سرویس دانش و فناوری

آموزش استفاده از ابزار Pen در مایکروسافت Word

ابزار قلم در ورد

استفاده از Pen در نرم‌افزار Word

ابزارهای نوشتن تحت عنوان Ink شناخته می‌شوند؛ این ابزارها در نرم‌افزار مایکروسافت Word در تب Draw قرار گرفته‌اند و برای کارهایی همچون خط کشیدن زیر برخی جملات، کشیدن اشکال دلخواه و استفاده از مدل‌های SmartArt یا 3D طراحی شده‌اند. بصورت کلی می‌توانید اسناد خود را با استفاده از ابزار خودکار سریع‌تر از صفحه‌کلید علامت‌گذاری کنید. انجام کارهای هنری به کمک این ابزار بسیار ساده‌تر شده‌اند؛ برای مثال در طراحی و شخصی‌سازی صفحات یک کتاب از آنها بهره ببرید. همچنین می‌توانید از نویسنده یک کتاب بخواهید امضای خود را با استفاده از این ابزار روی کتاب خود بصورت الکترونیکی ثبت کند.

مطلب مرتبط: چگونه در نرم‌افزار Word برای تصاویر قاب ایجاد کنیم؟

همانطور که مایکروسافت توضیح می‌دهد، قلم‌ها بطور مخصوص هنگام کار با تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها که صفحه لمسی دارند، مفید هستند. با استفاده از انگشت خود بر روی صفحه لمسی یا استفاده از قلم نوری و همچنین ماوس می‌توانید اشکال و طرح‌های ذهنی خود را ترسیم کنید.

ابزار قلم - 724press.com

معرفی ابزارهای Pen و نوع کاربرد آنها

Normal Pen, Highlighter, Eraser

با کمک این ویژگی شما به ابزارهایی همچون یک قلم معمولی، یک قلم مخصوص هایلایت و همچنین یک پاک‌کن دسترسی دارید. قابلیت‌هایی همچون تنظیم ضخامت قلم‌ها و رنگ از جمله ویژگی‌های این قلم‌ها است. همچنین به کمک ابزار هایلایت می‌توانید خطوط مهم صفحه را مشخص کنید؛ ضمن اینکه امکان تغییر رنگ این ابزار نیز وجود دارد. اگر می‌خواهید علامت‌گذاری شما دقیق باشد، می‌توانید قابلیت Snap to Text را فعال کنید.

هایلایت کردن متن در ورد - 724press.com

ابزار Action Pen

درصورتی که نمی‌توانید از ابزارهای معمول مرور در مایکروسافت ورد استفاده کنید، می‌توانید از ابزاری بنام Action Pen استفاده کنید. این ابزار به شما کمک می‌کند تا سند متنی خود را به روش‌های خاصی علامت‌گذاری کنید؛ روش‌هایی که حتی ممکن است از قلم نیز طبیعی‌تر بنظر برسد. برای شروع استفاده از Action Pen وقتی روی آیکون آن کلیک کنید؛ می‌توانید گزینه Track Changes و راهنمای حرکات مختلف را نیز فعال کنید. برای مثال می‌توانید کلمات و نمادها را اضافه یا حذف کنید. همچنین می‌توانید یک خط جدید را شروع کرده و متنی را برای اصلاح انتخاب کنید. این‌ها بخشی از قابلیت‌های این قلم ویژه است.

ابزار action pne در ورد - 724press.com

اضافه کردن فرم‌های ساده با استفاده از Ink to Shape

زمانی که قلم را انتخاب می‌کنید، گزینه Ink to Shape در دسترس قرار می‌گیرد. این ویژگی به شما امکان می‌دهد تا شکل موردنظر خود را ترسیم کنید. با استفاده از این ویژگی شکل‌هایی همچون مربع، دایره و مثلث بکشید و سپس بطور خودکار آنها را به نسخه قابل ارائه تبدیل کنید. می‌توانید اشکال رسم شده را جابجا کنید و اندازه آنها را تغییر دهید. برای حذف اشکال کشیده شده، کافی است آنها را انتخاب کنید و یکی از کلیدهای Backspace یا Delete را در صفحه کلید فشار دهید.

