تغییر تصویر زمینه یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای تازه نگاه داشتن دستگاه‌های الکترونیکی همراه همچون تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های اندرویدی است. یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید تا این عمل بصورت خودکار انجام شود، استفاده از ویژگی تغییر تصویر زمینه براساس ساعت شبانه‌روز است. ما در تیم فناوری 724Press قصد داریم روش تغییر خودکار تصویر زمینه اندروید را به شما آموزش دهیم؛ با ما همراه باشید.

چگونه تصویر زمینه اندروید را به صورت خودکار تغییر دهیم؟

روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد، در ابتدا می‌توانید از یک برنامه تصویر زمینه زنده یا همان Live Wallpaper استفاده کنید تا بصورت خودکار براساس تغییر ساعت در طول روز تصویر زمینه تغییر کند. روش دیگر شامل تنظیمات بیشتری است؛ اما به شما امکان استفاده از تصاویر خاص را نیز می‌دهد. در ادامه مطلب به هر دو مورد خواهیم پرداخت.

چگونه از تصاویر Live استفاده کنیم؟

برنامه‌هایی که ما در این مطلب استفاده می‌کنیم، تصاویر زنده هستند؛ این برنامه‌ها بجای نمایش یک تصویر ثابت، بصورت پویا تغییر می‌کنند. قبل از اینکه به برنامه‌ها نگاه کنیم، بیایید اول چگونگی تنظیم یک تصویر زنده را مورد بررسی قرار دهیم. این فرآیند در اکثر تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های اندرویدی یکسان است. البته تفاوت‌هایی در این میان وجود دارد که بستگی به سازنده دستگاه و لانچر آن دارد.

  • برای شروع روی یک فضای خالی در صفحه نمایش تپ کنید و انگشت خود را نگه دارید.

صفحه نمایش اندروید-724press.com

  • از طریق منوی موجود، روی گزینه Styles & Wallpapers تپ کنید.

بخش تصاویر زمینه اندروید-724press.com

  • از طریق صفحه تصویر زمینه‌، می‌توانید مدل‌های مختلفی را برای انتخاب تصویر زمینه موردنظر خود مشاهده کنید. در این بخش می‌بایست روی گزینه Live Wallpaper تپ کنید.

تصویر زمینه اندروید-724press.com

برنامه تصویر زنده‌ای که می‌خواهید از آن استفاده کنید را انتخاب نمایید.

انتخاب تصویر زمینه زنده-724press.com

صفحه پیش‌نمایش تصویر زنده باز خواهد شد و از آنجا می‌توانید علاوه‌بر دیدن تمام صفحه تصویر، تنظیمات موردنظر خود را نیز اعمال کنید. برای ورود به تنظیمات روی آیکون چرخ‌دنده تپ کرده و پس از اعمال تنظیمات موردنظر روی Apply یا Set Wallpaper تپ نمایید.

تنظیم تصویر زمینه-724press.com

نکته: می‌توانید تصویر زمینه را برای هر دو صفحه اصلی و قفل بصورت همزمان انتخاب نمایید؛ یا اینکه تصویر را تنها برای صفحه اصلی برگزینید.

انتخاب تصویر برای خانه اصلی-724press.com

انتخاب تصویر زمینه زنده با زمان شبانه‌روز

برنامه‌های مختلفی برای داشتن تصاویر زنده در فروشگاه گوگل موجود است که به شما این امکان را می‌دهند تا تصویر زنده‌ای را انتخاب کنید که با توجه به زمان روز تغییر کند. البته برخی از این تصاویر زنده می‌توانند علاوه‌بر تغییر با ساعت، براساس اطلاعات آب‌و‌هوایی نیز تغییر کنند.

مطلب مرتبط: چگونه تصویر زمینه متفاوتی برای صفحه خانه و صفحه قفل تلفن اندرویدی خود در اندروید ۷ انتخاب کنیم؟

YoWindow

این برنامه آب‌و هوا ویژگی جالبی دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا از تصاویر زنده‌ای استفاده کنید که با شرایط آب‌و‌هوا تغییر می‌کند. در این برنامه تصاویر زمینه‌ متعددی وجود دارد که با تغییرات آب‌و‌هوا این مناظر دچار تغییر می‌شوند.

