اتصال به یک شبکه بی‌سیم کار آسانی است اما همانند دیگر شبکه‌ها، نمی‌توان محیط کامپیوتر خود را نسبت به دیگر سیستم‌های موجود ایزوله کنیم. صرف نظر از اینکه چه سیستم‌هایی و دستگاه‌هایی به سیستم متصل هستند، دستگاه شما برای دیگر کاربران شبکه قابل مشاهده است. در این مطلب قصد داریم چگونگی پنهان کردن کامپیوتر موجود در یک شبکه را آموزش دهیم؛ درصورتی که می‌خواهید سیستم تحت ویندوز ۱۰ خود را از دید سایر کاربران شبکه پنهان کنید، با ما همراه باشید.

اگر در یک شبکه عمومی عضو هستید، مسلماً باید بدانید امنیت بسیار کمی در برابر حملات احتمالی خواهید داشت؛ اما اگر در شبکه‌های خصوصی همچون شبکه‌های خانگی یا محل کار عضو هستید، احتمال حملات خارج از شبکه کمتر است، سیستم شما در دسترس سایر کاربرین شبکه قرار دارد.

پنهان کردن کامپیوتر موجود در شبکه

یک کامپیوتر می‌تواند از دید کاربران هر نوع شبکه عمومی یا خصوصی پنهان شود. روشی که در این مطلب ارائه می‌شود برای هر دو نوع شبکه کاربرد دارد. باید به این نکته توجه داشته باشید که پنهان کردن یک کامپیوتر در شبکه ایمنی آن را تا حدود زیادی بالا می‌برد، اما نباید تنها روش برای حفظ ایمنی سیستم تلقی شود.

مطلب مرتبط: چطور در ویندوز 10 به یک شبکه وای‌فای وصل شویم؟

خاموش کردن Network Discovery

یکی از ترفندها برای پنهان کردن یک سیستم تحت ویندوز ۱۰ خاموش کردن ویژگی network discovery است. برای این کار می‌بایست مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد کنترل پنل سیستم شوید.

شبکه ویندوز ۱۰-724press.com

  • به سراغ Network and Internet بروید.
  • روی گزینه Network and sharing center کلیک کنید.
  • اکنون باید به سراغ گزینه Advanced sharing setting که در ستون سمت چپ صفحه قرار دارد بروید.
  • در زیرمجموعه network discovery به سراغ گزینه “Turn off network discovery” بروید و آن را فعال کنید.
  • حال روی Save Changes کلیک کنید.

پنهان کردن کامپیوتر شبکه-724press.com

بدین ترتیب کامپیوتر شما از دید سایر کاربرین شبکه پنهان خواهد شد.

تنظیمات قابلیت نمایش شبکه

نکته مهمی که باید درمورد تنظیمات قابلیت مشاهده شبکه بدانید این است که این تنظیمات خاص شبکه هستند. اگر سیستم خود را در یک شبکه پنهان کنید، کامپیوتر شما تنها در همان شبکه پنهان خواهد شد و برای پنهان شدن در شبکه‌های دیگر مجدداً باید تنظیمات را تغییر دهید. زمانی که به یک شبکه جدید ملحق می‌شوید، ویندوز ۱۰ از شما می‌پرسد آیا می‌خواهید برای دیگر کاربران قابل مشاهده باشید؟ درصورت مشاهده چنین درخواستی، کامپیوتر خود را بصورت پنهان نگه دارید؛ زیرا این کار سبب می‌شود ویژگی network discovery در شبکه موجود برای کامپیوتر شما غیرفعال شود.

نکته: توجه داشته باشید زمانی که ویژگی network discovery را غیرفعال می‌کنید، دیگر قادر به تعامل با سایر سیستم‌های شبکه‌ نخواهید بود. همچنین قادر نخواهید بود از سایر تجهیزات موجود در شبکه همچون پرینترها، مراکز رسانه یا درایوهای شبکه استفاده کنید.