هنگام استفاده از ویندوز ۱۰ ممکن است چشمتان به لیستی تحت عنوان “Most Used” خورده باشد، این بخش لیستی از برنامه‌هایی که بیشتر از سایر برنامه‌ها توسط شما استفاده شده‌اند را به نمایش می‌گذارد. چه این موضوع دلخواهتان باشد چه نه، به دلیل حفظ حریم خصوصی بهتر است چنین لیستی را از موقعیتی همچون منوی استارت که در دسترس است، پنهان کنید. پنهان کردن چنین لیستی کار بسیار آسانی است؛ در این مطلب قصد داریم این موضوع را به شما آموزش دهیم؛ با ۷۲۴پرس همراه باشید.

پنهان کردن لیست “Most Used” از منوی استارت

قبل از آموزش پنهان کردن این بخش باید به این نکته اشاره کنم درصورتی که کامپیوتر شخصی خود را در اختیار شخص دیگری قرار نمی‌دهید و باتوجه به اینکه به کمک چنین لیستی خیلی آسان و سریع می‌توانید به برنامه‌های مورداستفاده خود دسترسی داشته باشید، نیازی به پنهان کردن لیست نخواهید داشت.

لیست برنامه ویندوز-724press.com

با تمام تفاسیر اگر همچنان قصد دارید لیست برنامه‌های پر استفاده در سیستم خود را پنهان کنید مراحل زیر را دنبال نمایید:

ابتدا وارد تنظیمات ویندوز ۱۰ شوید؛ برای این کار می‌توانید از کلیدهای ترکیبی “Win+I” استفاده کنید یا اینکه روی آیکون استارت در پایین صفحه و از آنجا روی آیکون تنظیمات کلیک کنید.

آیکون تنظیمات ویندوز-724press.com

در بخش تنظیمات به سراغ گزینه “Personalization” بروید.

شخصی‌سازی ویندوز-724press.com

در بخش شخصی‌سازی تنظیمات روی گزینه Start کلیک کنید.

گزینه استارت ویندوز-724press.com

در بخش استارت، روی کلید مربوط به گزینه “Show most used app” کلیک کنید تا به حالت غیرفعال تغییر وضعیت دهد.

نمایش برنامه‌ها-724press.com

اکنون دیگر زمانی که به سراغ منوی استارت بروید، لیستی از برنامه‌های پر استفاده برای شما نمایش داده نمی‌شود.

مطلب مرتبط: آموزش حذف برنامه‌ها در ویندوز ۱۰

درصورتی که می‌خواهید ویژگی نمایش برنامه‌هایی که بیشترین استفاده را در ویندوز ۱۰ سیستم شما دارد، غیرفعال کنید باید به مجدد به سراغ تنظیمات سیستم بروید. پس از ورود به تنظیمات به Privacy > General بروید. در بین گزینه‌های موجود روی “Let Windows track app launches to improve Start and search result” کلیک کنید تا غیرفعال شود.

حذف نمایش برنامه‌ها در ویندوز-724press.com

همچنین می‌توانید از سایر گزینه‌های موجود در این بخش برای غیرفعال کردن مواردی همچون: نمایش برنامه‌های اخیراً اضافه شده، نمایش پیشنهادات در شروع به کار ویندوز و... منوی استارت خود را بیش از پیش خلوت کنید.