کار کردن در خانه یا همان دورکاری مزیت‌های خاص خود را دارد؛ برای مثال شما می‌توانید هر زمانی که خواستید از خواب بیدار شوید و همچنین سایه سنگین مدیر را در کنار خود حس نکنید. در کنار تمام مزایایی که کار کردن در خانه دارد، همیشه معایبی نیز وجود دارد. درجه آزادی بالا در کارهای خانگی می‌تواند منجر به بی‌نظمی و حواس‌پرتی شما شود؛ به همین دلیل نیاز داریم تا از گزینه‌های دیگر برای غلبه بر این معایب کمک بگیریم. در این مطلب قصد داریم اپلیکیشن‌های اندرویدی را معرفی کنیم که به شما در مدیریت کار از منزل کمک می‌کند؛ با ما همراه باشید.

اپلیکیشن Boosted

Boosted-724press.comBoosted-724press.com

برنامه Boosted یک ابزار عالی برای سازماندهی فعالیت‌های روزانه، هفتگی و ماهانه‌ی شما است. این برنامه فعالیت‌های شما را در یک بازه معین پیگیری می‌کند و گزارشی از مدت زمان تخصیص یافته توسط شما به کار موردنظر ارائه می‌کند. با تقسیم هریک از مسئولیت‌های روزانه خود به کارهای کوچک‌تر و مجزا و همچنین پیگیری این کارها توسط اپلیکیشن Boosted می‌توانید تصویر واضح‌تری از زمانی که برای کارها می‌گذارید داشته باشید.

دانلود اپلیکیشن Boosted (رایگان، پرداخت درون برنامه‌ای)

مطلب مرتبط: ۵ اپلیکیشن رایگان برای نظم بخشیدن به برنامه ورزشی

اپلیکیشن Asana

Asana App-724press.comAsana App-724press.com

برنامه Asana یکی از بهترین‌ اپلیکیشن‌های طرحای شده برای برنامه‌ریزی کارهای روزمره است. این برنامه بگونه‌ای طراحی شده که یک کاربر مبتدی نیز می‌تواند به راحتی از آن استفاده نماید. این درحالی است که کاربرد اصلی اپلیکیشن Asana کمک به تیم‌ها برای مدیریت، پیگیری و سازماندهی کارشان است. البته توجه داشته باشید حتی اگر عضو هیچ تیمی هم نباشید، همچنان می‌توانید از این برنامه بعنوان یک کاربر منفرد استفاده کنید. با کمک اپلیکیشن آسانا می‌توانید به راحتی وظایف خود را به بیت‌های قابل تجزیه و سپس این بیت‌ها را نیز به کارهای فرعی کوچک‌تر دیگری تفسیم نمایید. علاوه‌بر این می‌توانید برای هر کار خود یک اولویت تعیین کنید؛ بنابراین نکته مهم در اینجا این است که اولویت‌های خود را شناسایی کنید. همچنین اگر یک تیم باشید، می‌توانید وظایف فرعی را به اعضای مختلف تیم خود اختصاص دهید.

دانلود اپلیکیشن Asana (رایگان)

اپلیکیشن Voice Notebook

اپلیکیشن یادداشت صوتی-724press.comبرنامه یادداشت صوتی-724press.com

به کمک اپلیکیشن Voice Notebook می‌توانید درحالی که مشغول کارهای دیگری هستید، بصورت صوتی یادداشت ‌برداری کنید. ویژگی ممتاز این برنامه انتقال دقیق گفتار شما به متن است. نکته قابل توجه درمورد Voice Notebook امکان اشاره به علائم نگارشی هنگام یادداشت برداری صوتی است؛ زیرا این برنامه می‌تواند علائم نگارشی گفته شده توسط شما را نیز به متن یادداشت اضافه کند. برای مثال می‌توانید در انتهای جمله خود به گفتن واژه نقطه بسنده کنید تا اپلیکیشن نقطه را به پایان جمله شما اضافه کند. یکی دیگر از جنبه‌ها و نکات مثبت این برنامه امکان اشتراک‌گذاری یادداشت متنی ایجاد شده است. به راحتی می‌توانید با تپ کردن گزینه اشتراک، یادداشت خود را از طریق جیمیل یا Google Drive بارگذاری کنید یا حتی برای همکاران خود پیامک کنید.

دانلود اپلیکیشن Voice Notebook (رایگان، پرداخت درون برنامه‌ای)

اپلیکیشن 5217

اپلیکیشن ۵۲۱۷-724press.comاپلیکیشن ۵۲۱۷-724press.com

برنامه ۵۲۱۷ ابزاری است که مشابه با تکنیک Pomodoro کار می‌کند، اما ویژگی‌های خاص خود را نیز ارائه می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که داشتن استراحت کافی در فواصل منظم در طول روز کاری می‌تواند به بهبود بهره‌وری کمک کند. به گفته Muse، سازنده‌ترین حالت برای چنین تکنیکی برای کاربران مختلف ۵۲ دقیقه فعالیت و سپس ۱۷ دقیقه استراحت است. این قانون کلی توسط اپلیکیشن 5217 رعایت شده و درواقع این اپلیکیشن از همین تکنیک اما بصورت خاص‌تری بهره‌ می‌برد.

