حل مسائل ریاضی همواره یکی از دغدغه‌های دانش‌آموزان و دانشجویان است؛ استفاده از ماشین حساب برای عملیات‌های ساده ریاضی مفید است، اما زمانی که معادله پیچیده‌تر می‌شود، استفاده از آن تا حدود زیادی اذیت‌کننده می‌شود. گوگل با ویژگی جدید خود می‌تواند به این نیاز پاسخ مثبتی بدهد. با کمک ویژگی Lens گوگل می‌توانید از معادله خود عکس گرفته و منتظر حل شدن آن باشید. ما در تیم فناوری 724Press سعی داریم تا روش استفاده از لنز گوگل برای حل فرمول‌های ریاضی را به شما آموزش دهیم؛ با ما همراه باشید.

بسته به اینکه از کدام دستگاه اندرویدی استفاده می‌کنید، می‌توانید از راه‌های مختلفی به Google Lens دسترسی پیدا کنید. با این حال، دسترسی عمومی همه کاربران اندروید و آی‌او‌اس از طریق برنامه Google است.

دانلود گوگل لنز برای اندروید | دانلود گوگل لنز برای آیفون و آیپد

همانطور که گفته شد می‌توانید به کمک این ویژگی گوگل مسائل ریاضی خود را حل نمایید. لنز گوگل می‌تواند مسائل ساده‌ای همچون “2+5” یا معادله‌های پیچیده‌تر همانند “x2-3x+2” را به‌راحتی حل کند. به گزارش ۷۲۴پرس دات کام،  برای اینکه مسئه ریاضی خود را به کمک Google Lens حل کنید، می‌توانید مسئله را روی یک تکه کاغذ نوشته و با تلفن همراه یا تبلت خود از آن عکس بگیرید یا از نسخه الکترونیکی کتاب خود اسکرین‌شات بگیرید.

چگونه از Google Lens استفاده کنیم؟

  • برنامه گوگل را در دستگاه خود (تلفن همراه یا تبلت اندرویدی – آیپد یا آیفون) اجرا کنید.
  • روی آیکون لنز که در سمت راست نوار جستجو قرار دارد تپ کنید.

آیکون لنز گوگل-724press.com

  • حال از طریق نوار ابزار پایین صفحه به روی گزینه Homework بروید.

بخش تکالیف لنز گوگل-724press.com

  • با استفاده از دوربین دستگاه خود از صفحه‌ای که مسئله ریاصی در آن قرار دارد عکس بگیرید؛ برای این کار روی گزینه Shutter تپ کنید.

تصویر مسئله ریاضی-724press.com

  • ابتدا از درست بودن صورت سوال اطمینان حاصل کنید. برای اینکه به جواب مسئله موردنظر برسید، می‌بایست روی گزینه Solve تپ کنید.

مطلب مرتبط: آموزش استفاده از دوربین آیفون یا آیپد در مترجم گوگل

  • برای دیدن مراحل انجام حل نیز می‌توانید روی گزینه Steps to Solve تپ کنید.

حل سوال ریاضی-724press.com

  • به جهت اسکن یک مسئله دیگر از همان عکس، روی آیکون "T" که بالای کارت راه‌حل قرار دارد، تپ کنید.

ریاضی در لنز گوگل-724press.com

  • اکنون می‌بایست روی مسئله‌ای که می‌خواهید حل شود، تپ کنید.

حل مسائل ریاضی با گوگل لنز-724press.com

درصورتی که از لنز گوگل پاسخی برای حل مسئله خود دریافت نکردید، می‌توانید از ابزارهایی که برای حل آن پیشنهاد شده استفاده کنید. برای این کار روی آیکون فلش تپ کنید تا گزینه‌های بیشتری از حل مسئله برایتان به نمایش گذاشته شود.

سایت‌های حل مسائل ریاضی-724press.com

در زیرمجموعه بخش Solutions From The Web می‌توانید وب‌سایت‌های پیشنهادی گوگل را مشاهده کنید همچنین در بخش دیگری گوگل مسائل مشابه را به شما پیشنهاد می‌دهد که به کمک آن می‌توانید نحوه حل مسائل مشابه به مسئله خودتان را ببینید.