اینستاگرام را دیگر می‌توان یکی از بسترهای مهم در کسب و کارهای اینترنتی بحساب آورد. همانطور که می‌دانید بوسیله این اپلیکیشن بسیاری از افراد برای خود شغل ایجاد کرده‌اند و محصولات و کارهای خود را در آن معرفی کرده و به فروش می‌رسانند. اما باید دانست که با بیشتر شدن رقابت، چگونه می‌توان بیشترین بازدید را به خود اختصاص داد؛ ما تیم فناوری 724Press قصد داریم در این مطلب بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام و روش افزایش بازدید پست‌های اینستاگرامی را به شما معرفی کنیم؛ با ما همراه باشید.

بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام چه ساعتی است؟

تایپ با لپ تاپ-724press.com

اینکه بهترین زمان در روز برای قرار دادن یک پست در اینستاگرام چه زمانی است، به چندین عامل بستگی دارد. اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که براساس الگوریتم این اپلیکیشن، اینستاگرام تمایل به انتشار پست‌های جدید دارد؛ پس بهتر است در زمان‌هایی که بیشترین تعداد دنبال‌کنندگان آنلاین را دارید، پست جدید خود را منتشر کنید. البته باید توجه داشته باشید که بیشترین دنبال‌کنندگان شما از کدام کشورها هستند. براساس اطلاعات مربوط به سرور‌های اینستاگرام، بهترین زمان در روزهای هفته متفاوت است، اما در روزهای کاری ساعت ۷ الی ۹ صبح یکی از بهترین زمان‌ها برای قرار دادن پست روزانه است؛ زیرا در این زمان اکثر افرادی که به سر کار می‌روند قبل از شروع به کار، تلفن‌های همراه خود و بخصوص شبکه‌های اجتماعی را چک می‌کنند. یکی از زمان‌های خوب برای ارسال پست در طول روز، ساعت ۱۲ ظهر است که در آن کاربران زمانی را برای صرف ناهار اختصاص می‌دهند. البته این ساعت را می‌توان برای روزهای تعطیل نیز زمان مناسبی دانست.

مطلب مرتبط: چگونه حساب کاربری غیرفعال اینستاگرام خود را دوباره فعال کنیم؟

بهترین روز برای پست گذاشتن در اینستاگرام

برنامه ریزی هفتگی-724press.com

داده‌های موجود به ما نشان می‌دهد که چه روزهایی در هفته را می‌توان برای ارسال پست‌های پربازدید درنظر گرفت. بنابر منابع متعدد می‌توان با قاطعیت گفت که چهارشنبه یکی از بهترین روزهای هفته در این زمینه بحساب می‌آید. یکی از دلایلی که این روز جزو روزهای پرمخاطب شناخته شده شاید این نکته باشد که علاوه‌بر وسط هفته بودن، جزو روزهای پایانی هفته کاری است. به گزارش ۷۲۴پرس (724press.com)، بنظر می‌رسد جمعه و بعد از آن پنجشنبه به ترتیب نامناسب‌ترین روزهای برای ارسال پست هستند. با این حال درصورتی که می‌خواهید در چنین روزهایی پست بگذارید باید به ساعت ارسال پست توجه کنید؛ زیرا عموماً افراد در روزهای هفته تایم بیشتری را به استراحت مشغول هستند و شما نباید در چنین روزهایی صبح‌ها پست بگذارید. در روزهای تعطیل بهترین زمان برای ارسال پست ظهر و عصر است. بهتر است ارسال پست در روزهای تعطیل را بصورت برنامه‌ریزی شده ترتیب دهید تا دیگر مجبور نباشید بصورت دستی این کار را خودتان انجام دهید.

زمان اوج در اینستاگرام

تعداد لایک اینستاگرام-724press.com

طبق پلتفرم بازاریابی شبکه‌ای که بین ۱۲ میلیون کاربر اینستاگرامی در سراسر جهان صورت گرفته است، زمان‌هایی بعنوان تایم اوج یا پیک شناخته شده که اکثر کاربران در این شبکه اجتماعی آنلاین هستند. بنابر این گزارشات، ۷۲۴پرس تمامی روزهای هفته و ساعت‌های پیک آنها را معرفی می‌کند:

شنبه: ۶ صبح، ۱۰ صبح، ۱۰ شب
یکشنبه: ۲ صبح، ۴ صبح، ۹صبح
دوشنبه: ۷ صبح، ۸ صبح، ۱۱ شب
سه‌شنبه: ۹ صبح، ۱۲ ظهر، ۷ شب
چهارشنبه: ۵ صبح، ۱ ظهر، ۳ بعد از ظهر
پنجشنبه: ۱۱ ظهر، ۷ شب، ۸ شب
جمعه: ۷ صبح، ۸ صبح، ۴ بعد از ظهر

چنین اطلاعاتی مطمئناً شناخت بهتری نسبت به حضور و زمان آنلاین بودن عده زیادی در اینستاگرام به شما می‌دهد، همچنین خود شما نیز می‌توانید از طریق بررسی میزان دیده شدن پست‌های خود در طول روز زمان‌هایی را بدست بیاورید که نشان دهنده تطابق یا عدم تظابق رفتاری دنبال‌کنندگان شما با سایر کاربران اینستاگرام است.

