وجود تصویر می‌تواند در فهم بیشتر یک متن به ما کمک کند. یکی از نرم‌افزارهایی که می‌توان با اضافه کردن تصویر به متن خود، مطالب و اسناد خود را از نظر بصری بهبود ببخشیم، نرم‌افزار Word است. افزودن حاشیه به اطراف تصویر سبب می‌شود عکس‌هایی با پس‌زمینه سفید در فایل ورد شما وجود داشته باشند. با چنین کاری می‌توانید تصاویر خود را از متن متمایز کنید. در این مطلب قصد داریم نحوه اضافه کردن مرز (قاب) به تصاویر در نرم‌افزار ورد را مورد بررسی قرار دهیم؛ با ما همراه باشید.

اضافه کردن قاب به تصویر در Word

وارد نرم‌افزار ورد شوید تا با مراحل لازم به جهت افزودن قاب به تصویر در اسناد موجود در این برنامه را آشنا شوید.

نکته: نوع سیستم‌عامل (مکینتاش یا ویندوز) در مراحل این کار تفاوتی ندارد.

مطلب مرتبط: آموزش ساخت کتاب در نرم‌افزار Word

اکنون روی تصویری که می‌خواهید قاب به آن اضافه شود، کلیک کنید.

انتخاب تصویر-724press.com

اگر هنوز تصویری را به فایل ورد خود اضافه نکردید، از طریق Insert > Pictures آن را به سند خود اضافه نمایید. زمانی که تصویر انتخاب شد، از طریق نوار ابزار بالای صفحه به سراغ گزینه “Picture Format” بروید. حالا می‌توانید از بین گزینه‌های موجود در زیرمجموعه “Picture Styles” نوع حاشیه و قاب موردنظر خود را انتخاب نمایید.

فرمت‌های تصویر ورد-724press.com

نکته: می‌توانید با کلیک روی آیکون فلش کنار گالری قاب‌ها، تعداد قاب بیشتری را مشاهده کنید.

قاب‌های تصویر-724press.com

زمانی که قاب موردنظر خود را اضافه کردید، به راحتی با یک کلیک روی آن می‌توانید قاب را به تصویر خود اضافه کنید. برای مثال می‌توانید تصویر زیر را ببینید که ما با اضافه کردن حالت فلزی، برای آن قاب ایجاد کردیم.

قاب فلزی-724press.com

نکته: می‌توانید تمامی قاب‌های موجود در برنامه را شخصی‌سازی کنید. برای این کار می‌بایست روی قاب موردنظر کلیک کرده و سپس با استفاده از گزینه‌های “Picture Border”، “Picture Effects” و Picture Layout” تغییرات لازم را روی قاب‌ها ایجاد کنید.

شخصی سلزی قاب-724press.com

بوسیله این گزینه‌ها می‌توانید رنگ، میزان عرض و نوع خطوط قاب‌ و... را تغییر دهید.

تغییر رنگ قاب-724press.com

درصورتی که قصد دارید قاب حاشیه تصویر را حذف کنید، کافی است روی عکس کلیک کنید و از طریق زیرمجموعه گزینه “Adjust” روی “Reset Picture” کلیک کنید. این کار سبب حذف شدن قاب و تمام تغییرات اعمال شده روی آن می‌شود.

حذف قاب و حاشیه عکس-724press.com

همانطور که می‌دانید نرم‌افزار Microsoft Word یک برنامه تخصصی برای ویرایش تصویر و شخصی‌سازی آن نیست، اما می‌توانید برای بهبود کیفیت فایل مستند خود از ویژگی‌های درون آن استفاده کنید.