برنامه yowindow اندروید-724press.com

دانلود اپلیکیشن YoWindow

Forest Live Wallpaper

این برنامه یک جنگل ساده با رشته‌ کوهی که در پشت آن قرار دارد را بعنوان تصویر زمینه به شما ارائه می‌دهد که با توجه به شرایط آب‌و‌هوایی دچار تغییرات می‌شود. همچنین می‌توانید تم‌های مختلفی را باتوجه به فصلی که در آن به سر می‌برید انتخاب کنید. اگر تمایل به بیشتر سفارشی کردن این برنامه دارید، حتی می‌توانید رنگ درختان، زمین و کوه‌ها را متناسب با سلیقه خود تغییر دهید.

برنامه forest اندروید-724press.com

دانلود اپلیکیشن Forest Live Wallpaper

تغییر تصویر زمینه در یک زمان مشخص

برنامه‌هایی که تا اینجای این مطلب از ۷۲۴پرس دات کام ذکر شد، بصورت خودکار براساس ساعات شبانه‌روز تصویر زمینه را تغییر می‌دهند؛ اما اگر شما می‌خواهید تصویر زمینه تلفن همراه یا تبلتتان در یک زمان مشخص تغییر کند، باید به سراغ برنامه Wallpaper Changer بروید. می‌توانید با استفاده از این برنامه تصویر زمینه خود را بصورت روزانه، صبح‌ها، شب‌ها یا هر ساعتی که بخواهید تنظیم کنید.

دانلود برنامه-724press.com

دانلود برنامه Wallpaper Changer

پس از نصب برنامه می‌توانید قبل از تنظیم تصویر زمینه، پیکربندی موردنظر خود را تنظیم کنید. برای این کار می‌‌بایست تیک مربوط به گزینه Change Wallpaper every را بزنید. سپس زمان موردنظرتان را تعیین کنید. اگر ترجیح می‌دهید تا زمان مشخصی را برای تغییر تصویر زمینه تنظیم کنید، در پایین صفحه برنامه روی آیکون (+) تپ کنید.

تنظیم زمان تصویر زمینه-724press.com

در بخش Event مطمئن شوید گزینه Time انتخاب شده باشد. اکنون می‌توانید ۷ روز هفته را بصورت در داخل کادرهای دایره‌ای سبز رنگی ببینید. زمان را به ساعت ۶ صبح را تغییر دهید.

انتخاب ساعت و روز هفته-724press.com

در زیر بخش Event می‌توانید بخش Action را مشاهده کنید. در این بخش روی گزینه Next Wallpaper تپ کنید تا انتخاب شود.

انتخاب تصویر زمینه-724press.com

به صفحه اصلی برگردید و دوباره روی آیکون (+) تپ و این بار ساعت ۱۱ صبح را تنظیم و پس از آن روی Next Wallpaper تپ کنید.

مطلب مرتبط: چگونه عکس دلخواه برای پس‌زمینه‌ی جیمیل انتخاب کنیم؟

تنظیم مجدد زمان-724perss.com

این کار را برای ساعت‌های دیگری که مدنظر دارید تکرار نمایید.

انتخاب ساعت‌های منظم-724press.com

حال به سراغ تب Albums بروید. در این بخش می‌بایست روی گزینه Default Album تپ نمایید تا انتخاب شود.

ورود به بخش تصاویر-724press.com

حال روی آیکون (+) تپ کرده تا به بخش انتخاب تصویر منتقل شوید.

اضافه کردن تصویر-724press.com

روی گزینه Add image تپ کنید و سپس به برنامه برای دسترسی به گالری گوشی یا تبلت خود مجوز بدهید. برای این کار باید روی گزینه Allow تپ کنید.

مجوز دسترسی به گالری-724press.com

تمام تصاویری که می‌خواهید به عنوان تصویر زمینه داشته باشید را انتخاب کنید.

انتخاب همه تصاویر-724press.com

پس از انتخاب تصاویر روی فلش مربوط به default album تپ کنید.

بازگت به آلبوم-724PRESS.COM

اکنون همه چی برای تنظیم تصاویر زنده آماده است؛ روی پیام نارنجی رنگ روی صفحه اپلیکیشن تپ کنید.

تنظیم پایانی تصاویر زنده-724press.com

این کار سبب باز شدن پنجره پیش‌نمایش تصویر زمینه می‌شود. روی گزینه Apply یا Set Wallpaper تپ کنید.

تنظیم تصویر بعنوان تصویر زمینه-724press.com

اکنون دیگر تصویر زمینه زنده برای گوشی اندرویدی شما تنظیم شده است و باتوجه به زمان‌های انتخاب شده این تصاویر در طول روز تغییر خواهند کرد.