حالت نمایش شب یا Dark Mode یکی از ویژگی‌های سیستم‌هامل‌های موبایل و دسکتاپ است که پس‌زمینه رابط کاربری آنها را تیره می‌کند؛ همانطور که از نامش پیداست این ویژگی به جهت راحت بودن چشم‌ها بخصوص در شب فراهم شده است. دستگاه‌های اندرویدی نیز از این قابلیت بی‌نصیب نمانده‌اند و کاربران اندروید می‌توانند از آن در دستگاه‌های خود استفاده کنند. ما در تیم فناوری 724Press قصد داریم چگونگی فعال کردن حالت نمایش شب را در اندروید آموزش دهیم؛ با ما همراه باشید.

در بین نسخه‌های اندروید، اندروید ۱۰ بطور رسمی از ویژگی Dark Mode پشتیبانی می‌کند. گزینه “System-Wide” به این معنا است که ویژگی حالت نمایش شب قسمت‌های زیادی از سیستم‌عامل را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

نکته: این ویژگی حتی شامل برنامه‌های جانبی و سوم شخص نیز می‌شود.

فعال کردن ویژگی حالت نمایش شب در اندورید کار ساده‌ای است؛ ضمناً شما می‌توانید فعال شدن خودکار آن در ساعات شب را نیز انتخاب کنید.

مطلب مرتبط: چگونه ویژگی Dark Mode آیفون و آیپد را فعال کنیم؟

فعال‌سازی حالت شب در اندروید

در قدم اول می‌بایست صفحه نمایش گوشی یا تبلت خود را به سمت پایین بکشید تا میانبرهای اندروید را ببینید. در اینجا روی آیکون چرخ‌دنده تپ کنید تا وارد تنظیمات شوید.

تنظیمات اندروید-724press.com

در صفحه تنظیمات به سراغ Display بروید و وارد تنظیمات صفحه نمایش شوید.

تنظیمات صفحه نمایش-724press.com

بسته به شرکت سازنده تبلت یا تلفن همراه اندرویدی که در اختیار دارید، در بین گزینه‌های موجود در این صفحه می‌توانید گزینه “Dark Theme” یا “Dark Mode” را مشاهده کنید. همچنین ممکن است در بعضی دستگاه‌ها یک کلید برای فعال‌سازی این ویژگی همانند آنچه در تصویر زیر می‌بینید تعبیه شده باشد.

حالت شب اندروید-724press.com

برای دسترسی به گزینه‌های بیشتر می‌بایست روی “Dark Theme/Mode” تپ کنید.

تنظیمات حالت شب-724press.com

در اینجا می‌توانید دو گزینه را مشاهده کنید؛ گزینه اول انتخاب زمان خاصی و گزینه دوم انتخاب غروب خورشید برای فعال شدن حالت نمایش شبانه را در اختیار شما می‌گذارند.

انتخاب زمان حالت شب-724press.com

درصورتی که بخواهید برنامه‌های موجود روی سیستم از حالت نمایش شب دستگاه بطور خودکار پیروی کنند، می‌بایست به سراغ تنظیمات تم برنامه موردنظر بروید و درصورتی که برنامه از این ویژگی تبعیت کند، می‌توانید با انتخاب گزینه System default تغییر رنگ پس‌زمینه آن را منوط به تغییر حالت Dark Mode سیستم کنید.

تم تاریک برنامه‌های اندروید-724press.com

استفاده از میانبر حالت Dark Mode

به جهت دسترسی سریع به ویژگی حالت نمایش شبانه، می‌توانید میانبر آن را به بخش تنظیمات سریع یا همان میانبرهای اندروید اضافه کنید. به صفحه اصلی دستگاه اندرویدی خود رفته و صفحه را به سمت پایین بکشید. حال روی آیکون مداد (ویرایش) تپ کنید.

ویرایش میانبرهای اندروید-724press.com

در بین میانبرهای موجود به سراغ میانبر Dark Theme رفته و آن را به بخش اصلی منتقل کنید. برای این کار انگشت خود را روی میانبر نگه دارید و آن را به بخش اصلی میانبرها بکشید.

میانبر حالت شب-724press.com

اکنون می‌توانید به سادگی و تنها با مراجعه به میانبرهای اندروید این ویژگی را فعال کنید.