سرویس دانش و فناوری

چگونه قابلیت ارسال دقیق موقعیت مکانی را در iOS14 غیرفعال کنیم؟

موقعیت دقیق آیفون

در ابتدا باید به این موضوع پرداخت که چرا تیم فناوری ما به بخش تنظیمات مربوط به موقعیت مکانی پرداخته است؛ همانطور که می‌دانید بسیاری از اپلیکیشن‌هایی از جمله اپلیکیشن‌های مربوط به دوربین، پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی، برنامه‌های ناوبری و گزارشات ترافیک که در تلفن همراه خود نصب می‌کنید، در هنگام نصب از شما مجوز دسترسی به موقعیت مکانی را دارند. اما نکته مهم این است که آیا همه این برنامه‌ها نیاز به اطلاعات دقیق از موقعیت مکانی شما دارند؟‌ پاسخ کاملاً منفی است. هیچ نیازی نیست تا شما موقعیت مکانی دقیق خود را به این برنامه‌ها اطلاع دهید.

مطلب مرتبط:‌ چطور موقعیت خود را در پیامک در سیستم‌عامل ios به مخاطب اعلام کنید؟

موقعیت مکانی دقیق و تقریبی

قابلیتی که در iOS14 برای کاربران فراهم شده است، بدین صورت عمل می‌کند که شما قادر به انتخاب ارسال موقعیت مکانی خود بصورت تقریبی و دقیق هستید. همانطور که از نام آن پیداست، این شیوه اعلام موقعیت مکانی دقیق نیست و تعداد دفعه زیادی آپدیت نمی‌شود تا موقعیت شما را لحظه به لحظه گزارش دهد. از طریق موقعیت مکانی تقریبی اطلاعات مربوط به شما تا شعاع ۲۵ کیلومتر مربع است.

غیرفعال کردن موقعیت‌ مکانی دقیق در iOS14

ویژگی موقعیت مکانی دقیق را می‌توانید برای اپلیکیشن بصورت مجزا غیرفعال کنید. اما توجه داشته باشید که با این کار، داده‌های قبلی موجود در اپلیکیشن حذف نمی‌شوند. برای غیرفعال کردن این ویژگی مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد تنظیمات دستگاه خود (آیفون یا آیپد) شوید.
  • لیست اپلیکیشن‌ها را به سمت پایین بکشید تا اپلیکیشنی که می‌خواهید این ویژگی برای آن غیرفعال شود را ببینید.
  • روی گزینه Location option تپ کنید.
  • در صفحه جدید روی کلید مربوط به Precise Location switch تپ کنید تا غیرفعال شود.
  • با این کار موقعیت مکانی تقریبی برای برنامه موردنظر فعال می‌شود.

موقعیت در آی‌او‌اس-724press.com

مطلب مرتبط: آموزش به اشتراک گذاشتن موقعیت مکانی خود در واتس‌اپ

محدود کردن عملکرد اپلیکیشن‌

اینکه اجازه دسترسی به موقعیت دقیق تلفن همراه را به چه اپلیکیشن‌هایی باید بدهید، توسط کاربرد آنها مشخص می‌شود؛ توجه داشته باشید که غیرفعال کردن موقعیت‌یابی دقیق ممکن است عملکرد برخی از اپلیکیشن‌ها را با محدودیت مواجه کند. برنامه‌هایی همچون Google Maps و Waze نیاز به موقعیت دقیق شما دارند؛ بنابراین موقعیت‌یابی تقریبی می‌تواند به عملکرد این اپلیکیشن‌ها آسیب وارد کند. اما برنامه‌های دیگری همچون Facebook، Instagram، Chrome و برنامه‌های تخمین آب و هوا نیاز به موقعیت مکانی دقیقز شما ندارند و عملکرد چنین برنامه‌هایی با موقعیت تقریبی به مشکل برنمی‌خورد. از دیگر برنامه‌هایی که از شما درخواست موقعیت دارند می‌توان به اپلیکیشن‌های مرتبط با دوربین و ویرایشگر‌های تصویر اشاره کرد؛ لازم است بدانید نیازی نیست به این اپلیکیشن‌ها دسترسی به موقعیت مکانی دقیق خود را بدهید.

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید