ممکن است گوشی هوشمند یا تبلت ما در اختیار افراد ناشناسی قرار گیرد؛ برای اینکه آنها متوجه جستجوهای ما نشوند، بهترین کار این است هر از چندگاهی تاریخچه جستجوهای خود را از حافظه مرورگر پاک کنیم؛ زیرا تاریخچه مرورگر لیستی از تمام جستجوهای ما را در حافظه مرورگر ذخیره می‌کند. در این مطلب قصد داریم چگونگی حذف تاریخچه گوگل کروم را در سیستم‌عامل اندروید بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

پاک کردن تاریخچه گوگل کروم

پاک کردن تاریخچه ممکن است گاهی ما را به دردسر اندازد؛ زیرا در برخی موارد درمورد مطلبی جستجو می‌کنیم، اما فراموش می‌کنیم مطالب مربوط به آن را از کدام سایت برداشت کردیم؛ با این حال بهتر است برای حفظ حریم شخصی خود هر چند وقت یکبار تاریخچه جستجوهای خود را پاک کنیم. در ادامه مراحل حذف تاریخچه جستجوهای مرورگر کروم در سیستم‌عامل اندروید را شرح می‌دهیم:

ابتدا مرورگر کروم را اجرا کنید.

کروم در اندروید-724press.com

روی آیکون سه نقطه که در بالای صفحه کروم قرار دارد تپ کنید.

منوی گوگل کروم-724press.com

از طریق منوی موجود به سراغ گزینه History بروید.

تاریخچه کروم-724press.com

اگر می‌خواهید داده خاصی را حذف کنید، روی آیکون جستجو تپ و عبارت مربوط به آن را وارد کنید؛ سپس روی آیکون “×” در انتهای نام لینک موردنظر تپ کرده و آن را حذف نمایید.

جستجوی داده‌های کروم-724press.com

به‌منظور حذف تمامی داده‌های موجود در بخش تاریخچه مرورگر کروم می‌بایست روی گزینه Clear browsing data تپ کنید.

حذف داده‌های کروم-724press.com

در زیر تب Basic می‌توانید گزینه‌های موردنظر خود برای حذف را انتخاب نمایید.

مطلب مرتبط: چگونه کوکی‌ها و کش را از حافظه کروم پاک کنیم؟

ضمناُ از طریق بخش Time range می‌توانید بازه زمانی خاصی را نیز برای حذف داده‌ها انتخاب کنید؛ اگر می‌خواهید تمامی داده‌ها از اولین استفاده شما از این مرورگر پاک شوند، باید گزینه All Time را انتخاب کنید؛ درغیر اینصورت گزینه‌های دیگری همچون Last 24 hours و... بنا به اهمیت مطالب جستجو شده می‌توانند گزینه‌های شما برای بازه زمانی باشند. در نهایت روی Clear data تپ کنید تا داده‌های انتخاب شده از تاریخچه کروم پاک شوند.

حذف تاریخچه داده کروم-724press.com

تب Advanced گزینه‌های دیگری را نیز در اختیار شما می‌گذارد که استفاده از آنها ضروری نیست.

ویژگی حذف زمانی کروم-724press.com

همانطور که مشاهده کردید، حذف اطلاعات تاریخچه مروگر کروم در اندروید کار بسیار آسانی است؛ بهتر است زمانی که داده‌های مهم و خاصی را از طریق این مرورگر جستجو می‌کنید، آنها را قبل از سپردن گوشی خود به دیگران حذف نمایید یا اینکه از ویژگی Incognito استفاده کنید تا اثری از جستجوهای اینترنتی شما باقی نماند.