یکی از ویژگی‌های جالبی که در نسخه ۲۰۱۶ آفیس برای اولین بار ارائه شد، امکان فعال کردن نمایش تاریک یا حالت نمایش شبانه است. اگر جزو افرادی هستید که در شب‌ها مجبور به استفاده از برنامه‌های مجموعه آفیس هستید، با دانلود و نصب نسخه ۲۰۱۶ یا نسخه‌های جدیدتر می‌توانید از ویژگی Dark Mode آن استفاده نمایید. ما در تیم فناوری 724Press قصد داریم به بررسی چگونگی فعال کردن ویژگی حالت شبانه در مجموعه آفیس بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

آموزش فعال کردن Dark Mode در مایکروسافت آفیس

برای اینکه بتوانید ویژگی نمایش شبانه را برای مجموعه آفیس فعال کنید، ابتدا یکی از برنامه‌های این مجموعه را اجرا کنید (فرقی ندارد به سراغ Word، Excel، PowerPoint و... بروید). زمانی که برنامه اجرا شد از طریق نوار ابزار بالای صفحه به سراغ تب File بروید. در منوی مربوطه روی گزینه Account کلیک کنید. در اینجا می‌توانید گزینه‌های مختلفی را مشاهده کنید؛ در زیرمجموعه بخش User Information به سراغ Office Theme بروید و روی آن کلیک کنید تا گزینه‌های مربوط به رنگ تم را ببینید. هرکدام از گزینه‌ها را می‌توانید انتخاب کنید، با این حال می‌توانید از طریق توضیحات زیر با هرکدام از آنها آشنا شوید:

White: روشن‌ترین تم، بدون هیچ عنصر تیره‌ای

Colorful: همانند تم سفید، اما در عناوین و دیگر عناصر بسته به اینکه از کدام برنامه آفیس استفاده می‌کنید، دارای رنگ‌بندی متفاوتی است.

Dark Gray: تم تیره‌تری نسبت به دو تم قبلی، در انی تم از سایه‌های خاکستری بجای عناصر تیره و سیاه استفاده شده است.

Black: تیره‌ترین تم، با استفاده از رنگ سیاه و عناصر متضاد.

تنظمیات حساب کاربری آفیس

نکته: توجه داشته باشید که تم Black تنها برای کاربران Microsoft 365 موجود است و درصورتی که از نسخه‌های رایج مجموعه آفیس استفاده می‌کنید، Dark Gray بهترین انتخاب برای شما است.

همچنین یکی دیگر از گزینه‌های که در صفحه Account قرار دارد، Office Background است. به کمک این گزینه‌ می‌توانید طرح‌بندی حاشیه صفحه برنامه آفیس خود را تغییر دهید. البته این یک تغییر کوچک است و درصورتی که قصد دارید رنگ‌بندی برنامه خود را تغییر دهید باید به مسیر File > Option رفته و در تب General رنگ‌ها را تغییر دهید.

مطلب مرتبط: چگونه حالت نمایش شبانه مک‌بوک را فعال کنیم؟

استفاده از Dark Theme در مجموعه آفیس برای مکینتاش

اگر جزو کاربرانی هستید که از مجموعه آفیس در سیستم‌عامل مکینتاش استفاده می‌کنند، بهتر است بدانید وضعیت نمایش تم در آفیس از تنظیمات سیستم پیروی می‌کند. درصورتی که می‌خواهید حالت نمایش شبانه همچنان در مک اجرا شود اما در یک برنامه بخصوص (برنامه‌های آفیس) فعال نشود به تنظیمات برنامه مربوطه (برای مثال: PowerPoint < Preferences) بروید. در پنجره مربوطه به تب General بروید و Dark Mode را غیرفعال کنید.

نکته: اگر می‌خواهید چنین اتفاقی برای چندین برنامه دیگر نیز رخ دهد، می‌بایست برای هر برنامه بطور جداگانه این مسیر را طی کنید.