همانطور که می‌دانید، حتی زمانی که از دستگاه‌های اپل (آیفون یا آیپد) استفاده می‌کنید، می‌توانید مرورگر کروم را بعنوان مرورگر پیش‌فرض دستگاه خود انتخاب نمایید و همانند سافاری تب‌های آن را بین دستگاه‌های خود (آیفون، آیپد و مک‌بوک) منتقل کنید. ما در تیم فناوری 724Press قصد داریم چگونگی انجام این کار را در این مطلب به شما آموزش دهیم؛ با ما همراه باشید.

انتقال تب‌های کروم بین iPad, iPhone, Mac

به سادگی زمانی که وارد حساب کاربری گوگل خود می‌شود، می‌توانید تب‌های کروم را بین دستگاه‌های اپل مختلف خود جابجا کنید.  تنها کافی است گزینه “Sync” را برای این برنامه‌ها فعال نمایید. به حهت این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

در مک‌بوک خود وارد مرورگر کروم شوید و روی تصویر پروفایل خود در کروم کلیک کنید؛ اینجا می‌توانید وضعیت همگام‌ بودن برنامه‌های گوگل خود را مشاهده کنید.

پروفایل کروم مک-724press.com

در آیفون یا آیپد مرورگر کروم را اجرا و روی آیکون سه نقطه که در پایین صفحه قرار دارد، تپ کرده و سپس روی گزینه “Setting”  تپ کنید.

تنظیمات کروم-724press.com

این عملکرد بطور خودکار تمامی تب‌ها و حساب‌های باز کاربری گوگل شما را نشان می‌دهد.

همگام‌سازی کروم در آیفون-724press.com

روند جابجایی تب‌ها بین دستگاه‌های آیفون، آیپد و مک‌بوک شما متفاوت است؛ اما نگران نباشید، زیرا این کار در هر سه دستگاه بسیار ساده است. کافی است مراحل زیر را برای این کار دنبال کنید.

انتقال تب‌های کروم از مک به آیفون/آیپد

اگر در حال خواندن این مطلب از مک‌بوک استفاده می‌کنید، روی نوار آدرس آن کلیک نمایید. در اینجا باید روی آیکون موبایل و لپتاپ که در همان نوار آدرس قرار دارد کلیک کنید و یکی از گزینه‌های موجود را انتخاب نمایید.

نوار آدرس کروم-724press.com

با این کار تب انتخاب شده به دستگاه دیگرتان منتقل می‌شود؛ برنامه کروم را در آیفون یا آیپد اجرا نمایید. حالا یک بنر را مشاهده می‌کنید که خبر از رسیدن یک تب از دستگاه دیگری می‌دهد.

نکته: این بنر تنها برای چند ثانیه ظاهر می‌شود و پس از محو شدن دیگر راهی برای بازگشت آن وجود ندارد.

مطلب مرتبط: نحوه پاک کردن History گوگل کروم و سابقه‌ی وب‌گردی مرورگرهای اندرویدی

حالا می‌بایست روی گزینه “Open” تپ کنید تا تب منتقل شده از مک را برایتان باز کند.

انتقال تب کروم از مک-724press.com

انتقال تب‌های کروم از آیفون/آیپد به مک

پروسه انتقال تب‌های مرورگر کروم آیفون/آیپد به مک (یا دیگر آیفون/آیپد) مسیر طولانی‌تری را نسبت به انتقال تب‌ها از مک سپری خواهد کرد؛ با هم این مراحل را بررسی می‌کنیم:

ابتدا کروم را در آيفون/آیپد خود اجرا کنید و سپس وارد سایتی شوید که می‌خواهید صفحه آن را منتقل کنید. حال می‌بایست روی آیکون اشتراک‌گذاری که در نوار آدرس قرار دارد تپ کنید.

اشتراک‌گذاری لینک-724press.com

از طریق منویی که ظاهر می‌شود، روی گزینه “Sent to your devices” تپ کنید.

ارسال لینک به دستگاه اپل-724press.com

لیستی برایتان به نمایش درخواهد آمد که تمامی دستگاه‌های موجود (دستگاه‌های سینک شده توسط حساب کاربری شما) را به نمایش می‌گذارد. صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید تا گزینه ارسال به دستگاه را ببینید.

لیست دستگاه‌های موجود-724press.com

زمانی که روی این گزینه تپ کنید، یک نوتیفیکیشن در مک ظاهر خواهد شد که حاوی پیام مربوط به تب منتقل شده در کروم است. زمانی که روی نوتیفیکیشن کلیک کنید، پنجره جدیدی در کروم باز می‌شود که شما را مستقیماً به سایت موردنظر می‌برد.

نوتیفیکیشن کروم-724press.com

اگر تب را به آیپد خود ارسال کنید یک بنر حاوی پیام “Tab Received” در صفحه کروم ظاهر خواهد شد که می‌توانید با تپ کردن روی “Open” وارد سایت موردنظر شوید.

باز کردن تب در آیپد-724press.com

چگونه تب‌های کروم را در دیگر دستگاه‌های اپل باز کنیم؟

اگر هر دو دستگاه باز و در حال اجرا باشند و همچنین برنامه کروم در هر دو اجرا شود، انتقال تب‌ها کار بسیار راحتی است. اگر در بخش تاریخچه کروم از ویژگی “Open Tabs” استفاده می‌کنید، می‌توانید تب‌ها را از طریق آیفون/آیپد بدون لمس کردن آنها باز کنید. برای استفاده از این ویژگی در مک، مرورگر کروم را اجرا و روی گزینه منو کلیک کنید.

مطلب مرتبط: چرا باید از کروم در آیفون استفاده کنیم؟ بررسی ویژگی‌های مرورگر گوگل در سیستم‌عامل iOS

حال می‌بایست به سراغ بخش تاریخچه بروید. می‌توانید تب‌های موجود در دیگر دستگاه‌های خود را در اینجا ببینید. روی لینک مربوط به سایت موردنظرتان کلیک کنید. همچنین می‌توانید تمام تب‌های باز شده از یک دستگاه خاص را از قسمت تاریخچه مشاهده کنید. برای این کار می‌توانید از کلیدهای ترکیبی Command + Y نیز استفاده کنید.

تاریخچه جستجوهای کروم-724press.com

در این مرحله روی گزینه “Tabs From Other Devices” کلیک کنید. در آیفون/آیپد خود، می‌توانید از سایر دستگاه‌های موجود در تعویض تب به این ویژگی دسترسی پیدا کنید.

جابجایی تب‌های کروم-724press.com

برنامه کروم را در آیفون/آیپد اجرا و روی گزینه “Tabs” تپ کنید.

تب‌های باز شده کروم-724press.com

از بالای صفحه روی تب “Devices” کلیک کنید. به پایین صفحه بروید تا تب‌های باز همه دستگاه‌های دیگر را ببینید.

تب کروم در دستگاه‌های اپل-724press.com

یک صفحه وب را انتخاب کنید تا در iPhone یا iPad باز شوند.