ابزار کشیدن شکل - 724press.com

اضافه کردن معادلات ریاضی با استفاده از Ink to Math

یکی از عملکردهای ویژه ابزار قلم، اضافه کردن روابط ریاضی است؛ به کمک قابلیت Ink to Math می‌توانید یک رابطه ریاضی را در سند ورد خود اضافه کنید. زمانی که روی تب Raw و سپس قلم موردنظر کلیک کنید، از طریق گزینه Ink to Math می‌توانید یک رابطه ریاضی ایجاد کنید. یک پنجره کوچک بصورت پاپ‌آپ ظاهر می‌شود که Math Input Control نامیده می‌شود. با استفاده از اشاره‌گر ماوس (اگر از کامپیوتر استفاده می‌کنید) یا انگشت خود (اگر از تلفن هوشمند یا تبلت استفاده می‌کنید) اشکال را بکشید تا یک عبارت ریاضی ایجاد شود. در همین لحظه، برنامه Word یک پیش‌نمایش از نحوه نمایش اعداد و نمادهای دیجیتال به شما ارائه می‌کند. اگر برنامه شکل کشیده شده توسط شما را به اشتباه تشخیص داد، می‌توانید آن را پاک و دوباره رسم کنید.

مطلب مرتبط: آموزش ساخت کتاب در نرم‌افزار Word

همچنین می‌توانید شکل موردنظر را انتخاب کرده و از بین گزینه‌های مشابه‌ای که کشیده‌اید، شکلی را جایگزین آن کنید. پس از اتمام کار، روی Insert کلیک کنید. ورد عبارت موردنظر سما را بعنوان یک بخش جداگانه به سند اضافه می‌کند. علاوه‌بر این می‌توانید این رابطه ریاضی را در سند ایجاد شده جابجا کنید.

رابطه ریاضی در ورد - 724press.com

چنین ویژگی برای سندها و گزارشات علمی بسیار مناسب است.

استفاده از ابزار Drawing Canvas برای کنترل یک سند هنری

استفاده مناسب از فضای موجود در یک سند ورد بسیار مهم است؛ بویژه هنگامی که بخواهید یک سند متنی یا سندی حاوی تصاویر هنری را ویرایش کنید. به لطف ابزارهای قلم برنامه ورد می‌توانید فضای نقاشی خود را طوری مرز‌بندی کنید که عناصر اطراف بخش موردنظر علامت‌گذاری نشوند. به همین منظور، زمانی که روی Drawing Canvas کلیک کنید، یک باکس خالی در اطراف اشاره‌گر ماوس ایجاد می‌شود. می‌توانید باکس ایجاد شده را شخصی‌سازی کرده و هر تصویری که می‌خواهید به آن اضافه کنید. حتی اگر بصورت اتفاقی بخشی از تصویر در جایی از سند که خارج از کادر است قرار بگیرد، بوم چیزی که درون آن است نگه می‌دارد و همه چیز بیرون آن پاک می‌شوند. همانطور که گفته شد این ویژگی بیشتر برای تصاویر هنری که در داخل یک سند ورد قرار دارند مناسب است.

طراحی کردن در ورد - 724press.com

مراحل طراحی خود را با Ink Replay مشاهده کنید

یکی دیگر از ابزارهای جالب که قلم ورد ارائه کرده، امکان پخش مجدد طراحی صورت گرفته است. اگر پس از کشیدن یک طرح روی این گزینه کلیک کنید، اقدامات شما را بصورت یک انیمیشن سریع نمایش می‌دهد. همچنین گزینه‌ای برای عقب و جلو بردن این مراحل در اختیار شما قرار گرفته است. این ویژگی بخصوص در هنگام آموزش یک کلاس آنلاین بسیار مفید است؛ زیرا دانش‌آموزان می‌توانند تکرار کارهای شما را مشاهده و سپس آنها را تکرار کنند.

نمایش تکرار طراحی - 724press.com

به کمک ابزارهای ورد طراحی خود کنترل کنید

هنگامی که یک طرح در سند ورد انتخاب شود، می‌توانید به کمک ابزارهای این برنامه آن را تنظیم کنید. این تنظیمات شامل تغییر در محل قرار گیری طرح، رنگ یا ضخامت آن می‌شود. با استفاده از این ابزار می‌توانید تمام آنچه برای تغییرات در ظاهر طرح نیاز دارید را انجام دهید.

ابزارهای تنظیم تصویر - 724press.com

سخن پایانی

با داشتن تسلط بالا روی نرم‌افزار ورد می‌توانید اسناد خود را بصورت حرفه‌ای شخصی‌سازی کنید. ابزارهای قلم، جزو ویژگی‌های جدیدی هستند که به ورد اضافه شده‌اند؛‌ درصورتی که بخواهید طرح‌های خود را در همین نرم‌افزار ویرایش و شخصی‌سازی کنید، این ابزار بسیار کارآمد هستند و می‌توانند نیاز شما را برطرف کنند.

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید