دوربین‌های گوشی‌های هوشمند می‌توانند کارهایی فراتر از وظیفه معمول خود یعنی عکس گرفتن و فیلم‌برداری انجام دهند. اگر تلفن هوشمند شما آیفون است، می‌توانید با آن یک عکس بگیرید و متن را از دنیای واقعی کپی کنید. در این آموزش قصد داریم به آموزش عکاسی با آيفون و کپی کردن متن درون عکس بپردازیم؛ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

کپی کردن متن درون عکس با آیفون

شرکت اپل اخیراً نسخه جدیدی از سیستم‌عامل iOS معرفی کرد؛ این نسخه که iOS 15 نام دارد، ویژگی‌های جدیدی در برنامه Photos نسبت به نسخه‌های قبلی خود ارائه می‌کند. ویژگی‌هایی همچون Visual Lookup که می‌تواند اشیاء را تشخیص دهد و همچنین ویژگی که ما در این مطلب روی آن متمرکز می‌شویم، Live Text نام دارد. به کمک این ویژگی می‌توانید متن روی هر چیزی را شناسایی، کپی، ترجمه و یا برای جستجو استفاده کنید. البته نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که علاوه‌بر آی‌او‌اس ۱۵ شما باید یکی از مدل‌های iPhone XR، iPhone XS یا مدل‌های جدیدتر را داشته باشید.

مطلب مرتبط: آموزش استفاده از دوربین آیفون یا آیپد در مترجم گوگل

اولین کاری که پس از آپدیت سیستم‌عامل آیفون خود باید انجام دهید این است که به سراغ برنامه Photos برید.

برنامه عکس آیفون - 724press.com

حال می‌بایست از یک وسیله که روی آن متن و نوشته‌ای دارد عکس بگیرید. دوربین گوشی را به سمت وسیله موردنظر بگیرید.

عکس گرفتن از اشیاء با آیفون - 724press.com

درصورتی که متن موجود در تصویر شناسایی شود، یک آیکون کوچک اسکن در پایین صفحه ظاهر می‌شود.

آیکون شناسایی متن - 724press.com

اکنون متن شناسایی شده هایلایت می‌شود.

شناسایی متن داخل عکس - 724press.com

اکنون می‌توانید همانگونه که با سایر متن‌ها در آیفون رفتار می‌کنید، کادر متن شناسایی شده را نیز بکشید و روی آن تپ کنید تا ابزارهای مربوط به متن ظاهر شوند. با این کار گزینه‌هایی از جمله: Copy، Select All، Translate، Look up و Share را مشاهده کنید.

کپی کردن متن داخل عکس - 724press.com

زمانی که روی گزینه Copy تپ کنید، می‌توانید در هر برنامه‌ای که می‌خواهید آن را پیست و از آن متن استفاده کنید.

استفاده از ويژگی کپی کردن متن از عکس قابلیت جذابی است که دیگر در زمان نیز صرفه‌جویی می‌کند. بدلیل اینکه نیازی نیست هر متنی را که مشاهده کردید، برای داشتن و استفاده از آن متن را تایپ کنید؛ با این ویژگی یک عکس گرفته و سپس به راحتی متن آن را کپی خواهید کرد.