گوگل کروم یکی از اولین مرورگرهای وبی است که از حالت مرور خصوصی تحت عنوان Incognito Mode پشتیبانی می‌کند. این ویژگی از آنجایی متمایز است که بصورت پیش‌فرض در خود مرورگر جای دارد و برای جستجوهای خصوصی نیازی به داشتن برنامه‌های جانبی نیست. ویژگی مرور خصوصی در کروم اکنون در همه سیستم‌عامل‌ها ازجمله اندروید فعال است و ما در تیم فناوری 724Press قصد داریم چگونگی استفاده از آن را مورد بررسی قرار دهیم؛ با ما همراه باشید.

حالت مرور خصوصی چیست؟

قبل از شروع به بررسی حالت خصوصی کروم ابتدا باید بدانید این ویژگی چه مزیتی نسبت به حالت عادی جستجو در وب دارد؛ بهتر است بدانید که هدف از طراحی چنین حالتی جلوگیری از ذخیره سابقه مرور، کوکی‌ها، اطلاعاتی که در فرم‌ها تایپ می‌شوند و سایر داده‌های شخصی فرد در سایت‌های مختلف است. با استفاده از Incognito تا حدودی محدودیت‌هایی برای سایت‌ها درنظر گرفته می‌شود و حریم شخصی شما بیشتر از قبل رعایت می‌شود، اما اگر می‌خواهید در فضای اینترنت کاملاً نامرئی باشید، می‌بایست به سراغ VPNهای امن بروید.

مطلب مرتبط: ۷ نکته مهم درباره تنظیمات حریم شخصی گوگل کروم در اندروید

حالت Incognito در اندروید

استفاده از حالت Incognito در مرورگر کروم اندروید بسیار ساده است؛ تنها کافی است مراحل زیر را برای فعال کردن این ویژگی دنبال کنید:

  •  ابتدا برنامه کروم را در تلفن هوشمند یا تبلت اندرویدی خود اجرا کنید.

آیکون کروم در اندروید-724press.com

  • روی آیکون سه نقطه عمودی موجود در بالای صفحه تپ کنید.

تنظیمات کروم-724press.com

  • در منویی که ظاهر می‌شود روی گزینه New Incognito tab تپ نمایید.

تب خصوصی کروم-724press.com

  • اکنون شما وارد حالت مرور خصوصی کروم شده‌اید؛ اولین اقدامی که در اینجا باید انجام دهید تا بتوانید حریم خصوصی خود تقویت نمایید، استفاده از گزینه Block third-party cookies است. به سراغ این گزینه رفته و آن را فعال نمایید.

مسدود ساختن کوکی‌ها در کروم-724press.com

نکته: می‌توانید همانند حالت عادی، چند تب مرور خصوصی را بصورت همزمان باز کنید.

زمانی که روی آیکون مربعی که عددی در آن وجود دارد (گزینه مربوط به تب‌های در حال اجرا) تپ کنید، می‌توانید دو پنجره ببینید که به دو بخش تب‌های عادی و تب‌های حالت خصوصی تقسیم می شوند.

تب خصوصی کروم-724press.com

با این کار به سادگی می‌توانید بین تب‌های عادی و خصوصی خود در کروم جابجا شوید.

دیدن همزمان تب‌ها در کروم-724press.com