بلوتوث یک راه‌حل مناسب برای انتقال بی‌سیم بین دستگاه‌های مک و اندورید است. روند اتصال بین دو دستگاه از طریق بلوتوث سریع و ارسال داده‌ها ساده است. علی‌رغم ساده بودن ارتباط محدودیت‌هایی ازجمله سرعت انتقال در این روش انتقال وجود دارد. به نوعی می‌توان گفت در روش‌های انتقال بیسیم، بلوتوث ضعیف‌ترین عملکرد را از نظر سرعت دارد. همچنین بلوتوث مستعد تداخل و نویز است؛ بنابراین قبل از انتقال فایل‌های بزرگ باید از پایداری اتصال مطمئن شوید.

سخن پایانی

ارتباط بلوتوث یکی از روش‌های قدیمی انتقال فایل بین دستگاه‌های الکترونیکی است. با استفاده از این روش انتقال می‌توان فایل‌ها را بین دو دستگاه مک‌ و اندروید منتقل کرد. بلوتوث دارای مزایا و معایب مخصوص به خود است. اگرچه روش‌های انتقال جدید بیسیم نسبت به بلوتوث دارای برتری‌های نسبی هستند، اما همچنان می‌توان از بلوتوث برای انتقال فایل بین یک مک‌بوک و یک دستگاه اندرویدی استفاده کرد.

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید