اگر یکی از کاربران تلفن‌ها و تبلت‌های اندرویدی هستید، قطعاً می‌دانید که حساب کاربری گوگل تقریباً با تمام برنامه‌ها و حتی بازی‌های موجود در دستگاه ارتباط دارد. در این میان کاربرانی هستند که از چندین حساب کاربری گوگل استفاده می‌کنند، برای اینکه بتوانید به سادگی و با سرعت به اطلاعات مرتبط گوگل و برنامه‌ها دسترسی پیدا کنید، می‌بایست حساب کاربری پیش‌فرض خود را به درستی تعیین کنید. ما در تیم فناوری 724Press قصد داریم چگونگی انتخاب حساب پیش‌فرض گوگل در یک دستگاه اندرویدی را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

ساخت حساب کاربری گوگل کار آسانی است، اما زمانی که چندین حساب کاربری در یک دستگاه داشته باشید، انتخاب حساب کاربری پیش‌فرض کار را برایتان اندکی سخت می‌کند. درصورتی که از چندین حساب کاربری گوگل در دستگاه اندرویدی خود بهره‌ می‌برید، باید چندین مرحله را برای انتخاب حساب پیش‌فرض طی کنید.

مراحل تغییر حساب گوگل پیش‌فرض

  • در اولین گام باید به سراغ تنظیمات دستگاه خود بروید. برای این کار می‌توانید از طریق آیکون تنظیمات در منوی دستگاه خود یا بوسیله پایین کشیدن صفحه و تپ کردن آیکون چرخ‌دنده وارد تنظیمات شوید.

تنظیمات اندروید-724press.com

  • صفحه تنظیمات را به سمت پایین اسکرول کنید تا گزینه Google را ببینید.

برنامه گوگل-724press.com

  • زمانی که وارد برنامه گوگل شوید، حساب کاربری پیش‌فرض خود را می‌توانید در بالای لیست ببینید.

حساب پیش‌فرض گوگل-724press.com

  • روی گزینه Manage account on this device تپ کنید تا به بخش مدیریت حساب‌های گوگل بروید.

مدیریت حساب گوگل-724press.com

  • در اینجا می‌توانید لیستی از حساب‌های گوگل خود را که با استفاده از دستگاه‌های اندرویدی خود وارد آنها شده‌اید را مشاهده کنید. حساب پیش‌فرض گوگل خود را در این بین پیدا کنید و آن را انتخاب نمایید.

لیست حساب‌های موجود در اندروید-724press.com

  • اکنون می‌بایست روی گزینه Remove Account تپ کنید.

حذف اکانت گوگل-724press.com

نکته: لازم به ذکر است که با حذف حساب موردنظر همه پیام‌ها، مخاطبین و سایر داده‌هایی که با این حساب گوگلی در ارتباط بوده‌اند از تلفن همراه یا تبلت شما حذف می‌شوند. خوشبختانه برخی از این داده‌ها در نسخه پشتیبان یا بک‌آپ حساب باقی می‌مانند و زمانی که مجدد وارد حساب خود شوید، قابل برگشت هستند.

مطلب مرتبط: آموزش خروج از حساب کاربری گوگل تمامی دستگاه‌ها در یک زمان

  • پیامی بصورت پاپ‌آپ روی صفحه ظاهر می‌شود که برای تأیید حذف حساب کاربری است، مجدد روی Remove account تپ کنید.

حذف حساب کاربری گوگل-724press.com

  • حساب موردنظر از لیست حساب‌های گوگل شما حذف می‌شود برای بازگشت به تنظیمات گوگل روی فلش بالای صفحه تپ کنید.

بازگشت به تنظیمات گوگل-724press.com

  • روی فلش کنار نامتان تپ کنید تا مجدد وارد لیست حساب‌ها شوید. در اینجا برای باز کردن حساب جدید می‌بایست روی گزینه Add Another Account تپ کنید.

اضافه کردن حساب کاربری گوگل-724press.com

  • زمانی که بوسیله وارد کردن رمز عبور و اثر انگشت خود تأیید کردید که خودتان در حال استفاده از دستگاه هستید، صفحه ورود به حساب کاربری گوگل ظاهر می‌شود. مراحل ورود به حساب کاربری گوگل را طی کنید تا حسابی که می‌خواهید به لیست حساب‌های گوگل موجود در دستگاه اضافه شود.

ورود به حساب گوگل-724press.com

پس از چند دقیقه وارد حساب کاربری خود می‌شوید و این حساب بعنوان حساب کاربری پیش‌فرض شما لحاظ خواهد شد.