دانلود اپلیکیشن 5217 (رایگان، دارای نسخه پریمیوم)

مطلب مرتبط: با بهترین اپلیکیشن‌های ضبط صدا در آیفون آشنا شوید

اپلیکیشن Toggl

Toggl App-724press.comToggl Application-724press.com

برنامه Toggl طوری طراحی شده است که کارهای روزانه شما را بنحوی پیگیری می‌کند که گویا شما حقوق ساعتی می‌گیرید. این برنامه قابلیت پشتیبانی همزمان از چند مشتری و پروژه را دارا است؛ بنابراین اگر شما یک فری‌لنسر پرمشغله باشید، می‌توانید از این اپلیکیشن استفاده کنید. همچنین می‌توانید Toggl را با تقویم تلفن خود ادغام کنید، این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد تا رویدادهای روزانه خود را در ساعت‌های روزانه ذخیره کنید. درنهایت از برنامه یک گزارش دریافت خواهید کرد که مدت زمان سپری شده توسط شما در هر برنامه کاری را بصورت جداگانه نشان خواهد داد.

دانلود اپلیکیشن Toggl (رایگان)

اپلیکیشن Stay Focused

Stay App-724press.comStay Focused-724press.comاپلیکیشن مدیریت کار-724press.com

برنامه Stay Focused یکی از بسیار اپلیکیشنی اندرویدی است که می‌تواند به شما برای جلوگیری از حواس‌پرتی در هنگام کار و مطالعه کمک کند. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید برنامه‌ها و وب‌سایت‌هایی که ممکن است در هنگام کار در خانه توجه شما را جلب و حواستان را پرت کنند، مسدود نمایید. مواردی همچون رسانه اجتماعی، رویدادهای جاری و فیلم‌های آنلاین می‌توانند ویژه‌ترین برنامه‌هایی باشند که برهم خوردن تمرکز شما شوند. علاوه‌بر این، برنامه Stay Focused معیارهای دیگری را نیز ردیابی می‌کند و درنهایت اطلاعاتی مبنی‌بر مدت زمان حواس‌پرتی شما ارائه می‌کند. این آمار شامل تعداد برنامه‌های اجرا شده در تلفن همراه، زمان گذرانده شده در وب‌سایت‌ها و همچنین مدت زمان قفل بودن صفحه است.

دانلود اپلیکیشن Stay Focused (رایگان، پرداخت درون برنامه‌ای)

اپلیکیشن Challenges Alarm Clock

اپلیکیشن هشدار کار خانگی-724press.comChallenges Alarm App-724press.com

درصورتیکه شما جزو افرادی هستید که هر روز بیدار شدن از خواب برایتان کار دشواری است، اپلیکیشن Challenges Alarm Clock می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. برخلاف ساعت هشدار رایج که در تمامی تلفن‌های همراه موجود است و شما می‌توانید به راحتی آن را غیرفعال کنید، این برنامه تا زمانی که شما از خواب بیدار نشده و مشغول کار نشوید همچنان به شما هشدار می‌دهد. این اپلیکیشن چندین چالش متفاوت برای خاموش شدن هشدار در صبح به شما ارائه می‌کند که شما می‌توانید یکی از این موارد را بنا به سلیقه خود انتخاب نمایید؛ این چالش‌ها عبارتند از:

  • حل مسائل ریاضی؛ این چالش از سطح آسان تا بسیار سخت دارد.
  • بازی حافظه؛ در این چالش شما باید اشکال مختلفی را که روی کارت مشاهده می‌کنید، تطابق دهید.
  • شکل‌ها و توالی‌ها؛ این چالش شمال اشکال مختلفی در یک الگو می‌شود که مجبور به تکرار این الگوها هستید.
  • کلمه را مجدد تایپ کنید؛ در این چالش می‌بایست تنها برخی از کارکترها را مجدد تایپ کنید.

همچنین این برنامه گزینه‌های دیگری همچون افزایش صدا در هنگام هشدار صبحگاهی، حالت بیداری نرم و... را به شما ارائه می‌دهد. در ضمن باید به این نکته توجه داشته باشید که شاید در ابتدا بدلیل نحوه کار این اپلیکیشن از آن متنفر شوید، اما قطعا در بلندمدت اثرات مثبت آن را در روند کاری خود مشاهده خواهید کرد.

دانلود اپلیکیشن Challenges Alarm Clock (رایگان، پرداخت درون برنامه‌ای)