بالاخره نسخه نهایی ویندوز ۱۱ پس از چند ماه انتظار منتشر شد. نسخه‌ای که پیش‌نیازهای خاص و بحثبرانگیزی برای اجرا دارد. کاربرانی که قصد دارند ویندوز ۱۱ را بجای سیستم‌عامل فعلی روی کامیپوترهای شخصی خود نصب و اجرا کنند، می‌توانند ابتدا نسخه بتا آن را نصب کنند؛ با این کار می‌توانید از سازگاری ویندوز ۱۱ با سیستم خود مطلع شوید. با این حال در این مطلب از ۷۲۴پرس قصد داریم ابزاری را به شما معرفی کنیم به سیستم شما را به دقت بررسی کرده و دلایل عدم سازگاری آن با ویندوز ۱۱ را مشخص می‌سازد. با ما همراه باشید.

معرفی برنامه Why not Windows 11

لیست رسمی حداقل الزامات سخت‌افزاری مورد نیازبرای استفاده از یک سیستم‌عامل واقعاً کاربردیست؛ اما بسیاری از کاربران ویندوز ۱۱ با وجود برآورده کردن الزامات ذکر شده، همچنان شاهد ناسازگاری سیستم‌عامل با دستگاه‌های خود هستند. باید به این نکته توجه داشته باشید که هیچ ابزاری به جزئیات دقیق سخت‌افزاری موردنیاز ویندوز ۱۱ اشاره نخواهد کرد. اما با استفاده از برنامه Why not Windows 11 می‌توان به جزئیات سخت‌افزاری موردنیاز این سیستم‌عامل پی برد. درواقع Why not Windows 11 یک برنامه رایگان منبع باز جانبی است که به شما می‌گوید که به چه دلایلی ممکن است ویندوز ۱۱ با سیستم شما سازگار نباشد.

به جهت دانلود و استفاده از این برنامه مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برنامه Why not Windows 11 را از سایت Github دانلود کنید.
  • پس از دانلود برنامه، فایل EXE آن را اجرا کنید.
  • به برنامه اجازه دهید تا سیستم شما را از نظر سخت‌افزاری بررسی کند.
  • درنهایت تجهیزات سخت‌افزاری سیستم شما که با ویندوز ۱۱ ناسازگار هستند، مشخص شده و هایلایت می‌شوند.

الزامات و محدودیت‌های برنامه

برنامه Why not Windows 11 یکسری الزامات برای اجرا در کامپیوترهای شخصی دارد؛ این الزامات شامل موارد زیر می‌شود:

  • اسکریپت روی ویندوز ۸.۱ اجرا می‌شود و با آخرین نسخه ویندوز ۱۰ نیز سازگار است.
  • اسکریپت برنامه روی ویندوز ۷ قابل اجرا نیست.
  • در سیستم‌عامل ۸.۱ ممکن است دقت بالایی در بررسی پشتیبانی از DirectX 12 که برای ویژگی HDR لازم است، وجود نداشته باشد. اما این موضوع مانع از نصب ویندوز۱۱ نخواهد بود.
  • در سیستم‌های تحت ویندوز ۱۰، برنامه تنها در سیستم ۶۴ بیتی اجرا می‌شود.
  • در سیستم‌های تحت ویندوز ۸.۱ در هر دو نسخه ۳۲ و ۶۴ بیتی قابل اجرا است.

استفاده از برنامه Why not Windows 11

دقت سازگاری

از آنجا که هنوز الزامات گفته شده برای ویندوز ۱۱ دقیق نیست، ممکن است باوجود ایراداتی که از سخت‌افزار شما گرفته می‌شود ویندوز ۱۱ در سیستم شما اجرا شود، اما برخی ویژگی‌های آن ممکن است اجرا نشود؛ به همین دلیل برای اینکه بهترین نتیجه را گرفت بهتر است این برنامه هیچ مشکلی در سیستم شما پیدا نکند. بعنوان مثال همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، برنامه از پردازنده سیستم ایراد گرفته است، اما ممکن است ویندوز ۱۱ در آن به خوبی اجرا شود.