نصب برنامه‌ها و بازی‌ها بسیار آسان است، تنها کافی است به فروشگاه گوگل رفته و هر برنامه یا بازی که بخواهیم دانلود و نصب کنیم. اما در این میان باید به حافظه دستگاه خود نیز توجه داشته باشیم. زیرا ممکن است خیلی از برنامه‌ها و بازی‌های نصب شده به مرور دیگر مورداستفاده قرار نگرفته و تنها بخشی از حافظه را اشغال کنند. حذف نصب برنامه‌ها و بازی‌ها از طریق تنظیمات دستگاه امکان‌پذیر است، اما گاهی نیاز به حذف چندین برنامه و بازی بصورت یکجا خواهید داشت. در این مقاله قصد داریم به نحوه حذف نصب چندین برنامه یا بازی بصورت همزمان بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

حذف نصب همزمان چندین برنامه‌ و بازی‌

خیلی از افراد برای حذف نصب همزمان چندین بازی یا برنامه به سراغ روش‌های پیچیده‌ای همچون روت کردن گوشی و.. می‌روند اما همانطور که برای نصب آسان برنامه‌ها و بازی‌های خود به سراغ Play Store می‌رویم؛ می‌توانیم برای حذف نصب آنها نیز وارد این برنامه شویم، زیرا حذف نصب چندین برنامه یا بازی بصورت همزمان در تنظیمات تلفن‌های هوشمند امکان‌پذیر نیست اما این کار به سادگی در فروشگاه گوگل قابل انجام است.

ابتدا برنامه فروشگاه گوگل را در تلفن همراه هوشمند یا تبلت اندرویدی خود باز کنید. سپس روی آیکون حساب کاربری خود که در نوار بالای صفحه قرار دارد، تپ کنید.

حساب کاربری گوگل - 724press.com

سپس از طریق منویی که بصورت پاپ‌آپ ظاهر می‌شود به سراغ گزینه “Manage Apps & Device” بروید.

مدیریت برنامه‌ها - 724press.com

از طریق صفحه جدیدی که ظاهر می‌شود، می‌توانید مقدار حافظه اشغال شده توسط برنامه و بازی‌ها در دستگاه خود را مشاهده نمایید. روی این بخش تپ کنید.

حافظه اشغال شده در اندورید - 724press.com

اکنون لیستی از برنامه‌ها و بازی‌هایی که در دستگاه شما نصب شده‌اند مشاهده می‌کنید، تیک مربوط به هر بازی یا برنامه‌ای که می‌خواهید از روی سیستم خود حذف کنید، بزنید تا انتخاب شوند. حالا می‌توانید با استفاده از آیکون سطل آشغال که در بالای صفحه وجود دارد، موارد انتخاب شده را حذف نصب کنید.

حذف برنامه‌ها - 724press.com

پس از آنکه روی آیکون سطل تپ کردید، می‌بایست روی گزینه Uninstall تپ کنید تا تمامی موارد انتخاب شده حذف شوند.

حذف برنامه در گوگل پلی - 724press.com

توجه: با این روش می‌توانید چند برنامه یا بازی را بطور همزمان حذف کنید، اما باید توجه داشته باشید که ممکن است حذف چندین برنامه بطور همزمان ممکن است اندکی طول بکشد.

مطلب مرتبط: آموزش حذف برنامه‌ها در ویندوز ۱۰

سخن پایانی

امروزه یکی از مهمترین مسائل در انتخاب تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها داشتن حافظه زیاد است. در شرایطی که دستگاه هوشمند شما حافظه کافی نداشته باشد، برای مدیریت فایل‌ها و برنامه‌ها مجبور به مدیریت آنها هستید و ممکن است نیاز به حذف تعدادی از آنها داشته باشید. اما حذف تک تک برنامه‌ها می‌تواند از حوصله ما دور باشد؛ به همین دلیل راه حلی به جهت حذف چند برنامه بصورت یکجا می‌تواند به ما کمک کند.