ویندوز ۱۰ را می‌توان با یک حساب محلی و یک حساب مایکروسافت راه‌اندازی کرد. کاربرانی که حساب مایکروسافت خود را به یک حساب دیگر ویندوز ۱۰ متصل می‌کنند، می‌توانند با استفاده از رمز عبور اکانت مایکروسافت یا یک PIN وارد حساب کاربری ویندوز خود شوند. تا نسخه 20H2 ویندوز ۱۰ کاربران می‌توانستند بین رمز عبور و PIN یکی را برای ورود استفاده کنند؛ اما در حال حاضر گزینه رمز عبور غیرفعال شده و برای استفاده مجدد از آن نیازمند استفاده از تنظیمات دیگری است. در این مطلب قصد داریم فعال‌سازی رمز عبور ویندوز ۱۰ را مورد بررسی قرار دهیم؛ با ما همراه باشید.

ورود بدون رمز عبور

گزینه ورود بدون رمزعبور ممکن است یک اشکال بنظر برسد، اما این ویژگی است که مایکروسافت برای امنیت بیشتر ورود به سیستم اضافه کرده است. این ویژگی کاربران را مجبور می‌کند بدون توجه به هر چیزی با یک پین جداگانه و مخصوص به همان ویندوز وارد سیستم شوند. گزینه تغییر به رمز عبور در صفحه قفل این نسخه از ویندوز حذف شده است.

مطلب مرتبط: چگونه بعد از ری‌استارت شدن ویندوز ۱۰ بدون رمز عبور وارد شویم؟

فعال کردن ورود با رمز عبور حساب مایکروسافت در ویندوز ۱۰

یکی از امتیازات ورود بدون رمز عبور حساب کاربری مایکروسافت این است که می‌توان آن را غیرفعال کرد.با این حال با انجام مراحل ذیل، گزینه ورود به سیستم با استفاده از رمز عبور در صفحه قفل بازیابی می‌شود:

  • وارد تنظیمات ویندوز شوید؛ می‌توانید این کار را با استفاده از کلیدهای ترکیبی (Win+I) انجام دهید.
  • به سراغ بخش Account بروید.
  • روی تب Sign-in Option کلیک کنید.
  • صفحه را به سمت پایین اسکرول و سپس روی کلید مربوط به تغییر وضعیت گزینه “Require Windows Hellow sign-in for Microsoft account” کلیک کنید تا فعال شود.

تنظیمات ویندوز۱۰-724press.com

  • از کلیدهای ترکیبی Win+L برای قفل کردن دسکتاپ استفاده کنید.
  • در صفحه قفل، خواهید دید گزینه “Sign-in Option” ظاهر شده است.
  • روی آن کلیک کنید و گزینه رمز عبور را انتخاب نمایید.
  • اکنون می‌توانید با استفاده از رمز عبر حساب مایکروسافتی خود وارد صفحه دسکتاپ ویندوز۱۰ شوید.

رمز عبور ویندوز۱۰-724press.com

رمز عبور یا پین

همه کاربران ویندوز ۱۰ می‌دانند در هنگام نصب ویندوز ۱۰ از آنها خواسته می‌شود یک پین کد برای ورود خود به ویندوز انتخاب کنند. حتی گذر از این مرحله نیز نمی‌تواند کار آسانی باشد، زیرا ویندوز در آخر شما را مجبور به ساخت یک پین کد خواهد کرد. پین کد مختص سیستمی است که روی آن تنظیم شده است، ممکن است حساب کاربری مایکروسافت بطور همزمان روی چندین سیستم استفاده شود، اما پین کد مختص یک سیستم خواهد بود. بنابراین اگر پین کد شما فراموش شود یا اینکه در اختیار دیگران قرار گیرد، می‌توانید آن را با استفاده از رمز عبور حساب مایکروسافت خود تغییر دهید. درمقابل اگر رمز عبور حساب مایکروسافت خود را فراموش کردید، دگیر نمی‌توانید برای بازیابی یا تغییر آن از پین کد کمک بگیرید؛ به همین دلیل مایکروسافت همچنان امکان ورود با استفاده از رمز عبور را در اختیار کاربران خود قرار داده است.