بهترین زمان ارسال پست به «مخاطب هدف شما» بستگی دارد

تعداد لایک، کامنت و فالور اینستاگرام-724press.com

یکی از نکاتی که باید به آن دقت کنید این است که مخاطبین اصلی خود را بشناسید؛ برای مثال اگر شما یک صفحه فوتبالی دارید، مسلماً یکی از اصلی‌ترین زمان‌ها برای ارسال پست قبل و بعد از برگزاری مسابقه است. اگر شما یک صفحه دارید که مرتبط با دنیای شرکت‌ها و تجارت است، بنظر می‌رسد بهترین زمان برای ارسال پست در طول هفته ساعت ۵ بعد از ظهر به بعد است.

مطلب مرتبط: معرفی سه نرم‌افزار برای آپلود در اینستاگرام، ارسال پیام و استوری گذاشتن در ویندوز

ثبات در پست گذاشتن یکی از نکات کلیدی است

اپلیکیشن اینستاگرام-724press.com

اگرچه تمام نکاتی که درباره زمان پست گذاشتن گفته شد کمک شایانی به دیده شدن شما می‌کند، اما اعمال دیگری که نقش به سزایی در این مهم دارد، داشتن ثبات در ارسال پست در صفحه‌تان است. دقت کنید باید محتوایی را ارسال کنید که به بهانه آن اقدام به جذب مخاطب کرده‌اید؛ برای مثال زمانی که صفحه شما درمورد موضوع خاصی همانند ورزش است، از گذاشتن تصاویر شخصی و خانوادگی خود در این صفحه خودداری کنید. همچنین پیشنهاد می‌کنم تا دنبال‌کنندگان خود را از افزایش تعداد فالوورها مطلع کنید؛ بهتر است این کار را زمانی که مخاطبین شما به تعداد رندی مثلاً ۱۰ هزار نفر می‌رسد انجام دهید.

افزایش اطلاعات نسبت به دنبال‌کنندگان صفحه خود

صفحه گزارش عملکرد پیج اینستاگرام-724press.com

درصورتی که یک صفحه برای کسب و کار خود در اینستاگرام دارید، باید اطلاعات کلی از مخاطبین و دنبال‌کنندگان خود داشته باشید. پیشنهاد می‌کنم برای کسب اطلاعات نسبت به مخاطبین خود به بخش Insight صفحه خود بروید. درصورتی که حساب Business اینستاگرام دارید، برای دسترسی به این صفحه مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به پروفایل خود در اینستاگرام بروید.
  • روی گزینه Insights تپ کنید.

در این بخش شما می‌توانید تاریخچه عملکرد خود را در پست‌هایی که گذاشته‌اید مشاهده کنید. 

برای دریافت اطلاعات درباره دنبال‌کنندگان خود روی گزینه Total Followers تپ کنید. این داده‌ها شمال شهرها، کشورها، محدوده سنی و جنسیت آنها می‌شود.

مطلب مرتبط: آموزش تبدیل پروفایل شخصی به شغلی یا Business در اینستاگرام

در بخش Active Times می‌توانید بین روزهایی که پست گذاشته‌اید جابجا شوید و محبوب‌ترین زمان از نظر دنبال‌کنندگان خود را ببینید. به کمک این اطلاعات و داده‌ها می‌توانید منطقه زمانی مخاطبین خود را ببینید و زمان‌بندی خود را نسبت به زمان آنلاین بودن آنها تنظیم کنید.

نکته پایانی: برای بقا در یک کسب و کار اینترنتی اول از هر چیزی حفظ مخاطبین باید اولویت قرار بگیرد؛ در این مطلب از ۷۲۴پرس دات کام، سعی داشتیم تمام نکاتی که باید برای بهتر دیده شدن و البته بقا داشتن نیاز بود را به شما منتقل کنیم؛ اما این پایان راه نیست. برقرار کردن ارتباط با مشتری و ارائه محصول باکیفیت از مواردی است که لازمه هر کسب و کاری بخصوص کارهای اینترنتی است. درصورتی که تمایل دارید نکات مختلفی از کسب و کار، مباحث روانشناسی و مطالب مربوط به فضای مجازی کسب کنید، سایر مطالب تگ شده در این مطلب را نیز مطالعه کنید.