ویندوز ۱۱ ویژگی جدیدی بنام “Game Mode” ارائه می‌کند. این ویژگی بطور پیش‌فرض در این سیستم‌عامل فعال است. زمانی که یک بازی در سیستم اجرا شود، این حالت سیستم را بطور خودکار بهینه می‌کند. حالت بازی معمولاً به خوبی کار می‌کند، اما اگر مشکلات عملکردی ایجاد شود، می‌توانید به راحتی آن را غیرفعال کنید. در این مطلب قصد داریم نحوه غیرفعال کردن ویژگی Game mode را آموزش دهیم؛ با ما همراه باشید.

حالت بازی چیست؟

حالت بازی یک قابلیت ویژه است که فرآیندهای لازم برای اجرای بهتر یک بازی را در ویندوز ۱۱ اولویت قرار می‌دهد و سعی می‌کند وضعیت ایده‌آلی برای عملکرد بهتر سیستم در هنگام بازی فراهم کند. حالت بازی همچنین بطور موقت مانع از نصب آپدیت‌های ویندوز می‌شود (زیرا ممکن است سبب مختل شدن گیم‌پلی شما شود) یا در هنگام بازی نیاز به راه‌اندازی مجدد‌ (ری‌استارت) سیستم شود. این ویژگی با بروز‌رسانی Windows 10 Creators در ۲۰۱۷ ایجاد شد. همانطور که گفته شد، حالت بازی به‌ندرت سبب مشکلات عملکردی در ویندوز می‌شود. اما در شرایطی که احساس می‌کنید عملکرد ویندوز دچار اختلال شده باشد، می‌توانید به سراغ تنظیمات رفته و حالت بازی را غیرفعال نمایید. نکته مثبت حالت بازی این است که زمانی فعال می‌شود که ویندوز ۱۱ تشخیص دهد یک بازی در حال اجرا شدن است.

چگونه Game Mode را غیرفعال کنیم؟

ابتدا می‌بایست به سراغ تنظیمات ویندوز بروید. برای این کار می‌توانید به سراغ منوی استارت رفته و از آنجا روی آيکون تنظیمات کلیک کنید یا اینکه با استفاده از کلیدهای میانبر Win+I مستقیماً وارد تنظیمات ویندوز ۱۱ شوید.

تنظیمات ویندوز ۱۱ - 724press.com

در بخش تنظیمات به سراغ گزینه Game بروید و روی آن کلیک کنید.

حالا می‌بایست روی گزینه Game Mode کلیک کنید.

حالت بازی در ویندوز ۱۱ - 724press.com

در تنظیمات حالت بازی، تنها کافی است روی کلید تغییر وضعیت کلیک کنید تا آن را غیرفعال نمایید. زمانی که این ویژگی را غیرفعال کردید، کافی است از تنظیمات سیستم خارج شوید.

غیرفعال کردن حالت بازی - 724press.com

درصورتیکه مجدداً قصد داشته باشید تا حالت بازی را فعال کنید، می‌بایست مراحل گفته شده را دنبال کرده و این بار با کلیک روی کلید تغییر وضعیت، حالت بازی را فعال نمایید.

مطلب مرتبط: چگونه فایل‌های پنهان ویندوز ۱۱ را مشاهده کنیم؟

سخن پایانی

ویندوز ۱۱ ویژگی جذاب و کاربری بعنوان Game Mode را به کاربران ارائه می‌کند، این ویژگی عملکرد ویندوز را در هنگام اجرای بازی‌ها بهبود می‌بخشد؛ تا کنون این ویژگی خیلی کم سبب اختلال در عملکرد ویندوز شده است، اما اگر کاربر تشخیص دهد اختلالات عملکردی ویندوز بدلیل فعال بودن این حالت است، می‌توان با آن را به راحتی غیرفعال کرد.